• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Kvällstur på sjön innan det är dags att tända grillen
FC8A4B32-C513-4CAE-8A44-288665384C75.jpeg
 

Randy

Breitling
Hallå alla Samurajer!
Har kikat ett tag på denna modell och är riktigt sugen, tycker om de kantiga formerna och boetten. Hade helst velat få tag i en gammal SBDA001 men verkar rätt lurigt. Hade nästan bestämt mig för en SRPB51K eftersom den är i liknande färgskala men sen fick jag upp ögonen för King Samurai. Någon här som bokat en? Vad tycker ni om den?

Det sagt skicka gärna PM om ni har en gammal SBDA till övers. Tack för grym tråd!
 

Bilagor

  • F08B660C-ACB4-4502-9699-BA7759D3FD46.jpeg
    F08B660C-ACB4-4502-9699-BA7759D3FD46.jpeg
    134.8 KB · Visningar: 8

Peddjy

Cartier
Hallå alla Samurajer!
Har kikat ett tag på denna modell och är riktigt sugen, tycker om de kantiga formerna och boetten. Hade helst velat få tag i en gammal SBDA001 men verkar rätt lurigt. Hade nästan bestämt mig för en SRPB51K eftersom den är i liknande färgskala men sen fick jag upp ögonen för King Samurai. Någon här som bokat en? Vad tycker ni om den?

Det sagt skicka gärna PM om ni har en gammal SBDA till övers. Tack för grym tråd!


Jag är sjukt sugen på den nya Samuraien! Men har inte bestämt mig för om det blir vit eller svart tavla :banghead: lutar mest åt den vita nu! Gillar inte gummit men har en ny samurailänk som ligger och väntar. Tror den hänger bättre på den!


Bilderna stulna från en annan tråd.
F66B6AEB-200C-4B31-835E-6CA0F73B1456.jpeg
4E47DA74-6423-452D-866F-9CA767A3DAEC.jpeg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är sjukt sugen på den nya Samuraien! Men har inte bestämt mig för om det blir vit eller svart tavla :banghead: lutar mest åt den vita nu! Gillar inte gummit men har en ny samurailänk som ligger och väntar. Tror den hänger bättre på den!


Bilderna stulna från en annan tråd.
F66B6AEB-200C-4B31-835E-6CA0F73B1456.jpeg
4E47DA74-6423-452D-866F-9CA767A3DAEC.jpeg
Alla dessa val :nailbiting: :D
Den svarta tycker jag ser riktigt trevlig ut.
 

Randy

Breitling
Håller med om att den vita troligen kommer göra sig riktigt bra på länk, går säkert att lösa med handlare. Var förbi min lokala klockmaster förra veckan och de visste inte ännu vilket pris de skulle kunna erbjuda eller hur många de skulle ta in. Suget är rejält!
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Håller med om att den vita troligen kommer göra sig riktigt bra på länk, går säkert att lösa med handlare. Var förbi min lokala klockmaster förra veckan och de visste inte ännu vilket pris de skulle kunna erbjuda eller hur många de skulle ta in. Suget är rejält!
Är oxå sugen på den vita, men med länk då.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag är sjukt sugen på den nya Samuraien! Men har inte bestämt mig för om det blir vit eller svart tavla :banghead: lutar mest åt den vita nu! Gillar inte gummit men har en ny samurailänk som ligger och väntar. Tror den hänger bättre på den!


Bilderna stulna från en annan tråd.
F66B6AEB-200C-4B31-835E-6CA0F73B1456.jpeg
4E47DA74-6423-452D-866F-9CA767A3DAEC.jpeg


Tycker gummit gör den vita finare, mer kontrast än länken men smaken är som baken :)
 

1betong

Omega
Har fått ett obefogat sug efter en samurai, och denna tråden gör det ju inte bättre :D

Lutar åt srpc93 eller srpd09. Tanken är att dra på gummi/nato i diverse färger och då kanske man vill ha den i svart hellre än blått. Å andra sidan är ju den blåa tavlan ruggigt fin.

Hjälp/inspiration? :)
 

Dr Hochblume

Panerai
Har fått ett obefogat sug efter en samurai, och denna tråden gör det ju inte bättre :D

Lutar åt srpc93 eller srpd09. Tanken är att dra på gummi/nato i diverse färger och då kanske man vill ha den i svart hellre än blått. Å andra sidan är ju den blåa tavlan ruggigt fin.

Hjälp/inspiration? :)
Klockan är ju mångsidig och blir bara bättre ju mer man använder den. Jag återpublicerar två bilder på SRPB51K1 på mitt favorit gummi, CrafterBlue.
DSC_0237.JPG
DSC_0235.JPG

Just nu kör jag på det orangea gummit, för det känns så somrigt:)
 

1betong

Omega
Klockan är ju mångsidig och blir bara bättre ju mer man använder den. Jag återpublicerar två bilder på SRPB51K1 på mitt favorit gummi, CrafterBlue.
DSC_0237.JPG
DSC_0235.JPG

Just nu kör jag på det orangea gummit, för det känns så somrigt:)

Riktigt snyggt! Ibland kan jag tycka att skx007:an känns lite för tjock och samurajen är ju något tunnare.. Hur bärs samurai vs skx007?
 

Dr Hochblume

Panerai
Oj, den var svår att svara på....
Men min känsla är att 007, på CrafterBlue känns nättare än Samuraien på CrafterBlue. Men CrafterBlue gummit är mer påtagligt på 007:an. Jag vet inte om det var tydligt, men gummit är tydligare på 007 och boetten tydligare på Samuraien.
 

Krigsstigen019

Breitling
Diskussion:
Jag skulle önska att det kom några roliga färgsättningar på samurai originalen för oss som ej vill modda. Typ vinröd bezel, eller varför inte andra visare och indexmarkeringar med ex romerska siffror.

Vad tycker ni andra? Vad är den optimala och mest unika samurai ni vill ha och får önska? Bifoga gärna bilder med ex ”visarna från denna” eller boett från denna osv.

trevlig kväll :)
 

Bjooorn

Omega
Budade hem en SRPB49 häromveckan och är mycket nöjd. Dom skarpa vinklarna på boetten är grymma :D är på jakt efter en originallänk till den dock, och min fråga är om alla iterationer av nyare samuarier har samma boettform? Tänkte att det blir lättare att hitta en länk om man kan utöka sökandet på originallänk till alla nyare samuarier och inte bara srpb49k1.
 

Peddjy

Cartier
Budade hem en SRPB49 häromveckan och är mycket nöjd. Dom skarpa vinklarna på boetten är grymma :D är på jakt efter en originallänk till den dock, och min fråga är om alla iterationer av nyare samuarier har samma boettform? Tänkte att det blir lättare att hitta en länk om man kan utöka sökandet på originallänk till alla nyare samuarier och inte bara srpb49k1.

Tycker du sk ta en titt på en Strapcode hexadlänk! Har själv en sån och är mycket nöjd, bättre känsla än original helt klart! :)
 

Bjooorn

Omega
Tycker du sk ta en titt på en Strapcode hexadlänk! Har själv en sån och är mycket nöjd, bättre känsla än original helt klart! :)
Ja, den var ju grym! Grejen är ju den att jag generellt gillar gummi mer, men ville testa den på länk. Så tänkte att testa med en originallänk kändes som ett vettigare beslut än att köpa en sprillans ny länk. Men det är ingen som nappar på min köptråd så det kanske helt enkelt får bli en sån ;)
 
Topp