Nope. Då kan man använda något finare, som en isad Carree.Dumheter det är en åretrunt klocka![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nope. Då kan man använda något finare, som en isad Carree.Dumheter det är en åretrunt klocka![]()
Åh fyfan va läckerGod fortsättning( sommarklockan funkar också fint som julklocka)
![]()
Det är frugans 35 mm YM. Det vita tavlan är som porslin och svarta index poppar fintÅh fyfan va läckerHar verkligen blivit besatt av YM med vit urtavla i helguld/tvåton. Vilken storlek är det? Släng upp lite mer bilder så man kan leva genom dej!
Varit kluven inför Yachmastern pga att bezeln inte är särskilt diskret och oftast sett dem i verkligheten med armband i annat än stål. Men efter denna och andra fina exemplar i tråden växer den på mig!God fortsättning( sommarklockan funkar också fint som julklocka)
![]()
”Klockrent”YM37 hälsar från skidbacken.
Blev spottad av en bartender som sa "Nice watch, is it the 36?" Svarade "Thank you, 37".
![]()
![]()
God fortsättning( sommarklockan funkar också fint som julklocka)
![]()
Dumheter det är en åretrunt klocka![]()
Bara att dunka in bilder i tråden i så fall. Har varit riktigt dålig på det själv på sistone men ska bättra mejHåller med helt, den passar till allt. Använder min ganska mycket.
På båtmässan i Stockholm. Även om de inte är här formellt kan man få intrycket att Rolex är sponsor, syns på många handleder.![]()
Grått är så jävla snyggt!!!
Jamen det där är så jäkla bra klocka ju.Utzoomad en bit från handleden för att se proportionerna på en YM37 på en 17 cm handled.
EDIT: Jag är svag för midsize klockor får jag erkänna.
![]()
Här är lite bilder jag letade fram ur arkiven. Jag hade en YM35 som jag gillade rätt bra. Testade även YM37 vid något tillfälle som föga förvånande är större. Nu har jag en GMT 16710 som bär lite mindre än moderna GMTs. Tycker alla tre passar på min handled, har mer med preferens att göra. Just på dessa klockor med vridring är det värt att ha i åtanke att urtavlan blir mindre än på motsvarande andra klockor med samma diameter vilket påverkar hur de uppfattas på armenJamen det där är så jäkla bra klocka ju.
Jag är budget mässigt inte i närheten utav denna nivån. Men man har ju alltid listor och tankar kring olika drömklockor osv. Där är YM37 väldigt stark pga dess bärbarhet och midsize som du säger.
Jag lånade en Rolex GMT av nyare snitt under ett par dagar, den är helt enkelt för stor för min handled och smak. Tyckte väl då att det kändes synd att Rolex sportstål inte passar mig. Det känns som att just YM37 fyller det gapet.Aldrig testat den själv, men konstaterar att mått osv måste göra den spot on.
Nån som kan/vill kommentera hur YM37 bärs t.ex. jämfört med GMT? Är skillnaderna så stora som jag antar?
Inget svar på din fråga men även YM40 bärs nättare än en modern GMT. Boetten på YM är betydligt mindre klossigt. Bärs ganska likt DaytonaJamen det där är så jäkla bra klocka ju.
Jag är budget mässigt inte i närheten utav denna nivån. Men man har ju alltid listor och tankar kring olika drömklockor osv. Där är YM37 väldigt stark pga dess bärbarhet och midsize som du säger.
Jag lånade en Rolex GMT av nyare snitt under ett par dagar, den är helt enkelt för stor för min handled och smak. Tyckte väl då att det kändes synd att Rolex sportstål inte passar mig. Det känns som att just YM37 fyller det gapet.Aldrig testat den själv, men konstaterar att mått osv måste göra den spot on.
Nån som kan/vill kommentera hur YM37 bärs t.ex. jämfört med GMT? Är skillnaderna så stora som jag antar?
Mowgli din dåre du får förvarna innan du droppar så många läckra bilder. Otroligt att alla 3 sitter så bra på armen. Har själv 35mm YM och tycker 37 sitter bra men även äldre GMT och Subs är på tok för stora. Men på dej sitter dom perfekt juHär är lite bilder jag letade fram ur arkiven. Jag hade en YM35 som jag gillade rätt bra. Testade även YM37 vid något tillfälle som föga förvånande är större. Nu har jag en GMT 16710 som bär lite mindre än moderna GMTs. Tycker alla tre passar på min handled, har mer med preferens att göra. Just på dessa klockor med vridring är det värt att ha i åtanke att urtavlan blir mindre än på motsvarande andra klockor med samma diameter vilket påverkar hur de uppfattas på armen
YM35:
![]()
YM37:
![]()
16710:
![]()
KameleontarmarMowgli din dåre du får förvarna innan du droppar så många läckra bilder. Otroligt att alla 3 sitter så bra på armen. Har själv 35mm YM och tycker 37 sitter bra men även äldre GMT och Subs är på tok för stora. Men på dej sitter dom perfekt ju![]()
Nya kameran gör definitivt platinan mer rättvisa! Du har en skönhet.Har slutligen pensionerat min Motorola, vila i frid. Men det innebär ny telefon, ny kamera och därmed bättre bilder
![]()
Kan säga att det tog ett antal år av sparande, andra non-keeper klockor och mental utvidgning för mig att anse att denna var inom budgetJamen det där är så jäkla bra klocka ju.