• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1666789548284.jpeg

Ingen som har en svart D1 liggandes som kan säljas till mig?
Edit MS20 funkar oxå.

Edit hittat ett alternativ!

Du kommer inte bli besviken! Kikar själv på att eventuellt köpa en till D1 samt deras ”top side crew” som verkar intressant.

Till sommaren kanske? Men är det inte lustigt att herrmodellen är 41mm och dammodellen hela EN millimeter mindre med sina 40mm🥴. Varför inte den lila till sommaren och eller den turkosa?
04C8292E-0F01-40D5-B360-44270F4B6CFE.png
7F4656F8-7D32-422A-8D5F-F233D4BDA6B7.png

Hur känns och bärs den? Jag har funderat på att beställa den svarta, men inte riktigt kommit till skott med tanke på att den är 41mm...
Det är inga stora pengar direkt, men tråkigt om den känns klumpig och den bara får samla damm längst bak i någon låda.
Jag är fortsatt mkt nöjd. Längden och höjden gör upp för bredden. För mina knotiga handleder, 16,5 cm omkrets resp ca 6 cm breda, är det den klockan som suttit bäst (mest slimmat). Tycker precis som med min ms21 att det känns oerhört prisvärd, inte billig på något sätt. Gummit kanske är lite stelt att ta på och av, men sitter sen bra. Kan lägga upp lite fler bilder sen.

Tycker inte heller jag saknar dykarring så som jag gjort på sinn 556i och citizen promaster tough.

Tyckte också det var konstigt, och funderade länge innan jag beställde. Herrmodellen bärs inte stort och på deras instagram har de en bild med jämförelse. https://www.instagram.com/p/CknpoV2rI3b/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Jag tyckte om den lila och det skiljer ju bara 1 mm så det funkar ju ändå på mina 19,5cm handleder. Har en blå treasure seeker och den är perfekt även om jag faller för större klockor oftast. Men älskar min TS Scurfa. Bra kvalle för en billig peng😅

Jag är fortsatt mkt nöjd. Längden och höjden gör upp för bredden. För mina knotiga handleder, 16,5 cm omkrets resp ca 6 cm breda, är det den klockan som suttit bäst (mest slimmat). Tycker precis som med min ms21 att det känns oerhört prisvärd, inte billig på något sätt. Gummit kanske är lite stelt att ta på och av, men sitter sen bra. Kan lägga upp lite fler bilder sen.

Tycker inte heller jag saknar dykarring så som jag gjort på sinn 556i och citizen promaster tough.
Jag har själv 17 cm, så då känns det rätt lugnt att beställa.
Hade varit sjysst om du kunde lägga upp bilder vid tillfälle!

Om jag har förstått rätt så skiljer det på bandbredden mellan dam och herr modellen på Top Side Crew klockorna, 18mm dam, 20mm herr. Var inne på att köpa dammodellen men tror herrmodellen med 20mm bredd kommer sitta bättre.🤷🏼‍♂️

Kul! Proto är ju grym. Vilken blev det?
Tråkig som jag är så blev det den svarta, men den känns mångsidig när det kommer till resterande outfit.
Det ska bli sjukt kul att prova en titanklocka, sist jag kände på en titan var en Pelagos för ett antal år sedan och jag kommer inte riktigt ihåg hur den kändes på armleden.

En annan rolig detalj är att jag beställde den sent i onsdags och den beräknas ankomma idag om det inte blir något hinder. Sist jag beställde från England tog det 1,5 månad för en ryggsäck att komma.

Efter en mindre omväg till Leipzig så landade den på mitt lokala Ica igår och hämtades idag för jag var på tivoli i Köpenhamn igår med familjen.
Första känslan: Bra, väldigt bra för prisklassen!
Det enda negativa jag har att säga om den är att den har en lite halvkass AR, men det har nämnts tidigare i tråden.

Bilagor

• DBDB36A3-435A-4D0A-ACC5-2CBBF7814929.jpeg
    DBDB36A3-435A-4D0A-ACC5-2CBBF7814929.jpeg
    358.9 KB · Visningar: 24
  • 1C7C550E-4B6C-494D-9B94-20E6CA9BA5E0.jpeg
    1C7C550E-4B6C-494D-9B94-20E6CA9BA5E0.jpeg
    378.7 KB · Visningar: 23
  • 69F0B875-2A9C-4CB8-B094-50DFA6486658.jpeg
    69F0B875-2A9C-4CB8-B094-50DFA6486658.jpeg
    339 KB · Visningar: 19
Efter en mindre omväg till Leipzig så landade den på mitt lokala Ica igår och hämtades idag för jag var på tivoli i Köpenhamn igår med familjen.
Första känslan: Bra, väldigt bra för prisklassen!
Det enda negativa jag har att säga om den är att den har en lite halvkass AR, men det har nämnts tidigare i tråden.
Mycket bra! 👌
Single dome gör sitt oxå men jag tycker det är charmigt.

Tillbaka
Topp