• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

God jul 🎄 🎅

Bilagor

• IMG_6203.jpeg
    IMG_6203.jpeg
    351 KB · Visningar: 14
God fortsättning🎅🏻🎄( sommarklockan funkar också fint som julklocka)😉
image.jpg

Vad roligt, jag har precis samma klocka (40mm) med grå urtavla och ska byta till den vita tavlan nu via AD. Blev lite dyrare än jag räknat med men ska försöka ta tag i det under sommaren. Blev lite billigare om man lämna in sin äldre tavla till butiken i samband med bytet.

Samling 2025 (4).jpg

Utzoomad en bit från handleden för att se proportionerna på en YM37 på en 17 cm handled.

EDIT: Jag är svag för midsize klockor får jag erkänna.

1000022697.jpg
Jamen det där är så jäkla bra klocka ju. :cool:

Jag är budget mässigt inte i närheten utav denna nivån. Men man har ju alltid listor och tankar kring olika drömklockor osv. Där är YM37 väldigt stark pga dess bärbarhet och midsize som du säger.

Jag lånade en Rolex GMT av nyare snitt under ett par dagar, den är helt enkelt för stor för min handled och smak. Tyckte väl då att det kändes synd att Rolex sportstål inte passar mig. Det känns som att just YM37 fyller det gapet. kslike Aldrig testat den själv, men konstaterar att mått osv måste göra den spot on.

Nån som kan/vill kommentera hur YM37 bärs t.ex. jämfört med GMT? Är skillnaderna så stora som jag antar?

Jag är budget mässigt inte i närheten utav denna nivån. Men man har ju alltid listor och tankar kring olika drömklockor osv. Där är YM37 väldigt stark pga dess bärbarhet och midsize som du säger.

Jag lånade en Rolex GMT av nyare snitt under ett par dagar, den är helt enkelt för stor för min handled och smak. Tyckte väl då att det kändes synd att Rolex sportstål inte passar mig. Det känns som att just YM37 fyller det gapet. kslike Aldrig testat den själv, men konstaterar att mått osv måste göra den spot on.

Nån som kan/vill kommentera hur YM37 bärs t.ex. jämfört med GMT? Är skillnaderna så stora som jag antar?
Här är lite bilder jag letade fram ur arkiven. Jag hade en YM35 som jag gillade rätt bra. Testade även YM37 vid något tillfälle som föga förvånande är större. Nu har jag en GMT 16710 som bär lite mindre än moderna GMTs. Tycker alla tre passar på min handled, har mer med preferens att göra. Just på dessa klockor med vridring är det värt att ha i åtanke att urtavlan blir mindre än på motsvarande andra klockor med samma diameter vilket påverkar hur de uppfattas på armen :)

YM35:
IMG_20201106_125430.jpg

YM37:
IMG_20200717_123623.jpg

16710:
PXL_20250326_081426195.jpg

Inget svar på din fråga men även YM40 bärs nättare än en modern GMT. Boetten på YM är betydligt mindre klossigt. Bärs ganska likt Daytona

Här är lite bilder jag letade fram ur arkiven. Jag hade en YM35 som jag gillade rätt bra. Testade även YM37 vid något tillfälle som föga förvånande är större. Nu har jag en GMT 16710 som bär lite mindre än moderna GMTs. Tycker alla tre passar på min handled, har mer med preferens att göra. Just på dessa klockor med vridring är det värt att ha i åtanke att urtavlan blir mindre än på motsvarande andra klockor med samma diameter vilket påverkar hur de uppfattas på armen :)

YM35:
IMG_20201106_125430.jpg

YM37:
IMG_20200717_123623.jpg

16710:
PXL_20250326_081426195.jpg
Mowgli din dåre du får förvarna innan du droppar så många läckra bilder. Otroligt att alla 3 sitter så bra på armen. Har själv 35mm YM och tycker 37 sitter bra men även äldre GMT och Subs är på tok för stora. Men på dej sitter dom perfekt ju👍

Kan säga att det tog ett antal år av sparande, andra non-keeper klockor och mental utvidgning för mig att anse att denna var inom budget 😀

Jag har inte prövat GMT så jag kan inte jämföra. Däremot hade jag turen att kunna prova YM37 och YM40 samtidigt, så det var ett väldigt medvetet val med 37. I mitt tycke blir det för mycket bling med en 40mm, i 37 passerar den lättare. Har en 17cm handled plus några mm i värme.

Den borde inte vara helt omöjlig att få testa i butik, den är ju inte en av de mest populära men samtidigt får de nog inte in så många ex just av det skälet.

Ge inte upp på din grail! Haft min i 3 år och blir lika glad fortfarande av att kolla på handleden.

Tillbaka
Topp