• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om Alpina

Elektriken

Breitling
Riktigt nöjd men min alpina alpiner automatic 4
Precis funnit alpina tycker det är snygga klockor med bra kvalité.
Ursäkta dom kassa bilderna tog dom i all hast med iPad kameran.
 

Bilagor

  • IMG_4953.JPG
    IMG_4953.JPG
    133.4 KB · Visningar: 171
  • IMG_4955.JPG
    IMG_4955.JPG
    228.5 KB · Visningar: 166
  • IMG_4954.JPG
    IMG_4954.JPG
    252 KB · Visningar: 161

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Riktigt nöjd men min alpina alpiner automatic 4
Precis funnit alpina tycker det är snygga klockor med bra kvalité.
Ursäkta dom kassa bilderna tog dom i all hast med iPad kameran.

Riktigt snygg! Ett tips för att det ska bli bättre upplevelse för oss andra på forumet är att du väljer alternativet "full storlek" istället för "miniatyrbild" när du postar bilder. Men den där jag jag fram mot att se mer av :)
 

Tomo

Omega
Kronan på min Alpina har gått sönder. Felet som uppstått är att kronan inte går att skruva in. Ett tag kunde man trycka in den men det går inte heller. Har lämnat in den hos en lokal urmakare, icke AD. De ska kontakta Alpina för prisuppgifter. Jag köpte den via chrono24 av en tysk klockhandlare som bara stämplat garantikortet, inte fyllt i det. Tror ni det är någon idé att kontakta tyskarna eller kommer jag få pröjsa själv?
 

Psykel

Patek
Kronan på min Alpina har gått sönder. Felet som uppstått är att kronan inte går att skruva in. Ett tag kunde man trycka in den men det går inte heller. Har lämnat in den hos en lokal urmakare, icke AD. De ska kontakta Alpina för prisuppgifter. Jag köpte den via chrono24 av en tysk klockhandlare som bara stämplat garantikortet, inte fyllt i det. Tror ni det är någon idé att kontakta tyskarna eller kommer jag få pröjsa själv?
Har du garanti från handlaren så borde du kontakta dom.
 
Idag fick jag hem denna från regawatches. Seastrong 300m Chrono ref AL-372LBG4V6.
Jag är grymt nöjd, både med servicen från regawatches och klockan i sig. Klockan håller verkligen hög klass, det märks verkligen. Märkligt bara att inte Alpina är populärare på forumet.
20171220_143941.jpg
 

Psykel

Patek
Idag fick jag hem denna från regawatches. Seastrong 300m Chrono ref AL-372LBG4V6.
Jag är grymt nöjd, både med servicen från regawatches och klockan i sig. Klockan håller verkligen hög klass, det märks verkligen. Märkligt bara att inte Alpina är populärare på forumet.
20171220_143941.jpg
Håller med! Bland moderna klockor tycker jag att Alpina är bra mycket intressantare än andra i prissegmentet. Har för tillfället fyra stycken vintage-Alpinor som är riktigt kul och kostat i snitt ca 200kr styck!
 
Håller med! Bland moderna klockor tycker jag att Alpina är bra mycket intressantare än andra i prissegmentet. Har för tillfället fyra stycken vintage-Alpinor som är riktigt kul och kostat i snitt ca 200kr styck!
Ja, det är ju ett märke med lång tradition och många innovationer. Klart ett märke som förtjänar mer uppmärksamhet!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Idag fick jag hem denna från regawatches. Seastrong 300m Chrono ref AL-372LBG4V6.
Jag är grymt nöjd, både med servicen från regawatches och klockan i sig. Klockan håller verkligen hög klass, det märks verkligen. Märkligt bara att inte Alpina är populärare på forumet.
20171220_143941.jpg

Grattis! Är gummit så bra som det verkar? Är svag för gummin som följer boetten både till estetik och komfort :)
 
Topp