• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har säkert tagits upp tidigare i tråden, men varför bytte Tudor till den nitade länken?
Finns det några fördelar med den? Tycker personligen att den är mycket sämre iallafall till utseendet än den föregående länken!
B07C84B7-955F-4E4E-9CE6-D709ACD08763.jpeg

storleksmässigt är den perfekt!
tror den lär bli en storsäljare för tudor speciellt i asien där folk överlag har mindre handleder än här!

gilten är inte för mycket utan sådär perfekt
krontuben sticker inte ut så mycket alls jämfört med dom äldre BB.
det röda på bezeln gör den lite mer sportig för utan det hade den nog lätt kunnat bli för prollig
Låter mycket bra. Snyggt rekat!

Kul att se.
Är själv i valet och kvalet huruvida jag ska slå till på denna eller vänta på att det kommer en med silver bezel insert. Kanske det guldiga på bezeln är en aning mycket. Men jag får väl testa den i butik.....

Kul att se.
Är själv i valet och kvalet huruvida jag ska slå till på denna eller vänta på att det kommer en med silver bezel insert. Kanske det guldiga på bezeln är en aning mycket. Men jag får väl testa den i butik.....
detta är en svår modell att förutspå vad som kommer hända i framtiden eftersom den egentligen redan nu är lite för långt inne på.rolex mark!

men på samma gång så släppte man ju en nära på ren kopia på pepsin via tudor så vem vet!

tycker iallafall denna är charmig nog för att kunna bli en riktig hit från tudors sida!

hahaha
hur tog du den?

bucherer i cph har dummys på 58an och gmt!
enligt säljaren är dom dom enda i norden med dummys på dessa modeller!

asså vilken klocka!!!
jag är såld även om den ej fungerade haha
perfekt storlek på mina 16.5 cm handleder
20180618_112121.jpg
20180618_112130.jpg
20180618_112315.jpg
20180618_112321.jpg
20180618_111806.jpg

20180618_112234.jpg

20180618_111811.jpg

rätt stor skillnad på vikt när det kommer till gmt och 58!!!!

men vilket fall som helst underbar kvalite!
har alla black bays ett clasp på låset som sport rollarna har?(58 har det iallafall)

58an kommer jag nog att köpa!
Tack för inlägg och bilder!
Tycker 58an verkar klockren! Gillar det guldiga dessutom, som vissa är lätt emot.
Testade du med lädret och tygstrapen? Vad fick du för känsla av dem?
Bara för Tudor att börja leverera NU!

Har säkert tagits upp tidigare i tråden, men varför bytte Tudor till den nitade länken?
Finns det några fördelar med den? Tycker personligen att den är mycket sämre iallafall till utseendet än den föregående länken!
B07C84B7-955F-4E4E-9CE6-D709ACD08763.jpeg
För vintageutseendet I guess. Tycker det är snyggt med nitade länkar men då ska de ju faktiskt vara nitade också, vilket denna inte är om jag minns rätt. Det är lite B tycker jag. Men jag vill ha en ändå.

nej det är bara fejkade nitar! kollar man noga på bilden så ser man skruvarna
Nä det tror jag inte. Skruvarna är skruvar och nitarna är väl... nitar. Ser då inga skruvspår eller nåt med lupp ens. Då måste de har ansträngt sig för att kamouflera det. Det går bara att skruva av länkarna närmaste spännet, inte de andra. Äkta nitar säger jag.

Nä det tror jag inte. Skruvarna är skruvar och nitarna är väl... nitar. Ser då inga skruvspår eller nåt med lupp ens. Då måste de har ansträngt sig för att kamouflera det. Det går bara att skruva av länkarna närmaste spännet, inte de andra. Äkta nitar säger jag.
Du behöver en bättre lupp ;)
Screenshot_20180618-215630.jpg

Och på bilden ovan är två skruvar och två nitar. Eller jag måste kolla.

Edit; Ja, så är det. Funderade ett tag om det fanns skruvar med nitliknande botten också men nej. Inte på de jag har här.

Du behöver en bättre lupp ;)
Screenshot_20180618-215630.jpg
Nej. Möjligen om det nåt special på de två närmaste länken som jag inte har på nu då men det är vad jag kan se inte någon form av skruvar de nitar som finns på denna. Det ser inte ut så på bilden heller tycker jag.

De bakre; är nitar. De främre skruv. Bakdelen på länken lossas med främre skruven på efterföljande länk som mittpartiet på den främre sitter i. De övre länkarna längre bort från spännet har nitar i båda ändar, de nedre enbart i ena för att det ska gå att ta bort länkbitarna vid justering. Kanske nån typ av fusknitar möjligen men inget som går att skruva på.

Senast ändrad:
Hur hårt är trycket på nya GMT'n (pepsin)?
Är det kö för att få den?
Dålig koll på Tudor så häng mig inte ;)

Och på bilden ovan är två skruvar och två nitar. Eller jag måste kolla.

Edit; Ja, så är det. Funderade ett tag om det fanns skruvar med nitliknande botten också men nej. Inte på de jag har här.

Nej. Möjligen om det nåt special på de två närmaste länken som jag inte har på nu då men det är vad jag kan se inte någon form av skruvar de nitar som finns på denna. Det ser inte ut så på bilden heller tycker jag.

De bakre; är nitar. De främre skruv. Bakdelen på länken lossas med främre skruven på efterföljande länk som mittpartiet på den främre sitter i. De övre länkarna längre bort från spännet har nitar i båda ändar, de nedre enbart i ena för att det ska gå att ta bort länkbitarna vid justering. Kanske nån typ av fusknitar möjligen men inget som går att skruva på.
vad snackar du om att dom första är nitade?
du kan nästan aldrig skruva i dom två tre försts länkbitarna på var sida av länken...

Tillbaka
Topp