• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om Alpina

Fick min Alpina startimer chronograph idag.
 

Bilagor

  • IMG_20180213_200242.jpg
    IMG_20180213_200242.jpg
    136.2 KB · Visningar: 6

peppelito

Omega
Hur är andrahandsvärdet på Alpina?
Ingen aning om jag ska vara ärlig. Vad jag läst på internationella forum verkar inte andrahandsvärdet vara jättebra på Alpina, men om det stämmer kan jag inte svara på. Bryr mig egentligen inte så mycket. Mycket klocka för pengarna fick jag iaf. Ca 9,5k hem till dörren från en AD i Nederländerna...
 

manhag2

Omega
Ingen aning om jag ska vara ärlig. Vad jag läst på internationella forum verkar inte andrahandsvärdet vara jättebra på Alpina, men om det stämmer kan jag inte svara på. Bryr mig egentligen inte så mycket. Mycket klocka för pengarna fick jag iaf. Ca 9,5k hem till dörren från en AD i Nederländerna...
Har du bild?
 
Hej allihopa!

Vi har med glädje sett att en hel del KS:are köpt Alpina-klockor från oss! Vi tycker det är riktigt högkvalitativa klockor med väldigt mycket "bang for the buck".
Vi har i dagarna utökat vårt utbud av Alpina rejält, så kika gärna in på hemsidan:
https://www.regawatches.com/klockor/varumarken/alpina/

Tom söndag 2018-07-15 erbjuder vi 500:- rabatt till alla KS:are på valfri Alpina-klocka. Ange koden AlpinaKS i kassan så dras 500:- av från valfri klocka!

Som alltid gäller 125% prisgaranti, gratis leverans, 14 dagars öppet köp och 2 års garanti. Betalning kan göras på faktura, med delbetalning, med kort, med Swish eller med PayPal.
 

Tomo

Omega
Efter 4 månader hos Alpina i Schweiz fick jag tillbaka klockan för en tid sen, bara för att nästan omgående känna att de inte fixat det bra och tadaa, nu går det inte att skruva in kronan igen. Trött man blir. Ursäkta för ej proffsfoto.
15322590314107292014187066436142.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Alpina-Startimer-Pilot-Heritage-GMT-Pilot-Limited-Edition-gear-patrol-lead-feature.jpg

(Skamligt snodd bild från the Interwebz..)


Snubblade över den här under gårdagen.. Heritage GMT. Jag kan inte säga att jag har fullgod koll på Alpina, och klockan förefaller inte vara släppt ännu. Gillar 70-talsdesignen, och även priset med tanke på att det är en automatisk Swiss GMT.

Som sagt, den verkar inte vara släppt ännu, men frågan är ju fri: Det är ingen som har klämt och känt på en?

http://www.gnomonwatches.com/startimer-pilot-heritage-gmt-sunset-blue-ref-al-555n4h6
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Alpina-Startimer-Pilot-Heritage-GMT-Pilot-Limited-Edition-gear-patrol-lead-feature.jpg

(Skamligt snodd bild från the Interwebz..)


Snubblade över den här under gårdagen.. Heritage GMT. Jag kan inte säga att jag har fullgod koll på Alpina, och klockan förefaller inte vara släppt ännu. Gillar 70-talsdesignen, och även priset med tanke på att det är en automatisk Swiss GMT.

Som sagt, den verkar inte vara släppt ännu, men frågan är ju fri: Det är ingen som har klämt och känt på en?

http://www.gnomonwatches.com/startimer-pilot-heritage-gmt-sunset-blue-ref-al-555n4h6
Bra mått på den och gillas men 23 mm bandbredd?
 

Maer

Cartier
Har beställt hem en Alpina seastrong diver 300, men är lite orolig över storleken. Har ganska små handleder, om jag inte missminner mig har jag strax över 17cm handled. Oris aquis 43 har jag testat och den satt bra tycker jag men mycket längre lug to lug än så klarar nog inte mina handleder av (enligt mig). Vad tror ni som testat den, kommer den funka?:nailbiting:

Tror det är samma boett som du har @DanielThomas
 
Senast ändrad:
Har beställt hem en Alpina seastrong diver 300, men är lite orolig över storleken. Har ganska små handleder, om jag inte missminner mig har jag strax över 17cm handled. Oris aquis 43 har jag testat och den satt bra tycker jag men mycket längre lug to lug än så klarar nog inte mina handleder av (enligt mig). Vad tror ni som testat den, kommer den funka?:nailbiting:

Tror det är samma boett som du har @DanielThomas

Hej!
Jag gillar klockan men den är rätt maffig och topptung. Jag upplever gummit som rätt skavande. Jag har 17.5 cm handleder. Den sitter inte helt optimalt på mig men jag gillar stora klockor så den används rätt flitigt ändå.
 
Topp