Snabba ryck. Jag får vänta tills på onsdag. Fick ni låga nummer?
037/100
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snabba ryck. Jag får vänta tills på onsdag. Fick ni låga nummer?
Irriterande nära 1..!Min var 004/100.
Irriterande nära 1..!
Edit; Fast frågan är om inte #1 stannar kvar i hans egen samling
Har alltid undrat samma. Även bezeln ser ut att skilja. Men är det ngt mer? Vad är det som är speciellt med L.E?Är det jag som är blind eller är det bara datumvisning och speciell baksida som skiljer den vanliga titanmodellen från LE? Produktbeskrivningarna såg i princip identiska ut vid en snabb anblick.
Är det jag som är blind eller är det bara datumvisning och speciell baksida som skiljer den vanliga titanmodellen från LE? Produktbeskrivningarna såg i princip identiska ut vid en snabb anblick.
Har alltid undrat samma. Även bezeln ser ut att skilja. Men är det ngt mer? Vad är det som är speciellt med L.E?
Har alltid undrat samma. Även bezeln ser ut att skilja. Men är det ngt mer? Vad är det som är speciellt med L.E?
Tack, inga större skillnader då med andra ord. Jag föredrar faktiskt den vanliga modellen då avsaknaden av datum och färre graderingar på vridringen ger ett betydligt lugnare intryck.Mer eller mindre ja, paul hade svarat på WUS att enda skillnaden var att datumfönstret är fasat, samt den fullt graderade bezeln + baksidan. Argumentet var att Mil spec är som det är..
Sen är ju MS22 och MS20 rätt lika, precis som MS19 & MS21. Kolla de sista sidorna av scurfa tråden på WUS så finns det någon som har alla MS. Inte så stor skillnad..
Tack, inga större skillnader då med andra ord. Jag föredrar faktiskt den vanliga modellen då avsaknaden av datum och färre graderingar på vridringen ger ett betydligt lugnare intryck.
Jag har aldrig handlat direkt från Scurfa men såg att de flesta modeller skulle komma in i lager igen nu i september. Brukar man behöva ställa alarm och kasta sig över hemsidan eller finns de i överflöd när de väl är till salu?
Tack, får kika in där ikväll! Jag har haft en D1 i stål och upplevde den som onödigt tjock och topptung men man blev ju bra sugen på titanmodellen efter alla dina bilder och förhoppningsvis bärs den bättre. 75g vs 100g borde vara ganska märkbart på handleden.Onsdag kväll ska det fyllas på lite med modeller i titan! Enligt deras instagram.
Tack, får kika in där ikväll! Jag har haft en D1 i stål och upplevde den som onödigt tjock och topptung men man blev ju bra sugen på titanmodellen efter alla dina bilder och förhoppningsvis bärs den bättre. 75g vs 100g borde vara ganska märkbart på handleden.
Tack för tipset, blev en vanlig svart titan. Jag är lite kluven kring skillnaderna mellan standard och MS. Å ena sidan känns standardmodellen mycket renare i sitt utförande tack vare färre markeringar och avsaknad av datum men MS har en väldigt trevlig symmetri i vridringsinlägget. Det hade varit intressant att jämföra dem sida vid sida.Jag tycker den bärs bra! Kan verkligen rekommendera att köpa en D1 i titan. Jag vill köpa en till!
Jag hade gärna sett att de gick tillbaka till att även erbjuda 300m (eller var det 200m?) i en tunnare boett. Jag vet inte när de upphörde med det men det nämndes i en youtuberecension jag såg.En annan subtil detalj som jag uppskattar är att klockan är kapabel till att dyka ner till 500m utan att nödvändigtvis ”skrika” om det på tavlan. Coolt.
Hur gjorde du detta? Har du fler bilder på processen? Såg riktigt trevligt ut.Före...
Efter!
Samt lite bilder någon kan tycka vara intressanta
Urtavla samt visare i ugnen ett tag, tror jag gick upp till 170° på urtavlan och 220° på visarna för att få liknade beigeHur gjorde du detta? Har du fler bilder på processen? Såg riktigt trevligt ut.
Ser bra ut. Lyser lumen fortfarande något efter detta?Urtavla samt visare i ugnen ett tag, tror jag gick upp till 170° på urtavlan och 220° på visarna för att få liknade beige
Vridning i Klorin ett tag, tryckte ut inserten efter bilden:
Blev mer åt lilahållet istället för ljusgrått så körde på ett tag till tills den blev blek:
Tack! Skulle säga att lumen lyser så gott som lika bra som tidigare, bild tillsammans med Seiko turtle:Ser bra ut. Lyser lumen fortfarande något efter detta?
Okej, det är ju kanon!Tack! Skulle säga att lumen lyser så gott som lika bra som tidigare, bild tillsammans med Seiko turtle:
Provade först med att pensla på bryggt kaffe men det vita sög inte åt sig något så det blev ugnen vilket jag tycker blev bra nyans på både lysmassan och loggornaOkej, det är ju kanon!
Har tidigare varit intresserad utav att patinera tavla med kaffe men undvikit då det skulle påverka effekten av lysmassan.
Min Scurfa fick en kompis idag.