Laddar...
Erikson Urhandel

Den officiella Tudortråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ernesto, 10 januari 2014.

Taggar:
  1. steffe

steffe Silver Premium

Generellt är kvalitetskänslan väldigt bra. Tycker caset är riktigt bra, länken ej i Rolex-standard men nära inpå. Jämfört med de Omegor du beskriver är hårdvaran enligt mig av snarlik standard :)
    Verket är ett moddat ETA-verk vilket kanske är lite tråkigt med tanke på att Tudor numer har bra egna verk, dock håller det tiden mycket mycket bra så det spelar kanske mindre roll. Om du generellt gillar 36mm säger jag kör, den bärs lätt på armen men ger ett stabilt intryck tack vare den större kronan :)
    IMG_20190203_100902.

Ccris, MaBr, Tommy_83 och 4 andra gillar detta.
  2. PJW

PJW Silver

Kan tyvärr inte uttala mig om hur den är relativt andra moderna klockor du listar men jag är nöjd med min. Den utgör en stabil och stryktålig go-to-klocka i min vintage-tunga ’samling’. Använder den under oömmare aktiviteter, semester och emellanåt i rotation. Trivs toppen med storleken - det var vad som tilltalade mig när jag köpte den för två år sedan. Har lite grövre handleder om 18,5-19 cm och har en extra länkbit för att kunna bära den bekvämt under riktigt varma perioder.
    86EA2256-400D-448D-A1F4-55B1B4B80089.

-JL-, ANALOGUE, visenstam och 8 andra gillar detta.
  3. ironcastle

ironcastle Silver

Från:
    Söder om Stan
    Tack för din kommentar! Precis i stil med det jag sökte. Köpte mig en Smith Everest 36:a precis, och slogs av att den var riktigt trevlig i sin tämligen lilla storlek.
    Sambon slängde lystna blickar efter den och undrade vad det var för en liten klocka jag nu skaffat. Det ser ju ut som ett damur... Sonen också impad, medan han konstaterade att "det är en sån där man-nästan-måste-ha-skjorta-till-klocka".
    Själv slogs jag av hur fin den var och vilken närvaro den gav.
    Så. Andra 36:r började genast spinna i huvudet. Och bilderna som finns på manliga armar, någon ådra och lite hår på, precis som din bild visar, och så en 36:a på det. Riktigt sobert. Klassiskt.
    Snyggt!
    Du tycker aldrig att den är i minsta laget? Även om du nu förvisso är vintage-van?
    Känslan hos den är kassaskåpssolid. Eller?

Forsberg gillar detta.
  4. ironcastle

ironcastle Silver

Från:
    Söder om Stan
    Kalas! Tack för kommentar. Jag tror att jag gillar 36, men är ännu lite osäker. Hur som helst ger det en bild av klass och finess tycker jag.
    Upplever du den proportionerlig? Har inte tänkt på kronans storlek, men det stämmer att den är rätt stor. Hur känns resten ihop?

5. Jerico

Jerico Frank Andersson Premium

Från:
    Hufvudstaden
    Har inte haft någon men pillat på dem många gånger. Fantastisk klocka. Jävligt solid länk, bra urverk. Tät till 100m. Vet inte vad mer man behöver egentligen.

steffe och ironcastle gillar detta.
  6. Bezelman

Bezelman Silver

Samma här! Jag har klämt o provat o tycker den är kanonfin men för mig blir utseende o storlek fel på något sätt. Den ser för liten ut även om jag gillar lite mindre klockor. Men det är ju helt individuellt. Gillar man storleken har jag svårt att se några brister i klockan som sådan.

ironcastle gillar detta.
  7. North

North Brons Friends Of KS

Kul att fler börjar få upp ögonen för BB36an! Jag instämmer med de tidigare talarna gällande klockan; jag är riktigt nöjd med min och används dagligen. Kan inte uttala mig om Rolex-jämförelsen men kvalitén känns absolut av, och urverket levererar god tidshållning. Storleken passar även mig perfekt på ~16,5 handleder. Den prydde armen även större delen av sommaren och det är svårt att tröttna på den, tycker jag :)
    C584B907-0AA7-4EC1-AFE6-DA5AFC24D153. CAD7D12A-6C13-421A-88BE-4726EE5BCAE9. BC29AB81-C9E6-4095-B4CC-F796F43627E4.

-JL-, ANALOGUE, Pave och 10 andra gillar detta.
  8. Loda

Loda Titan

Är rätt ny på det här med klockor, så jag säger inget om kvaliteten. När det gäller storleken kan jag säga att den bärs större än kompisens DJ som jag testade igår. Om man jämför med en AT 38,5 som du nämner så märks det att den är mindre, men inte med mycket. Hoppas det hjälper något. I övrigt känns den väldigt solid/stabil eller hur man ska uttrycka det.

ironcastle gillar detta.
  9. ironcastle

ironcastle Silver

Från:
    Söder om Stan
    Bra med DJ jämförelsen. Har gått i tankar om en sån, men bärs Todorn större så är det åt rätt håll känns det som.
    Aquaterran har jag i samlingen så den känns bekant. Det är dock en klocka som jag inte upplever som direkt liten, snarare proportionerlig.

Ska nån av er som sitter med en Tudor BB 36:a släppa den vidare kan det hända att det finns intresse.

10. steffe

steffe Silver Premium

Väldigt bra proportioner, speciellt i visarnas längd mot tavlans storlek. Dessutom är länken välkomponerad så klockan alltid lägger sig perfekt mot handleden :)
    IMG_20190203_123657. IMG_20190116_130730. IMG_20190105_122526. IMG_20190105_122505.

-JL-, Hasse Varg, Åskviggen och 8 andra gillar detta.
  11. ironcastle

ironcastle Silver

Från:
    Söder om Stan
    Ja den där har ju hittat rätt. Ett konstaterande. :)

steffe gillar detta.
  12. Gabriel90

Gabriel90 Brons

Från:
    Stockholm
    Tycker den är outstanding !

steffe gillar detta.
  13. Swiss avant garde

Swiss avant garde Titan

Min lille blåe vill också :pompus:

50EEE87D-4734-42E5-9CDD-77E590866BEE.

saindoux25, micke_s, Åskviggen och 7 andra gillar detta.
  14. Bezelman

Bezelman Silver

Fast det finns det absolut delade meningar om. Jag tycker dj känns betydligt bättre i storlek o upplever inte den lika uppseendeväckande liten. Återigen tycke o smak.... men jag vill ändå väga in att det nog är ganska många som också tycker 36an ser för liten ut så den bör provas innan köp! Men grattis om man gillar storleken för då är den kanon!

15. TobiasD

TobiasD Platina Friends Of KS

Tycker 36:än är för liten och 41:an för stor. Gör de en i 38-39mm hade jag seriöst övervägt den! :)

Åskviggen och Bezelman gillar detta.
  16. Mike

Mike Tantal

Lite väl patinerad vintage till tråden
    2873163B-9EC1-4103-9916-E9E27D2B8AD2.

DiscoPapa, Mikaell, Scaramanga och 15 andra gillar detta.
  17. erow

erow Silver

Från:
    Örebro
    Fantastisk! :)

Åskviggen och Mike gillar detta.
  18. Åskviggen

Åskviggen Tantal

Igår fick jag ett mail från Harrods, vips blev det en rayyanbokning och en packad ryggsäck. Landar i London om 5 timmar. Då kommer update :) C7700063-71BC-4ECE-8214-FF0F6462AF06.

saindoux25, Luckyluciano, falten och 24 andra gillar detta.
  19. micke_s

micke_s Guld

Gillart, visar på att jag inte är den enda störda personen här på forumet. Ha en skön resa och njut lite av London också, rekommenderar en promenad på Old/New Bond Street och alla klockbutiker där :)

Åskviggen gillar detta.
  20. micke_s

micke_s Guld

Fan va bra 58an är

7E6D8A58-07FC-4434-B9CC-CC499529483C. 87F015D8-0312-47A7-ADDB-34385FE66E46.

DotOverNine, saindoux25, Ncs och 15 andra gillar detta.
  21. Åskviggen

Åskviggen Tantal

Tack för tipset, ska definitivt kollas upp :)
    Gillar den verkligen på sitt Nato. Perfekt färgkombination i mina ögon!

22. Back

Back Brons

Från:
    Sthlm
    Status från London? Sitter det en gröning på handleden?

Åskviggen gillar detta.
  23. Åskviggen

Åskviggen Tantal

Status sen är att jag sitter på en flygbuss pg.a lite förseningar. När den åker på så kommer det inte ta många sekunder utan att jag uppdaterar KS ;)

Senast ändrad: 5 februari 2019
    -JL-, Back och Andyrew gillar detta.
  24. erow

erow Silver

Från:
    Örebro
    Idag blev det Tudor igen, blir glad av denna klocka :)
    20190205_145738.

Luckyluciano, Triumf, Hasse Varg och 12 andra gillar detta.
  25. ANALOGUE

ANALOGUE Platina

Den där är fin! 58 eller den större varianten?

Åskviggen gillar detta.
  26. bernoulli

bernoulli Silver

Finns inte i 58:ans utförande.

ANALOGUE gillar detta.
  27. ANALOGUE

ANALOGUE Platina

Ok. Synd. Hade varit trevlig!

Åskviggen gillar detta.
  28. Åskviggen

Åskviggen Tantal

Väntar på länkkortining.. ;) 13FF216C-F686-4195-B73C-2F3A01F0ED3F. 38CEB9E8-6044-4F90-AEE2-04B74F3969DE.

saindoux25, Ncs, Hasse Varg och 14 andra gillar detta.
  29. TobiasD

TobiasD Platina Friends Of KS

Trevligt!

Åskviggen gillar detta.
  30. bernoulli

bernoulli Silver

Såja, stort grattis! Fan vad kul att dra till London för att köpa en klocka :)

Åskviggen gillar detta.
Mollstedt