• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

bartoldous

Cartier
Härligt, solen kommer fram och ger tavlan rättvisa
20200407_161845.jpg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag har börjat se YM lite överallt nu på senaste tiden. Är det så att den blivit ett komplement nu när det varit väldigt svårt att få tag på andra Professional modeller från Rolex eller har modellen börjat uppskattas? Alltid sett modellen som Rolex ”gökungen”.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Jag har börjat se YM lite överallt nu på senaste tiden. Är det så att den blivit ett komplement nu när det varit väldigt svårt att få tag på andra Professional modeller från Rolex eller har modellen börjat uppskattas? Alltid sett modellen som Rolex ”gökungen”.

Min syn är att Rolex har ryckt upp linjen över tid för att nu bestå av mer vitala alternativ än deras övriga sportlinjer. De flesta referenserna i YM-katalogen tilltalar nog väldigt få OWG:s eller ORG:s (One Rolex Guy?) - men de ger en glad färgklick till en annars rätt gråskalig Rolexsamling.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hej. Snabb fråga i tråden, (nä jag har inte sökt jätte mkt själv...)

Men, YM 126622, rolex hemsidan beskriver den som platina och stål, men jag blir Inge klok på vad som är vad? Är det en två ton som en guld variant, dvs mittlänkar och vridning är platina eller är det nån form av legering?

tacksam för svar.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej. Snabb fråga i tråden, (nä jag har inte sökt jätte mkt själv...)

Men, YM 126622, rolex hemsidan beskriver den som platina och stål, men jag blir Inge klok på vad som är vad? Är det en två ton som en guld variant, dvs mittlänkar och vridning är platina eller är det nån form av legering?

tacksam för svar.

Boett och länk är i stål, vridring/bezel är i platina.

Edit: osäker på om hela vridringen är platina är nog bara inlägget?
 
Senast ändrad:

hellbit

Cartier
Jag köpte klockan för en månad sedan. Sjukt nöjd men börjar bli sugen på att ha ett alternativt band för att komplettera oysterflexen. Några tankar idéer?
 

hellbit

Cartier
Lite fler bilder på min YM, tycker den är fantastisk och gillar att den är tunnare än tex gmt eller sub.
 

Bilagor

  • 2E33B43F-DA3B-4680-8C85-73026973A3CB.jpeg
    2E33B43F-DA3B-4680-8C85-73026973A3CB.jpeg
    215.3 KB · Visningar: 23
  • 81B20F93-856A-475E-A2A6-0B7B50CE688F.jpeg
    81B20F93-856A-475E-A2A6-0B7B50CE688F.jpeg
    394.9 KB · Visningar: 24
  • FC2B1003-DCD9-4AC3-8DA8-D1BD1C195459.jpeg
    FC2B1003-DCD9-4AC3-8DA8-D1BD1C195459.jpeg
    295.4 KB · Visningar: 22
  • D8E7F144-F4C8-495C-9958-CCD224384086.jpeg
    D8E7F144-F4C8-495C-9958-CCD224384086.jpeg
    340.6 KB · Visningar: 25

Primaris

Omega
Kul med en YM-tråd, att inte fler förstått charmen med denna modell. Har redan en stål GMT och VG Daytona på Oyster och vill ha någon go klocka för kustnära besök. Gillar historien om hur YM kom till och den är sjukt fin. Kan ibland tycka nya casen på Sub och GMT är så bred, denna är mycket slimmare och dressigare. Lutar åt en 126655, men tittar på lite olika sätt att få tag i den. Pris hos AD 295´ kan tycka det är saftigt med tanke på vad man hittar på chrono24, skiljer nästan 50 000. Hur hade ni gjort? Alltid köpt hos AD då klockorna jag tittat på varit dyrare på chrono än hos AD.
 

hampro

Breitling
2-Faktor
Tjenare på er
Köpte min första Rolle i början på veckan och det föll ganska naturligt på denna pjäs men så upptäckte jag idag när jag skulle ställa den inför morgon dagen (första gången jag skall använda den) att kronan inte går att skruva ända in. Någon som har någon erfarenhet utav detta? Tänker att jag skall åka till AD jag köpte den hos så får dem kika på den. Sen upptäckte jag också att själva spännet gnisslar när det inte är stängt. Gör era det också? Jag är väl medveten om att Rolex tillverkar 1 miljon klockor om året men skall de inte hålla högre kvalle?:pompus: Eller så är jag bortskämd med min AP :cigar:
IMG_0569.jpg
IMG_0568.jpg
 

DukeNukem

Omega
Tjenare på er
Köpte min första Rolle i början på veckan och det föll ganska naturligt på denna pjäs men så upptäckte jag idag när jag skulle ställa den inför morgon dagen (första gången jag skall använda den) att kronan inte går att skruva ända in. Någon som har någon erfarenhet utav detta? Tänker att jag skall åka till AD jag köpte den hos så får dem kika på den. Sen upptäckte jag också att själva spännet gnisslar när det inte är stängt. Gör era det också? Jag är väl medveten om att Rolex tillverkar 1 miljon klockor om året men skall de inte hålla högre kvalle?:pompus: Eller så är jag bortskämd med min AP :cigar:
IMG_0569.jpg
IMG_0568.jpg
Låter konstigt, inte haft några problem alls med min.
 
Topp