• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Ringde mitt försäkringsbolag igår (trygg-hansa) och de menade på att det inte är någon olycka eller liknande som orsakat detta. Hade ungarna kickat sönder skärmen hade försäkringen täckt. Men inte när elektroniken bara lägger av?!? Så sa dem iaf. Så nästa gång för jag väl ljuga om vad som hänt...


Haha, ingen fara! Knappast ditt fel att bilfan paja och jag har köpt ett hus till;)
Men ändå surt givetvis då jag är svårt sugen på en 58:a. Men det kanske går fler tåg. Enligt säljaren kunde det dock ta ca 18mån innan jag fick chansen igen... kanske bara säljtugg eller så hamnar jag helt enkelt sist i ledet IOM detta!??

håller med. Farsan kör merca och hans kostade 25! Men 35 gick det på:sorry:
Tröstar oss med att barnen är friska och vi precis köpt vårt blivande drömhus. Ska bara totalrenovera för typ 1-1,5 miljoner först :wideyed:
Jag citerar Trygg-Hansas eget villkor och tycker du kan fråga dem om det fetstilade:
Inifrån kommande skada eller fel som påverkar
bilens funktion och som berör någon av följande
komponenter:
Elektronik
• central elektronikmodul och elcentral med
säkringsdosa
• centrallåsenhet
• elektriska kablar
• elektroniskt stöldskydd och larm
• flerfunktion/kombinationsinstrument, (exempelvis
hastighetsmätare och motorinformation)
• färddator och farthållare
• generator och följdskador som påverkar bilens
elektroniska funktion
• informations- och kommunikationssystem för data,
navigering och multimedia (fabriksmonterad)

Det ligger ju i sakens natur att maskinskador ofta uppstår utan yttre åverkan. Dvs komponenter lägger av.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ringde mitt försäkringsbolag igår (trygg-hansa) och de menade på att det inte är någon olycka eller liknande som orsakat detta. Hade ungarna kickat sönder skärmen hade försäkringen täckt. Men inte när elektroniken bara lägger av?!? Så sa dem iaf. Så nästa gång för jag väl ljuga om vad som hänt...


Haha, ingen fara! Knappast ditt fel att bilfan paja och jag har köpt ett hus till;)
Men ändå surt givetvis då jag är svårt sugen på en 58:a. Men det kanske går fler tåg. Enligt säljaren kunde det dock ta ca 18mån innan jag fick chansen igen... kanske bara säljtugg eller så hamnar jag helt enkelt sist i ledet IOM detta!??

håller med. Farsan kör merca och hans kostade 25! Men 35 gick det på:sorry:
Tröstar oss med att barnen är friska och vi precis köpt vårt blivande drömhus. Ska bara totalrenovera för typ 1-1,5 miljoner först :wideyed:
Du har kollat att det inte finns att köpa beggat? Alltså från skrot eller liknande.
Det händer ju att totalskador inträffar... Jag vet en som skrotade sin Passat efter mindre än 2 år...:rolleyes:
Den lär inte ha kostat 35 lakan.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Inne på vårt tredje år tillsammans:)
253C413A-E4EF-4E6A-8A01-AE1A477C63E5.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag citerar Trygg-Hansas eget villkor och tycker du kan fråga dem om det fetstilade:


Det ligger ju i sakens natur att maskinskador ofta uppstår utan yttre åverkan. Dvs komponenter lägger av.
Ska dubbelchecka med dem igen. Tack:woot:

Du har kollat att det inte finns att köpa beggat? Alltså från skrot eller liknande.
Det händer ju att totalskador inträffar... Jag vet en som skrotade sin Passat efter mindre än 2 år...:rolleyes:
Den lär inte ha kostat 35 lakan.
Njae. Tanken slog mig men av olika anledningar behöver detta åtgärdas typ asap så det var bara att bita i det sura äpplet... frugan behöver både gps och telen pronto så vi fick ta det. Men ska kolla med TH vad de säger angående ovan. Förvisso har 58-tåget gått denna gång men får man tillbaka pengarna vore det som att vinna på triss :woot:
 

Gabriel90

Panerai
Ringde mitt försäkringsbolag igår (trygg-hansa) och de menade på att det inte är någon olycka eller liknande som orsakat detta. Hade ungarna kickat sönder skärmen hade försäkringen täckt. Men inte när elektroniken bara lägger av?!? Så sa dem iaf. Så nästa gång för jag väl ljuga om vad som hänt...


Haha, ingen fara! Knappast ditt fel att bilfan paja och jag har köpt ett hus till;)
Men ändå surt givetvis då jag är svårt sugen på en 58:a. Men det kanske går fler tåg. Enligt säljaren kunde det dock ta ca 18mån innan jag fick chansen igen... kanske bara säljtugg eller så hamnar jag helt enkelt sist i ledet IOM detta!??

håller med. Farsan kör merca och hans kostade 25! Men 35 gick det på:sorry:
Tröstar oss med att barnen är friska och vi precis köpt vårt blivande drömhus. Ska bara totalrenovera för typ 1-1,5 miljoner först :wideyed:
Så är det, barnen är viktigast.

Vad kul, grattis ! Vet precis hur det känns, jag är i samma sits som dig :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bandet är förresten gjort av @oddface
Rekommenderar dig som vill ha ett band gjort enligt dina specifikationer att vända dig till honom :)
Är jäkligt nöjd med hur det blev. Passar Tudorn perfekt med sina dumma 21mm mellan bandhornen, kvalitén är där och riktigt komfortabelt är det också.
15629436272384686256944715166549.jpg
15629436437001708044814916047674.jpg
 

TonyM

Cartier
Murphys lag. Såhär ligger livet till. Jag och frun har köpt ett till/nytt hus och inte sålt vårt gamla ännu. Ekonomin är därför lite ansträngd just nu gällande lyxartiklar. Men jag har haft ca 35k sparat separat för ”rätt” klocka eller liknande. Igår lämnade vi in fruns bil på service. Pedantskött superb från 15 med strax under 7k mil. Mediaanläggningen har lagt av, startar inte upp med mer än startbilden. Styr ju nav, radio, telefon m.m.
Så runt 10:30 igår ringde de från verkstaden, anläggningen är körd och behöver bytas. Kostnad: 35k!!!
2h senare ringer de från nymans och säger att jag kan hämta ut min BB 58 med länk jag anmält intresse på:(
Förklarade att jag är fortsatt intresserad men pga av bilsituationen har jag dessvärre ingen möjlighet just nu:dead:
Så möjligt att någon här kanske fick ett samtal igår efter lunch och kunde plocka ut en??? Jaja, hus och bil går givetvis först så inget snack om prion. Däremot fick de höra ett och annat på Möller med tanke på bilens skick och mil. Men det hjälpte föga... Kanske nästa gång... Om de nu ringer igen eller la mitt namn i en hög som ”skojare”:wideyed:
Tråkigt att höra!
Från 2015 under 7000 mil, fullservad enligt rekommendation på auktoriserad verkstad och samma ställe som du lämnat in den för felsökning?
Kolla isåfall om det finns någon chans att Skoda/verkstaden kan hjälpa till att ta en del av kostnaden som goodwill.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tråkigt att höra!
Från 2015 under 7000 mil, fullservad enligt rekommendation på auktoriserad verkstad och samma ställe som du lämnat in den för felsökning?
Kolla isåfall om det finns någon chans att Skoda/verkstaden kan hjälpa till att ta en del av kostnaden som goodwill.
Håller med och lyfte det med verkstaden. ”Chefen” eller beslutsfattaren, ansvarig iaf, har semester två veckor till men ska höra av sig och se vad de kan göra när han är åter!? De på verkstan höll med om att det inte ska bli såhär men de kan inte göra mer än att hålla med mig dessvärre. Hoppas de gör nånting avseende goodwill. Andra bilen jag köper där av dem, denna som demobil. Alltid servat enligt rek osv. Tänkte även köpa nästa där så jag hoppas de hjälper mig något.
 
Topp