• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Tjongar in mitt bidrag till tråden.
image.jpg

image.jpg

Är sjukt nöjd med den. Gummit är fantastiskt skönt på armen. Kommer aldrig flippa den.
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Söker ett aftermarket superjubilee som skulle passa min 16622, någon som har tips?
Rimligt pris och rimlig kvalite :)
Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

DirkFrode

Omega
Lånar tråden lite för att sondera terrängen. Jag har under det gångna året blivit mer och mer intresserad av YM som nästkommande Rolex-modell att införskaffa. Dock finner jag inte något större underlag över att den skulle vara en av de populärare modeller som Rolex har skapat, i synnerhet på den svenska marknaden, finns det någon särskild anledning till detta än bara subjektivt tyckande eller estetiska preferenser?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Lånar tråden lite för att sondera terrängen. Jag har under det gångna året blivit mer och mer intresserad av YM som nästkommande Rolex-modell att införskaffa. Dock finner jag inte något större underlag över att den skulle vara en av de populärare modeller som Rolex har skapat, i synnerhet på den svenska marknaden, finns det någon särskild anledning till detta än bara subjektivt tyckande eller estetiska preferenser?

Beträffande urverket så är ju detta lika med subben, så där ligger nog inte problemet! Jag skulle tippa på det du är inne på lite, att det kommer till det estetiska!

Har själv en YM, men skulle nog köpa både SUBMARINER & GMTn före en YM!

Däremot är det ett grymt komplement till just dom två som jag tog upp!

Alla tre är ju 40mm, men av någon andledning så känns YM mycket större när man bär den!

Sen ska man väl inte sticka under stolen att en YM är mer svårsåld än dom två övriga...

Jag skulle ändå slå ett slag för YM, frågan är väl om man vågar prova den med tanke på andrahandsvärdet etc.
 
Senast ändrad:

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Har hittat en 116621 som ska inhandlas i påsk. :)
Jag har läst en del om att vissa upplever att bezeln lätt blir repig och kan se trist ut efter ett tag. Tror det var @MissDatejust som skrev det i någon tråd om YM (jag har lusläst allt om YM som finns på forat)...
Undrar om @Ruben har lite bilder på hur en YM 116621 ser ut efter ett tags användning?


Lite bilder gör tråden roligare. Lånad bild på 116621:
Unknown.jpeg
 

Ruben

Rolex
Har hittat en 116621 som ska inhandlas i påsk. :)
Jag har läst en del om att vissa upplever att bezeln lätt blir repig och kan se trist ut efter ett tag. Tror det var @MissDatejust som skrev det i någon tråd om YM (jag har lusläst allt om YM som finns på forat)...
Undrar om @Ruben har lite bilder på hur en YM 116621 ser ut efter ett tags användning?


Lite bilder gör tråden roligare. Lånad bild på 116621:
Unknown.jpeg
Har en hairline på triangeln, men inget man tänker på. Länken har ju en hel del hairlines, men svårt att undvika det.
Har haft min ett år och gjort allting med den förutom att hugga sten.
Jobbigaste är väl att det kan fastna skit i siffrorna på bezeln, men det försvinner när man duschar/sköljer klockan.

Kör.

:)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Har en hairline på triangeln, men inget man tänker på. Länken har ju en hel del hairlines, men svårt att undvika det.
Har haft min ett år och gjort allting med den förutom att hugga sten.
Jobbigaste är väl att det kan fastna skit i siffrorna på bezeln, men det försvinner när man duschar/sköljer klockan.

Kör.

:)
Tack för din input! Ska läsa på lite mer om deras Everose-guld, vore intressant att se hur den placerar sig på hårdhetsskalan, indirekt alltså hur reptålig den torde vara. Det lär ju vara hårdare än vanlig 18-karat tänker jag (står på hemsidan att det är 18 karat).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad skulle du rekommendera? :)


Oj...smaken är ju som baken, kan säkert fråga 10 andra och du kanske får lika många olika svar. Jag gillar verkligen denna modell, inget snack om den saken. Men den är lite för blingig kan jag tycka, dels för att glasringen/vridringen är i platina, sen är det mesta polerat och inte borstat, däremot så sitter den väldigt skönt trots att den ser lite stor ut. Hm...svårt att vara objektiv, men jag skulle nog ändå slå ett slag för en GMT, tvåa på listan så skulle jag säga SUBMARINER och på tredje plats en Datejust.

Om vi inte bara snackar Rolex så tycker jag nog att man kan kolla in Breitling Chronomat, och Super Ocean, Omega seamaster och deras AT, även IWC har några roliga klockor, Aquatimer, Ingenieur och deras pilot ur är trevliga.
 

Abrakadabra

Cartier
Vad skulle du rekommendera? :)

Nu frågade du visserligen inte mig men jag tar mig friheten att svara ändå! Rolex Explorer är en väldigt trevlig klocka vissa förstår den äldre varianten själv så kör jag på den uppdaterade varianten som släpptes 2016. :cigar:

Är sugen på en ny yachtmaster fast föredrar rhodium, den är härligt grå! tydligen så ska länken ifrån den nya explorern passa på yachtmastern så då kan man variera lite beroende på om man vill ha PCL eller ej :)
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Fick onda tankar om en Everorose/steel på svart gummi. Någon som sett det eller har bild?
m268621-0004.png
 
Topp