• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

1B99637A-5C92-47F7-A2DD-1DE002FF63E1.jpeg

Svårt att få till ett bra ”handen i fickan”-shot själv utan stativ. Men här e det iaf :)

Hej forumet, riktigt snygga bilder ni bjuder på. Har spanat in YM 40 med blå urtavla. Ni som äger en YM 40, skulle ni säga att den är mer rep känslig än någon annan klocka med platinum och stål?

Mvh.

Hej forumet, riktigt snygga bilder ni bjuder på. Har spanat in YM 40 med blå urtavla. Ni som äger en YM 40, skulle ni säga att den är mer rep känslig än någon annan klocka med platinum och stål?

Mvh.
Den har ju polerade mittlänkar, det är ju generellt en rejäl rep-magnet...

Hej hörni,

Har stirrat långt och länge nu på en 126622 med blå urtavla och börjar väl bli lite mer seriös i mina tankar om inköp.
Hur ser status ut hos AD på dessa? Är det någon idé överhuvudtaget försöka eller är det pre owned som gäller?
Om man skulle gå på pre owned vad är rimligt pris att betala för fullset hyffsad ny i bra skick?

Tar tacksamt emot alla svar. :)

Mvh.

Hej hörni,

Har stirrat långt och länge nu på en 126622 med blå urtavla och börjar väl bli lite mer seriös i mina tankar om inköp.
Hur ser status ut hos AD på dessa? Är det någon idé överhuvudtaget försöka eller är det pre owned som gäller?
Om man skulle gå på pre owned vad är rimligt pris att betala för fullset hyffsad ny i bra skick?

Mvh.
Den där har jag sett i fönstret hos svensk AD under sen vår -21 när jag själv funderade. Om inte hela rolexvärlden blivit galen kommer väntetiden inte att vara lång. Märkligt nog är ju Yachtmastern inte särskilt populär.

Hej hörni,

Mvh.

Gick att lägga beställning på både blå och grå när jag frågade i slutet av oktober. 2-4 mån uppskattad leveranstid då

Den har ju polerade mittlänkar, det är ju generellt en rejä

Den har ju polerade mittlänkar, det är ju generellt en rejäl rep-magnet...
Hej hörni,

Mvh.
Jag var nyligen i kontakt med Bergströms som gav mig svaret att väntetiden på en YM 40 med blå urtavla var ca. 1 år. Jag köpte min hos luxurywatches i sthlm för en liten slant mer än listpriset. Väldigt fin klocka! Lycka till med ditt köp.

Tack så mycket för svar.
Tyvärr fick jag inte möjlighet att svänga in hos någon AD. Får se lite hur jag går tillväga framöver. Tålamodet är väl inte det bästa och när man väl vill ha något är det svårt att vänta 1år.

Mycket fint i denna tråd!
Jag har bestämt mig för en 16622. Har varit en dröm länge nog och nu känner jag att det är inom räckhåll. Budget räcker till en med platinum tavla. På bild gillar jag mest rhodium eller mörkblå men sånt kan upplevas så olika på bild och när man bär dem.
Är det någon i tråden som funderar på att avyttra får ni gärna skicka ett dm.

Mycket fint i denna tråd!
Jag har bestämt mig för en 16622. Har varit en dröm länge nog och nu känner jag att det är inom räckhåll. Budget räcker till en med platinum tavla. På bild gillar jag mest rhodium eller mörkblå men sånt kan upplevas så olika på bild och när man bär dem.
Är det någon i tråden som funderar på att avyttra får ni gärna skicka ett dm.
Magisk tid som du postade inlägget :)

När jag bär dessa slår tre saker mig:
1. Bärs som femsiffrigt men med sexsiffrig kvalité
2. Bättre finish på allt jämfört med sub/gmt, inget skoj. Fota gärna med macro på visare/tavla mm och se själv. Lägg sedan till en vettig boett👌
3. Varför köpte jag dom inte ännu tidigare än jag gjorde.. fantastiska ur med touch av ädla metaller.

Hugg innan folk fattar hur bra de är.
B0E4832C-A9DB-4667-A7DA-62993BBEE30D.jpeg

CF87AE2E-FB7A-4766-952C-61889EAEDB6F.jpeg

AE2A59DD-9A5B-4CF8-9396-9667ED1521E0.jpeg

5939773D-1374-4CA7-BF65-CDDC7E44DFF5.jpeg

2BD97D29-C63A-486A-9D49-EDFB64FDA05F.jpeg

Senast ändrad:
När jag bär dessa slår tre saker mig:
1. Bärs som femsiffrigt men med sexsiffrig kvalité
2. Bättre finish på allt jämfört med sub/gmt, inget skoj. Fota gärna med macro på visare/tavla mm och se själv. Lägg sedan till en vettig boett👌
3. Varför köpte jag dom inte ännu tidigare än jag gjorde.. fantastiska ur med touch av ädla metaller.

Hugg innan folk fattar hur bra de är.
B0E4832C-A9DB-4667-A7DA-62993BBEE30D.jpeg

CF87AE2E-FB7A-4766-952C-61889EAEDB6F.jpeg

AE2A59DD-9A5B-4CF8-9396-9667ED1521E0.jpeg

5939773D-1374-4CA7-BF65-CDDC7E44DFF5.jpeg

2BD97D29-C63A-486A-9D49-EDFB64FDA05F.jpeg

Riktigt najs!

Är det ett swimskin ballistic band? Nöjd?

Edit: den matta tavlan är så jävla vass. Hade den funnits i ss hade jag kastat mig över den

Stämmer bra ang gummit.
Kunde inte vara mer nöjd.. är ju ingen ”one size fits all” som många rubber b är, dvs att bara en sida av gummit kan anpassas. Detta beställer du enligt din setup.. dvs hur många länkbit du har kl12 resp 6. 6/6 eller 5/7?osv..
Äh, rosen 🌹 är min favorit, så diskret och bara bra! 👌
Riktigt najs!

Är det ett swimskin ballistic band? Nöjd?

Edit: den matta tavlan är så jävla vass. Hade den funnits i ss hade jag kastat mig över den

Har snöat in mer och mer på YM på senaste tiden och såg idag att det verkar vara glidelock på OF modellerna? Nån som vet om det gäller alla årgångar/modeller?

Känns som att YM skenat lite nu med efter prishöjningen? Tankar?
Men man får väll ta Luxueywatches med en nypa salt😬

Bilagor

• E443BE4D-A7AF-4331-A9F5-E9451CD4696F.png
    E443BE4D-A7AF-4331-A9F5-E9451CD4696F.png
    175.5 KB · Visningar: 6
  • 5352C62C-DC8E-48FF-A5AC-60E4BC3BA62D.png
    5352C62C-DC8E-48FF-A5AC-60E4BC3BA62D.png
    184.8 KB · Visningar: 7
Tillbaka
Topp