Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag med. Men när kan vi förvänta oss den?Ser verkligen fram emot Black Bay 58’. Alltid tyckt den svarta Black Bayen är extremt snygg, men nuvarande på tok för tjock för mina handleder. Kan nog bli en superhit!
I höst skulle jag gissaJag med. Men när kan vi förvänta oss den?
Då menar jag inte när AD ringer första personerna på kön utan när den går att köpa på KS eller i butik.
Jag hoppas den är lika bra IRL bara och att alla proportioner är rätt. Jag är lite rädd för att de kanske gjort något snedsteg där.
(Vanligt bland andra tillverkare och modeller)
Jag har läst efter sommaren. Tror den är rätt jäkla bra ändå. Måtten jag har i skallen är 39mm, ca 47mm L2L, ca 12mm tjock och då inkl glas som bygger lite. Borde vara fantastisk!Jag med. Men när kan vi förvänta oss den?
Då menar jag inte när AD ringer första personerna på kön utan när den går att köpa på KS eller i butik.
Jag hoppas den är lika bra IRL bara och att alla proportioner är rätt. Jag är lite rädd för att de kanske gjort något snedsteg där.
Tror som @micke_s, till hösten någon gång. Dock får vi se när/om de droppar ner till ca 25’ lätt begagnade på KS som nuvarande BB. Angående proportionerna känns det ändå jäkligt lovande.Jag med. Men när kan vi förvänta oss den?
Ja och om den är 12mm inkl glaset är den ju grymt slimmad och fin ocksåTror som @micke_s, till hösten någon gång. Dock får vi se när/om de droppar ner till ca 25’ lätt begagnade på KS som nuvarande BB. Angående proportionerna känns det ändå jäkligt lovande.
Kolla denna: https://www.hodinkee.com/articles/tudor-black-bay-fifty-eight-hands-on
”On the wrist, the Black Bay Fifty-Eight is simply superior to most other sports watches within the Rolex family, save perhaps the Explorer I or the Daytona.”
Slänger med en bild jag googlade mig fram:
Jo jag har sett hur mycket bilder som helst.Tror som @micke_s, till hösten någon gång. Dock får vi se när/om de droppar ner till ca 25’ lätt begagnade på KS som nuvarande BB. Angående proportionerna känns det ändå jäkligt lovande.
Kolla denna: https://www.hodinkee.com/articles/tudor-black-bay-fifty-eight-hands-on
”On the wrist, the Black Bay Fifty-Eight is simply superior to most other sports watches within the Rolex family, save perhaps the Explorer I or the Daytona.”
Slänger med en bild jag googlade mig fram:
Hm. Möjligt att du kan peta in fjädern i den lilla lösa delen och få det att funka men det är inget jag skulle chansa på. Köp ett nytt istället. Glöm ej att köpa ett stift med krage och inte ett sånt för klockor med lughål - då blir det jobbigt. Lätt hänt att peta in fel typ av stift nämligen..Tog nyss av länken på min BB. Ett av bandstiften delade sig när jag tog bort det. Det är väl att betrakta som trasigt?
Tänker likadant, inte värt att chansa. Lönt att skaffa bandstift från tudor?Hm. Möjligt att du kan peta in fjädern i den lilla lösa delen och få det att funka men det är inget jag skulle chansa på. Köp ett nytt istället. Glöm ej att köpa ett stift med krage och inte ett sånt för klockor med lughål - då blir det jobbigt. Lätt hänt att peta in fel typ av stift nämligen..
Vet faktiskt inte. Men av någon anledning kanske det skulle kännas lite bra att göra det Kan ju inte kosta mycketTänker likadant, inte värt att chansa. Lönt att skaffa bandstift från tudor?
Attans så snyggt! Helt amatör mässig fråga, men har du tagit bilden själv eller hittade du någon som fick agera fotograf?Pelagos LHD och jag kan inte sluta titta på den här skönheten!
Ja absolut! Kostar inget i förhållande till klockan. Köpte till en rolex en gång och kostade typ 200. Känns dumt att chansa på annat även om det säkert är 100% lugnt...Tänker likadant, inte värt att chansa. Lönt att skaffa bandstift från tudor?
Har du garanti kvar? Osäker huruvida det täcks, men de kanske ger dig ett av good willTog nyss av länken på min BB. Ett av bandstiften delade sig när jag tog bort det. Det är väl att betrakta som trasigt?
Attans så snyggt! Helt amatör mässig fråga, men har du tagit bilden själv eller hittade du någon som fick agera fotograf?
Tack för svaret! Det får bli att börja stretcha för min del isådanafallTack, fotat själv efter bästa förmåga med krökt rygg osv
Jag bytte båda bandstiften och tre länkskruvar på min BB nyligen. Skruvarna såg ut som skit efter tidigare hemmafixare och ett av stiften var lite böjt. Det skulle ha kostat mig 240 kr men det slutade med att de bjöd på både jobbet och delarna. Det var hos AD i vårt grannland (Lindroos).Tänker likadant, inte värt att chansa. Lönt att skaffa bandstift från tudor?
Är oxo störtkär i den modellen, är lysmassa krämigare än på de tidigare varianterna?Pelagos LHD och jag kan inte sluta titta på den här skönheten!
Ja. Det är synd. Gillar det röda med fakepatina är inte min kopp teÄr oxo störtkär i den modellen, är lysmassa krämigare än på de tidigare varianterna?
September är det senaste jag hört. Hade siktat på att BB58 skulle bli sommarklockan... Kanske kan man hitta den utomlands.I höst skulle jag gissa
Förväntas åter i Oktober 2018 enligt hemsidan: https://www.rox.co.uk/tudor-black-bay-fifty-eight-bracelet-watch-m79030nBB 58 verkar finnas i butik i England redan nu.
Undra om de redan har sålt tre ex i butik då? Tänkte på de tre som han visar i videon.Förväntas åter i Oktober 2018 enligt hemsidan: https://www.rox.co.uk/tudor-black-bay-fifty-eight-bracelet-watch-m79030n
En sak jag tyckte var konstig dock. De har SEK 30 000 som "Promised Price", alltså ett par tusenlappar under listpriset enligt www.tudorwatch.com
Gråhandlare tänkte jag först, men nepp, de ska vara AD: https://www.tudorwatch.com/retailers/retailer/rox
Är det verkligen ok från Tudors håll?
11,9mm tjock alltså och jag antar att de är inklusive glaset. Kommer alltså inte kännas mycket knubbigare än min BB36 på 10mm. MMMumma!BB 58 verkar finnas i butik i England redan nu.
Det bådar jäkligt gott! Det ska bli intressant att jämföra hur den känns mot en SubC.11,9mm tjock alltså och jag antar att de är inklusive glaset. Kommer alltså inte kännas mycket knubbigare än min BB36 på 10mm. MMMumma!
Ja det måste dom gjort! Eller så var det bara exemplar som Tudor låtit testa eller nåtUndra om de redan har sålt tre ex i butik då? Tänkte på de tre som han visar i videon.
Intressant fråga angående priset! På Tudors hemsida står det "All prices are TUDOR’s suggested retail price inclusive of V.A.T."..
Jag tänkte också på det. När sidan automatiskt räknar om till SEK kanske det blir fel. Känns konstigt om Tudor bara ger AD ett rekommenderat pris och sen får de ta vad de vill. Eller, är det därför man kan förhandla om priset?Ja det måste dom gjort! Eller så var det bara exemplar som Tudor låtit testa eller nåt
Undrar om vi inte missar nåt kring priset, känns som något blir knas med växelkurserna. För V.A.T (skatt ska vara inräknat vad jag kan se).