Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vandrar och tältar på Sörmlandsleden
SBDA001Vad heter denna model? Riktigt fin!
Hallå alla Samurajer!
Har kikat ett tag på denna modell och är riktigt sugen, tycker om de kantiga formerna och boetten. Hade helst velat få tag i en gammal SBDA001 men verkar rätt lurigt. Hade nästan bestämt mig för en SRPB51K eftersom den är i liknande färgskala men sen fick jag upp ögonen för King Samurai. Någon här som bokat en? Vad tycker ni om den?
Det sagt skicka gärna PM om ni har en gammal SBDA till övers. Tack för grym tråd!
Alla dessa valJag är sjukt sugen på den nya Samuraien! Men har inte bestämt mig för om det blir vit eller svart tavla lutar mest åt den vita nu! Gillar inte gummit men har en ny samurailänk som ligger och väntar. Tror den hänger bättre på den!
Bilderna stulna från en annan tråd.
Är oxå sugen på den vita, men med länk då.Håller med om att den vita troligen kommer göra sig riktigt bra på länk, går säkert att lösa med handlare. Var förbi min lokala klockmaster förra veckan och de visste inte ännu vilket pris de skulle kunna erbjuda eller hur många de skulle ta in. Suget är rejält!
Jag är sjukt sugen på den nya Samuraien! Men har inte bestämt mig för om det blir vit eller svart tavla lutar mest åt den vita nu! Gillar inte gummit men har en ny samurailänk som ligger och väntar. Tror den hänger bättre på den!
Bilderna stulna från en annan tråd.
Grattis! Välkommen in i gemenskapenDär satt den! Min första Samurai!
Dock sent ute med posten här på KS.
Har haft klockor innan, men denna fick tillbaka mig till intresset. Nu ser jag ”tyvärr” inte mycket annat som intressant då jag snöat in kraftigt på Samurai klockorna.
Haha, tack Hittade snabbt samurai tråden här efter jag fick tills om att regga mig på KS. Det fick rätt fort med beställning efter det. Spanar just nu på några Japan exclusive på Chrono24. Måste. Hålla. I. Pengarna. HahaGrattis! Välkommen in i gemenskapen
Klockan är ju mångsidig och blir bara bättre ju mer man använder den. Jag återpublicerar två bilder på SRPB51K1 på mitt favorit gummi, CrafterBlue.Har fått ett obefogat sug efter en samurai, och denna tråden gör det ju inte bättre
Lutar åt srpc93 eller srpd09. Tanken är att dra på gummi/nato i diverse färger och då kanske man vill ha den i svart hellre än blått. Å andra sidan är ju den blåa tavlan ruggigt fin.
Hjälp/inspiration?
Klockan är ju mångsidig och blir bara bättre ju mer man använder den. Jag återpublicerar två bilder på SRPB51K1 på mitt favorit gummi, CrafterBlue.
Just nu kör jag på det orangea gummit, för det känns så somrigt
Den Samuraien var cool! Ser nästan ut som keramisk bezel på den där.Jag är egentligen inget fan av Samurai. Men har redan en Turtle save the ocean (den förra alltså) och är kär i dessa tavlor så får se om detta blir ett köp av en ny Turtle STO eller om man ska testa en Samurai kanske.
Det beror på att det ÄR ett keramiskt vridringsinlägg.Den Samuraien var cool! Ser nästan ut som keramisk bezel på den där.
De nya så kallade "king" Turtle och Samurai har det, inte bara dessa STO. Samt safirglas med cyklopen.Den Samuraien var cool! Ser nästan ut som keramisk bezel på den där.
Budade hem en SRPB49 häromveckan och är mycket nöjd. Dom skarpa vinklarna på boetten är grymma är på jakt efter en originallänk till den dock, och min fråga är om alla iterationer av nyare samuarier har samma boettform? Tänkte att det blir lättare att hitta en länk om man kan utöka sökandet på originallänk till alla nyare samuarier och inte bara srpb49k1.
Ja, den var ju grym! Grejen är ju den att jag generellt gillar gummi mer, men ville testa den på länk. Så tänkte att testa med en originallänk kändes som ett vettigare beslut än att köpa en sprillans ny länk. Men det är ingen som nappar på min köptråd så det kanske helt enkelt får bli en sånTycker du sk ta en titt på en Strapcode hexadlänk! Har själv en sån och är mycket nöjd, bättre känsla än original helt klart!
Ja, den var ju grym! Grejen är ju den att jag generellt gillar gummi mer, men ville testa den på länk. Så tänkte att testa med en originallänk kändes som ett vettigare beslut än att köpa en sprillans ny länk. Men det är ingen som nappar på min köptråd så det kanske helt enkelt får bli en sån
Orginal till vänster strapcode till höger!