• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Efter att i helgen vart runt och provat massor av klockor inkl mkt sådant som inte finns hos AD:s fastnade jag lite förvånande för YM 40.

Nu lutar mkt åt en 116621 med ”chocolat dial”. Överväger stål/rhodeum, men det är något med TT som lockar mig helt plötsligt. :)

Är det korrekt att nya cal 3235 sitter i alla 2019 och framåt eller när gick de över?

Skiljer urtavlornas ”sunburst” sig något från år till år eller är chocolat dial exakt lika på en äldre modell?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Efter att i helgen vart runt och provat massor av klockor inkl mkt sådant som inte finns hos AD:s fastnade jag lite förvånande för YM 40.



Nu lutar mkt åt en 116621 med ”chocolat dial”. Överväger stål/rhodeum, men det är något med TT som lockar mig helt plötsligt. :)

Är det korrekt att nya cal 3235 sitter i alla 2019 och framåt eller när gick de över?

Skiljer urtavlornas ”sunburst” sig något från år till år eller är chocolat dial exakt lika på en äldre modell?

3235 sitter i 126621 som presenterades på Basel 2019. Det finns 116621, som ju har 3135, från 2019 också. Identiska tavlor vad jag vet.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
3235 sitter i 126621 som presenterades på Basel 2019. Det finns 116621, som ju har 3135, från 2019 också. Identiska tavlor vad jag vet.
Okej tack. Jag tyckte mig kunna se det, lite förvirrande. Finns det någon seriebeteckning på de olika versionerna inom 116621?

Var det något annat än urverket som var nytt på senaste Basel? För ovan modell obv.
 

jabla

Sarlacc
Första bilden på denna sidan. :)

20200115_204132.jpg
 
Topp