• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Efter länk, sailcloth och gummi var det dags för premiär på nato, givetvis ett Phoenix som är min favorit bland natos :cool:
F950BA24-1153-492B-B5EE-BB23A577BB67.jpeg
Det där lira ju. Diggar looken med Nato men har aldrig gillat att använda dom.
 

DML20

Omega
Nyligen blivit ägare till denna SRPC93K1. Sugen på att testa något annat bezel insert. Någon som gjort det på liknande eller vet var jag kan få tag i en modell som passar? Har letat utan framgång.

IMG_0582.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    369.3 KB · Visningar: 3

Goflorp

Cartier
Nyligen blivit ägare till denna SRPC93K1. Sugen på att testa något annat bezel insert. Någon som gjort det på liknande eller vet var jag kan få tag i en modell som passar? Har letat utan framgång.

IMG_0582.jpg

Dubbelkolla detta, men jag har för mig att om man köper en Bezel till en Turtle och sedan ett betel-insert till Turtle - så passar det på en Samurai.
 

Goflorp

Cartier
*snyft* Min Samurai är inlämnad på längning av länken, de pyttesmå rören ni vet....

..och det dröjer... postgång är väl påverkad i Coronatider.

- Efter det skall den få nya visare!
 
Senast ändrad:

Goflorp

Cartier
Hej alla Samurai-fans:
Är sugen på en SRPD-09 med svart Ion-coating, har provat den i affären och det var kärlek vid första handledskontakten. Min fråga är om någon här har den och vad innebär ion-coating, är den mer reptålig än den vanliga SRPC- varianten?

https://magnussonsur.se/produkt/sei...prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Ingen aning om reptåligheten.
Det som gjort att jag hoppat över den "svarta" samurai:en är att den är inte helt svart, den är "blånerad".
Att få tag på en länk, likadant behandlad, det blir svårt.

En silverfärgad länk passar dåligt, en svart länk från annan firma... nja... passar inte helt 100.
Mitt estetiska öga får tuppjuck på sådant, ofta till den nivån att man säljer saken i fråga tämligen snart.
 

Goflorp

Cartier
Hallå eller...
Lämnar in Samurai:en för att kompletteras med två rör (mm stora rören i länken) så jag kan få dit de två länkbitarna.

Hör ingenting på nästan två vkr.

Ringer upp. Då kan de inte hitta klockan. Ööööh! Såatte änna.... De ringer tillbaka, jo, nu har vi hittat den!
Rören? Nja, ge oss ngn halv vecka till.

Svänger förbi på fredagen, är ju ändå ledig den dagen.

Här är den. Men rören då? och länkförlängningen?
Klockan är precis som när jag lämnade in den. Inga rör och länkbitar i en plastburk.

Jaha, vi ses om en vecka till då...

Är långt framskriden Alzheimers en grundförutsättning för att få bli urmakare eller?

Börjar bli lite trött.
 
Topp