• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Degnöt

Basic
2-Faktor
Måste bara visa hur bra klockan går. Direkt efter köpet drog jag upp den och en sån app som lyssnar på klockan sade att den gick -2 spd. Då blev jag lite orolig. Men antingen visade appen fel eller så har urverket kommit igång ordentligt. METAS håller vad det lovar. Klockan är från releasen 2021.
1000001802.png
 

Öbo

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Hej på er Tudorvänner!
Nån som har koll på hur mycket BB58 i brons går för nuförtiden? Den senaste annonsen här på KS är över ett år gammal och på den tiden så verkar de ha gått för mellan 40-45k typ.
 

Been

Diamant
2-Faktor
Kanske är jag som är dum eller är det krabbigt att sätta på det bandet på 925? Testade lite förra veckan men löste inte ena sidan…
Nej du är inte dum det är något som gör att det är svårare på 925:an , har kommit på att man måste ställa bandet och få i sprintarna och sedan böja gummit på rätt plats pratade med Samuel på wristbuddys och han sa också att dom upplevde problem med just 925, kan fota i morgon när jag byter till det gråa.
 

bbnd

Basic
Jag köpte mig en ny Pelagos i höstas. Jag tycker att power reserven har känts lite kort (klockan roteras med annat).
Mätte den för fösta gången nu och den mäktar med ca 48h. Lite kort med andra ord. Värt att be AD kolla på det under garantin?

IMG_0597.jpeg
 

skyseeker

Silver
Var ett tag sedan man var Tudorägare, men nu är ordningen återställd.
IMG_2085.jpeg

Stod i valet o kvalet mellan denna och den nya svarta. Men när jag såg dem bredvid varandra så tyckte jag denna hade mer ”liv” (pluss att nästan alla klockor jag har är svarta 🙃) o när denna kom ut på KS så var valet lätt.
Länken får jag nog vänja mig vid, men nu är det sommar så då ska ju ändå gummit på 😇
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Jag köpte mig en ny Pelagos i höstas. Jag tycker att power reserven har känts lite kort (klockan roteras med annat).
Mätte den för fösta gången nu och den mäktar med ca 48h. Lite kort med andra ord. Värt att be AD kolla på det under garantin?

IMG_0597.jpeg
Har en motsvarande svart. Den hade också kort gångreserv och tappade tid. Därför fick den åka till hemlandet och få nytt verk.
 

-RI-

Diamant
2-Faktor
Hej @-RI-! Schysst bild på fin klocka! Har du haft den länge? Skulle du vilja dela med dig lite kort plus och eventuella minus med den?
Hej och tack! Inte länge alls, endast ett par dagar faktiskt. Gillar det mesta med den, design/färg/storlek, minus skulle vara att den saknar möjlighet till länk. Samtidigt är det lite det som gör den häftig, hur boetten är utformad med andra ord. Har ägt både två raders svart Pelagos på länk samt den uppdaterade blå varianten på länk men denna är roligare imho ⚓
 

WatchManiac

Basic
2-Faktor
Hej och tack! Inte länge alls, endast ett par dagar faktiskt. Gillar det mesta med den, design/färg/storlek, minus skulle vara att den saknar möjlighet till länk. Samtidigt är det lite det som gör den häftig, hur boetten är utformad med andra ord. Har ägt både två raders svart Pelagos på länk samt den uppdaterade blå varianten på länk men denna är roligare imho ⚓
@-RI- Tack för svar! Grattis till köp o kul du är nöjd. Får nog bli en sådan nångång 😃
 
Topp