• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du som e Kungen av Seiko borde visa vägen o klippa den ändå. Lär ju va riktigt lättflippad första tiden.
Får se hur den känns på Baselmässan. Är aktiv motståndare till boetter utan baklock men står ju som sagt på listan. Tror jag kommer skippa den och köpa den billigare versionen istället eftersom den har skruvat baklock.
 

molinari

Cartier
Okej. Det går ju att se kanten på remmen men den är inte lika rufflig som på original där man kan se gjutningshålet. Jag tror du ser på bilderna...
1978EE5E-9027-4ECE-9903-B83B17DE93E3.jpeg
213DC2E0-CDAC-4707-ABA7-C2C3B02BC7CB.jpeg
Ser perfekt ut, grattis!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Får se hur den känns på Baselmässan. Är aktiv motståndare till boetter utan baklock men står ju som sagt på listan. Tror jag kommer skippa den och köpa den billigare versionen istället eftersom den har skruvat baklock.

Lite OT : har du alltid varit emot boetter utan baklock? Är det för att servicen blir krångligare eller för att det blir omöjligt att rucka klockan själv?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite OT : har du alltid varit emot boetter utan baklock? Är det för att servicen blir krångligare eller för att det blir omöjligt att rucka klockan själv?
Ruckning. Värdelöst om man får ett exemplar som går +8 eller dylikt. Ingen här kommer vilja rucka den och det går inte på garantin. På en GS kan man lämna till urmakarn och få det fixat på några dagar.
 

mykie

Omega
Någon som fått in tekniken för att montera på länken, eller är det köp av bandstiftstång (eller vad det heter) som gäller?
 

Chad

Rolex
12 st ligger ute till försäljning på Chrono24 just nu till ett ok pris. Ganska många tycker jag...

Nu 5 kvar på C24 och ungefär lika många på Ebay, man kan nog anta att några är av samma säljare på båda siterna dock.

Blir intressant att se hur marknaden ser ut om nåt år. Kan tänka mig att dom kmr va jävligt svåra att få tag i, samt mkt svåra att sälja om man försöker ta över list iaf.
 
Topp