• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IvoKnievel

Cartier
2-Faktor
En till bild - Oklart om mockup eller inte så ta med en nypa salt.

B9072A89-6A5E-49C0-91BA-3DA95FC64893.jpeg
Kan det vara samma blåa nyans som bb36?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Ändå otroligt sjukt hur Tudor leker med oss, en ny färgkombination av BB ska släppas och rykten går, folk har blivit ivriga av sig och man längtar tills den släpps. :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Här ser man verkligen kopplingen mellan Rolex och Tudor tydligt tycker jag. Det är få andra märken som kan få rubriken och uppspelta supportrar bara genom att kasta om lite färger.
Ja verkligen. "WAOW en ny färg!" - visst, jag tycker också det är kul med variation men lite mer kan man väl förvänta sig? Varför inte komma med något nytt? Ska alla märken sitta och leta i sina arkiv för modeller? Lite tråkigt tycker jag.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Tudor har senaste 8 åren släppt rätt mycket nytt i form av olika modeller så förstår att man tror att de ska fortsätta så för alltid men det är inte ett dåligt track-record de har.

Också att ha i åtanke är att de i princip lanserade om hela varumärket 2012 och gick återigen in på den amerikanska marknaden där de faktiskt inte fanns alls under ett gäng år.

Heritage Chronograph
Heritage Ranger
Heritage Black Bay i massa färger
Black Bay 32, 36, 41
Black Bay Chronograph
North Flag
P01
Black Bay GMT
Black Bay Bronze
Black Bay 58
Pelagos
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag hade gärna sett en ny modell.
Färger osv är kul men jag tycker att man satt ribban lite lågt om inte kan förvänta sig mer än färgändringar.
Är väl trots allt 99% sannolikt att man hade fler, kanske mer innovativa, releaser i pipen som man väljer att behålla i rockärmen i rådande ekonomiska läge. Knappast Tudors fel att situationen är som den är. Naturligtvis kul att se Seikos absolut motsatta val av strategi men rent krasst är jag väl lite tveksam till hur klokt det egentligen är, man riskerar att skjuta en massa krut rakt ut i luften.
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Ännu ett Photoshopjobb men förmodligen en ganska tydlig bild av vad vi kan förvänta oss. Kanske.
299D1C8C-AC63-4702-BBC8-D04E5D779254.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tudor har senaste 8 åren släppt rätt mycket nytt i form av olika modeller så förstår att man tror att de ska fortsätta så för alltid men det är inte ett dåligt track-record de har.

Också att ha i åtanke är att de i princip lanserade om hela varumärket 2012 och gick återigen in på den amerikanska marknaden där de faktiskt inte fanns alls under ett gäng år.

Heritage Chronograph
Heritage Ranger
Heritage Black Bay i massa färger
Black Bay 32, 36, 41
Black Bay Chronograph
North Flag
P01
Black Bay GMT
Black Bay Bronze
Black Bay 58
Pelagos
Rätt kul med blandningen av designer de har i samlingen och tydligt att de kör på ett eget spår.
 
  • Like
Reactions: m_s

m_s

Patek
2-Faktor
Rätt kul med blandningen av designer de har i samlingen och tydligt att de kör på ett eget spår.
Kan bara håll med, troligen an av anledningarna till att det är ett av mina ”hemma märken” efter 12-13 år som klocknörd. Provat mycket i prisklasserna 100kr-130.000kr där Tudor som sagt alltid finns i lådan.
 

123david

Omega
alla har väl noterat sonarljuden på videon - vad kan det vara en referens till...en ubåtjakt, eller en minstation eller en hkp4?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
alla har väl noterat sonarljuden på videon - vad kan det vara en referens till...en ubåtjakt, eller en minstation eller en hkp4?
Känns ju som ett ”radarping” min gissning börjar luta åt Submariner hållet.

Om bilden stämmer med den blå brevid den nuvarande så är den sjukt snygg, men inte tillräckligt för att hoppa av köplatsen på den svarta.
 
Senast ändrad:
Topp