Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara ljuset som reflekterarVad är det för rött streck som finns på boetten vid 5 min. markeringen?
För egen del tror jag på en sky-dwellerÄr ni spända på morgondagens nyheter från Rolex? Ryktas in en ny YM...
Tänker du på den i titan?Är ni spända på morgondagens nyheter från Rolex? Ryktas in en ny YM...
Det verkar som att det kommer släppas både en 40mm och en 42mm.Tänker på detta klipp.
Håller med. Hoppas nu bara de inte släpper en 40mm WG utan is för då måste jag sälja någon kroppsdelFalcon´s eye var ju riktigt ball!
Mmm, thank god för att det inte släpptes en i Titanium. Då hade båda benen gått!Håller med. Hoppas nu bara de inte släpper en 40mm WG utan is för då måste jag sälja någon kroppsdel
Den där tavlan! Wow
StenNågon som vet vad Falcons eye tavlan är för något material?
Bäst att ställa dig i kö nu, gissar jag!Jag blev mycket förtjust i Falcons eye urtavlan. Detta kanske blir 2022 klock inköp. Kan tänka mig att det är ett riktigt schysst lyster i den tavlan. Alltid lockats utav meteorit urtavlorna och tänkt att nästa skall vara en Rolex med just meteorit urtavla men denna blev man ju riktigt nyfiken på![]()
Haha ja risken är ju stor! Skall ringa min AD imorgon och se vad de sägerBäst att ställa dig i kö nu, gissar jag!
14,5 cm handled och YM40 här!Ni med bebishandleder - kör ni på 37mm eller 40mm? Hört att 40mm sitter med smäckert jämfört med t.ex. Sub.
Tack! Hur är det jämfört med en modern 40mm-Sub?14,5 cm handled och YM40 här!Bärs större än 4/5-siffrig sub utan tvekan, som både boett och gummit bidrar till.
![]()
![]()
Ungefär samma. Den har mer rundad boett och något smalare bandhorn än 6-siffrig sub. Längden från tipp till tipp är dock livsfarlig för små handleder på både nya subbar och YM40 i stål då ändlänkarna sticker ut.Tack! Hur är det jämfört med en modern 40mm-Sub?Hört att den ska sitta lite nättare.
Förresten, finns det några män här som bär 37mm-varianten?
Då kanske det i alla fall är värt att testa på 37:an…Ungefär samma. Den har mer rundad boett och något smalare bandhorn än 6-siffrig sub. Längden från tipp till tipp är dock livsfarlig för små handleder på både nya subbar och YM40 i stål då ändlänkarna sticker ut.
YM37 har jag nog aldrig sett utanför Rolex hemsida eller AD.