• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

anno1884

Panerai
Någon som har koll på tillgången av en YM rodium tavla 40mm? En bekant fick vänta 1år på sin Hulk, gäller det också yacht master?
Stulen bild
Rolex-Yacht-master-rhodium-2016-3.jpg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen som är sugen på att avyttra sin YM? ;)

Fråga, upplever man någon större skillnad med de böjda bandhornen eller funkar det lika bra som ex en sub om man har bredare handleder? :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ingen som är sugen på att avyttra sin YM? ;)

Fråga, upplever man någon större skillnad med de böjda bandhornen eller funkar det lika bra som ex en sub om man har bredare handleder? :)
Bandhornen går inte ner nedanför boettens baksida så själva boettformen är platt även med bandhornen. Det är själva länken som "startar" lite neråt. Länken står inte rakt ut. Jag kanske är luddig men jag hoppas du förstår. Fråga igen, om inte.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Bandhornen går inte ner nedanför boettens baksida så själva boettformen är platt även med bandhornen. Det är själva länken som "startar" lite neråt. Länken står inte rakt ut. Jag kanske är luddig men jag hoppas du förstår. Fråga igen, om inte.
Då är jag med, fick för mig att någon vid något tillfälle har sagt att den "sluter" sig om handleden på ett annat sätt än en platt, framförallt om man har lite grövre handleder. Men då borde de inte spela någon större roll?
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Hej på er!
Rolex Yacht Master platina/silver är och förblir en dröm för mig som man. En fråga: gillar ni platina/silver eller är det läckrare med guld/rose?
 
  • Like
Reactions: QPE

QPE

Breitling
Hej på er!
Rolex Yacht Master platina/silver är och förblir en dröm för mig som man. En fråga: gillar ni platina/silver eller är det läckrare med guld/rose?
Samma här! Är själv sugen på att införskaffa mig en och silver/platina tilltalar iallafall mig mest då jag tycker den i guld är lite för "flashy" :)

Har även en fråga angående Ladies Yacht Master 169622 29mm modellen. Jag läste att den slutade att produceras år 2012 men jag hittade aldrig någon anledning till detta. Jag antar att det var pga för få antal sålda exemplar?
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Precis min tanke!:) Jag var inne för ngra veckor sedan och fick se och känna på skönheten:) Platina lämnar en underbar nyans.
 

Kugghjul

Panerai
Hej på er!
Rolex Yacht Master platina/silver är och förblir en dröm för mig som man. En fråga: gillar ni platina/silver eller är det läckrare med guld/rose?
Skulle nog bli en grå, önskar att jag vågade den gula. Twotone en billig kompromiss?

Samma här! Är själv sugen på att införskaffa mig en och silver/platina tilltalar iallafall mig mest då jag tycker den i guld är lite för "flashy" :)

Har även en fråga angående Ladies Yacht Master 169622 29mm modellen. Jag läste att den slutade att produceras år 2012 men jag hittade aldrig någon anledning till detta. Jag antar att det var pga för få antal sålda exemplar?
Låt oss släppa jante lika fort som du-reformen slog igenom!

Ja, de sålde nog dåligt, synd, mkt fint damur!
 
  • Like
Reactions: QPE

QPE

Breitling
Skulle nog bli en grå, önskar att jag vågade den gula. Twotone en billig kompromiss?


Låt oss släppa jante lika fort som du-reformen slog igenom!

Ja, de sålde nog dåligt, synd, mkt fint damur!
Tycker den Everose, som M021 länkade ovan, är skitsnygg men modellen med guld bezel gifter sig inte alls i mina ögon på den modellen. Då kör jag helt klart platina istället! :)
Håller med dig, otroligt snyggt damur!
 

Kugghjul

Panerai

Kugghjul

Panerai
Ack, så snygg! Perfekt matchad till skjortan dessutom :)
se nedan
Silvriga 16622 gör sig fantastisk i solen.
Tack, tyvärr är det varken min fru, hennes skjorta eller klocka. Det är ett reklamkort från Rolex.

Vi hade nog kunnat prestera något liknande om min fru gått med på att ha en Rolex, då hade jag köpt en så'n där YM till henne. Nu fick det bli en Omega AT då hon som sagt vägrade Rolex pga riskerna det innebär att ha en Rolex i Jante-sverige, och då tänker jag inte på stöldrisken. Hon vägrade Rolex av samma anledning som andra, inklusive delvis mig själv, gillar märket. Alla vet hur dyra de är :).

Synd att de slutat tillverka dem, även om det inte gör så mycket, för om det blir köp i framtiden, hade det ändå blivit en begagnad. Med en sån här volymmodell, relativt sett, kommer det nog alltid gå att hitta en i fint skick till rimligt pris. Fördelen, och nackdelen, med damklockor är att de faller mer i pris än herrklockor, och därmed ofta är billigare beg.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: QPE
Topp