• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
E8D6E00C-C451-4280-BC11-4CB4FDCCCD17.jpeg
 

Télagh

Omega
Jeebus vad den är bra. Topp tre bästa i sortimentet. Bästa TT.

Spamma på tack 🙏

Hur blingig är den till vardags? Guldet gör ju sitt förstår jag men tänker att tavlan ändå kanske tar ner det ett steg? Eller?
Inte alls blingig jämfört med en TT datejust/fluted. Tavlan är ju typ matt också så den bländar ju inte någon direkt. Garanterat en av de bästa klockorna jag haft, rekommenderar den till 100%
 

Bilagor

  • A6D7D667-ED85-46E1-9227-D86B3BB9A7DA.jpeg
    A6D7D667-ED85-46E1-9227-D86B3BB9A7DA.jpeg
    462.6 KB · Visningar: 30
  • 7104D09A-D9ED-4893-AC85-A6E6114D5BA5.jpeg
    7104D09A-D9ED-4893-AC85-A6E6114D5BA5.jpeg
    300.8 KB · Visningar: 31
  • 8587C451-5C9C-4DB7-AC25-7C5DC7C8E560.jpeg
    8587C451-5C9C-4DB7-AC25-7C5DC7C8E560.jpeg
    358.6 KB · Visningar: 31
  • 29C13D8F-3605-477A-8E8A-F180B1D751BC.jpeg
    29C13D8F-3605-477A-8E8A-F180B1D751BC.jpeg
    255.8 KB · Visningar: 42
  • 4162A43B-FCEC-4321-BD8D-B0E0A1609939.jpeg
    4162A43B-FCEC-4321-BD8D-B0E0A1609939.jpeg
    415.5 KB · Visningar: 41

Télagh

Omega
Fyfasen ja, vilken klocka! Får min 126622 att kännas tråkig
Men plasten är fortfarande kvar?
Insåg ganska snabbt att jag föredrog en 126621 så jag la snabbt ut stålen på försäljning och då var det fördelaktigt att ha kvar plasten. Sen fick jag en helt ny 126621 med plast på också, så plasten fick vara kvar första dagarna.

Du kan ju också göra som jag. Sälj din, lägg till några laxar och köp din drömklocka, vad väntar du på 😁😁
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Insåg ganska snabbt att jag föredrog en 126621 så jag la snabbt ut stålen på försäljning och då var det fördelaktigt att ha kvar plasten. Sen fick jag en helt ny 126621 med plast på också, så plasten fick vara kvar första dagarna.

Du kan ju också göra som jag. Sälj din, lägg till några laxar och köp din drömklocka, vad väntar du på 😁😁
image.jpg

Testat att lägga ut den men svalt intresse just nu. Den får stanna.. den är rätt br a
 

Télagh

Omega
image.jpg

Testat att lägga ut den men svalt intresse just nu. Den får stanna.. den är rätt br a
Ja såklart är den riktigt grym också, riktigt unik med blåa texten och sekundvisaren.
Fick sålt min på typ 5 dagar, men det var precis innan marknaden halkade på bananskal. Sålde för 165, nu är det tillochmed svårt att få sålt på 150 om jag ska gissa…
Men samtidigt har ju TT yachten också gått ner från ca 200 till 180 om du har tur så indirekt gör du inte den förlust man är rädd för om man köper den andra!
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Ja såklart är den riktigt grym också, riktigt unik med blåa texten och sekundvisaren.
Fick sålt min på typ 5 dagar, men det var precis innan marknaden halkade på bananskal. Sålde för 165, nu är det tillochmed svårt att få sålt på 150 om jag ska gissa…
Men samtidigt har ju TT yachten också gått ner från ca 200 till 180 om du har tur så indirekt gör du inte den förlust man är rädd för om man köper den andra!
Känner mer att om jag skulle byta ut denna så är det mot en datejust 36.
tycker den kan kännas lite för blingig för mig ibland
 

Télagh

Omega
Baby YM är snygg som fan 100%, har en också och den är ganska blingig skulle jag säga.
Beror nog på vad man jämför med
Är det en flutet jubilee DJ så är den ju ganska diskret, men om man jämför med en sub eller GMT så är den ju kanske lite mer blingig. Men skulle själv inte kalla den blingig, tycker den ligger perfekt mellan sport och bling :D
 
  • Like
Reactions: PJZ
Beror nog på vad man jämför med
Är det en flutet jubilee DJ så är den ju ganska diskret, men om man jämför med en sub eller GMT så är den ju kanske lite mer blingig. Men skulle själv inte kalla den blingig, tycker den ligger perfekt mellan sport och bling :D

Haha va har du ens sett en flutet jubilee DJ i verkligheten, dom är inte direkt iced out med diamanter glänser ja men YM glänser också som fan och är roséguld :O
 

Timer

Panerai
Hur upplever du storleken?
Har en smal handled men även på 40:an kände jag att urtavlan var liten var och är väldigt nyfiken hur det är med en 37:a
Jag upplever storleken perfekt (17cm handled), men det är ju en preferens. Jag har alltid gillat lite mindre klockor, både för den taktila upplevelsen och för att jag tycker att estetiken blir bättre när länken/bandet inte bara är en bisats på handledens undersida, utan en del av helheten.

Jag hade turen att kunna prova både 37 och 40 mm av rhodium YM hos Nymans innan köp, sida vid sida (det var provex/redan bortlovade klockor, inte lagervaror). Provade några ggr fram och tillbaka men valet var inte jättesvårt till slut, och föll på 37. En bidragande orsak var att den är ganska blingig som dykare betraktad, men detta tonas ned mer med en 37. Den drar då mer åt smyckeshållet, lite DJ fluted som någon nämnde. Jag tycker att det passar modellen och uttrycket, men återigen det är verkligen tycke och smak.

Till saken hör historien för YM tycker jag. Den har ända sedan lansering 1992 marknadsförts även i midsize för män, då t o m 35 mm. Även om 40 också har funnits hela tiden så finns det en tanke som Rolex haft i designen och det tycker jag känns och är värt att beakta.

Vad gäller läsbarhet så är det nog bara en kort vanesak. Färgställningen på rhodium YM är visserligen inte fullt lika läsbar som en Sub eller vilken dykare som helst med vitt på svart. Den är dock fortfarande bra. Man ska nog ha ett tämligen gravt, okorrigerat synfel för att inte kunna se tiden vid en snabb titt. Jmf små tank-klockor, betydligt mindre och ändå inte svårt att se vad klockan är. Våra ögon och hjärnor anpassar sig till det vi ser ofta och kan då urskilja små detaljer mycket bättre.
 
Topp