• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

trkarlsson13

Breitling
2-Faktor
3B0A594F-DAC7-4540-A551-1E260DBBF56D.jpeg
75A82670-6D7F-4CD3-A567-0EC3F573CDAC.jpeg
18F2385C-0BA5-4851-9FAA-D6F2C94CCCFA.jpeg
Superrolig klocka. Har bara en sak att säga som är negativt och det är att den är omöjlig att fota. Det svarta dödar typ fotot. Roseguldet kan skina i sin fina rosenprakt men så fort man fotar så....
18F2385C-0BA5-4851-9FAA-D6F2C94CCCFA.jpeg

Hahaha, blev lite full i skratt med din kommentar om att den är omöjlig att fota! Helt on point verkligen. Är en otrolig klocka, men man kan inte visa upp det på ett foto hur som helst :D
 

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Kul att läsa igenom denna tråd och se alla bilder. 😃

Jag Var inne hos en ÅF i Stockholm i går och testade en 126622 med blå tavla i dag och gillade verkligen hur den satt på armen. Har tre snabba frågor.

1. Då den är mer polerad än en sub så antar jag att man kommer se repor snabbare och jag tänkte höra om det är något ni tror man kommer störa sig på?
2. Jag har tidigare köpt en Tudor BB 58 hos denna ÅF och tänkte höra om ni tror att man kan få något bättre pris på en YM eller om det är list som gäller?
3. Hur ser tillgängligheten ut på dessa. Har de flesta svenska ÅF på lager?

🙏
 

Torulf

Cartier
Kul att läsa igenom denna tråd och se alla bilder. 😃

Jag Var inne hos en ÅF i Stockholm i går och testade en 126622 med blå tavla i dag och gillade verkligen hur den satt på armen. Har tre snabba frågor.

1. Då den är mer polerad än en sub så antar jag att man kommer se repor snabbare och jag tänkte höra om det är något ni tror man kommer störa sig på?
2. Jag har tidigare köpt en Tudor BB 58 hos denna ÅF och tänkte höra om ni tror att man kan få något bättre pris på en YM eller om det är list som gäller?
3. Hur ser tillgängligheten ut på dessa. Har de flesta svenska ÅF på lager?

🙏
1. Jag har inga repor på boetten efter ett års användning och då har klockan setat på vid festande, badande, skogsutflykter osv. Länken däremot med den polerade mitten raden är en riktig repmagnet. Om du stör dig på det är väll högst personligt, men det syns ju bara i rätt vinkel från ljuset om man tittar noggrant.
2. 0% chans på bättre pris.
3. Väntetid, hur lång? Ring och fråga. Jag väntade typ 6månader på min för ett år sedan, generellt har det väll blivit värre senaste året för alla Rolex...
 

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
1. Jag har inga repor på boetten efter ett års användning och då har klockan setat på vid festande, badande, skogsutflykter osv. Länken däremot med den polerade mitten raden är en riktig repmagnet. Om du stör dig på det är väll högst personligt, men det syns ju bara i rätt vinkel från ljuset om man tittar noggrant.
2. 0% chans på bättre pris.
3. Väntetid, hur lång? Ring och fråga. Jag väntade typ 6månader på min för ett år sedan, generellt har det väll blivit värre senaste året för alla Rolex...
Supertack för svaren Torulf🙏 Jag ska ringa och fråga om väntetiderna🤓
 

trkarlsson13

Breitling
2-Faktor
Som Torulf skriver så är det mitten raden som blir rätt repig, men ingenting att bry sig om enligt mig.
Jag behövde vänta cirka tre månader på min 116655 för cirka 4-5år sedan. Har dock sett den inne hos AD rätt mycket på senaste, lär inte vara så svår att få tag på
 

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Tackar TR Karlsson. Var in hos Ad nu och de trodde ca 6 månader. Priserna verkar ju inte vara att diskutera. Såg att den har 20 000 lägre pris i UK. Dock är väl allt stängt där så svårt att köpa där nu😂
 

SHM

Breitling
Har lite svårt att välja mellan 116622 och 126622. Skillnaden i den nyare modellen är ett bättre urverk och några förändrade designdetaljer. 116622 är givetvis billigare för att man måste köpa den begagnat. Svårt val! Några tankar?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Har lite svårt att välja mellan 116622 och 126622. Skillnaden i den nyare modellen är ett bättre urverk och några förändrade designdetaljer. 116622 är givetvis billigare för att man måste köpa den begagnat. Svårt val! Några tankar?
Hade nog valt den nya modellen. Inte stor skillnad i pris när det gäller begagnat. Annars ingen skillnad med blotta ögat
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Har lite svårt att välja mellan 116622 och 126622. Skillnaden i den nyare modellen är ett bättre urverk och några förändrade designdetaljer. 116622 är givetvis billigare för att man måste köpa den begagnat. Svårt val! Några tankar?
Med rationella argument hade jag plockat 116622. ”Bättre” verk i 126622 går att diskutera - enda fördelen som jag ser det är längre PR vilket i sig bara spelar roll om du roterar den med många andra klockor och inte har någon winder. Även tidigare generationen av verket (3135) är en välbeprövad arbetshäst som tickar på år efter år och håller tiden fint.

Nu är det ingen rationell hobby vi sysslar med men jag skulle plockat den äldre referensen och lagt mellanskillnaden på börsen.
 
  • Like
Reactions: PJZ

SHM

Breitling
Vad är det för förändringar? :) Det enda jag sett är kronan kl 6.
Den nya är också 1 mm tunnare har jag för mig.

Hade nog valt den nya modellen. Inte stor skillnad i pris när det gäller begagnat. Annars ingen skillnad med blotta ögat
Kortare leveranstid dock.

Med rationella argument hade jag plockat 116622. ”Bättre” verk i 126622 går att diskutera - enda fördelen som jag ser det är längre PR vilket i sig bara spelar roll om du roterar den med många andra klockor och inte har någon winder. Även tidigare generationen av verket (3135) är en välbeprövad arbetshäst som tickar på år efter år och håller tiden fint.

Nu är det ingen rationell hobby vi sysslar med men jag skulle plockat den äldre referensen och lagt mellanskillnaden på börsen.
Kul att du nämner börsen. Läst mitt första inlägg i forumet? ;)

Det här blir min första klocka och det är två faktorer som spelar roll. Priset då jag ser köpet delvis som en investering som jag vill ska utvecklas väl i framtiden och en utgången referens (116622) är väl bättre då? Leveranstiden för att jag gärna vill ha på mig den i augusti när jag gifter mig och det blir tight med en 126622 då jag har hört att leveranstiden är omkring 6 månader.
 

SHM

Breitling
Skulle nog inte se en klocka och definitivt inte yacht master som en investering.
Lägg märke till att jag skrev "delvis" före investering. Den här klockan kommer ha ett sentimentalt värde för mig och påminna mig om en speciell milstolpe för min börsportfölj. Hade jag velat investera i klockor så hade jag köpt en Hulk eller liknande men de är ju jättefula. Jag vill köpa den här klockan som en belöning för det jag har lyckats med på börsen och för att jag tycker den är snygg. Det räcker med att den kan behålla sitt värde för att jag ska tycka att det är en bra investering.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Lägg märke till att jag skrev "delvis" före investering. Den här klockan kommer ha ett sentimentalt värde för mig och påminna mig om en speciell milstolpe för min börsportfölj. Hade jag velat investera i klockor så hade jag köpt en Hulk eller liknande men de är ju jättefula. Jag vill köpa den här klockan som en belöning för det jag har lyckats med på börsen och för att jag tycker den är snygg. Det räcker med att den kan behålla sitt värde för att jag ska tycka att det är en bra investering.
Grattis till framgångarna! Jag tenderar också köpa klockor för att markera milstolpar. Hoppas det blir många fler klockor för oss båda framöver ;).
 
Topp