• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Grilla sparris funkar utmärkt med en Cartier på armen, åtminstone om man har Weber.

WP_20160423_012.jpg

Brukar ju köra Timegraphertest på mina passarounds men det funkar ju lika bra som windern på den här.
Få väl rota fram något annat roligt testinstrument. :)

Vi gör en täthetskontroll.

WP_20160424_026.jpg

Man börjar med att nollställa mätklockan, sedan på med kupan och skapar lite vacuum. Då börjar klockan bukta lite utåt om den är tät eftersom trycket inuti är högre än omgivningen.

WP_20160424_027.jpg

Ett par tusendels millimeter rör det sig om, sedan skall detta värde vara konstant under ett par minuter för att indikera att klockan är tät.
Så tre minuter senare:

WP_20160424_028.jpg

Samma tre tusendelar och om allt står rätt till hamnar vi på noll igen när vi återgår till atmosfärstryck.

WP_20160424_029.jpg

Häpp! klockan verkar vara tät nog att bada med. :)
Vilket var som förväntat.

Senast ändrad:
Känns bra att vara efter Jabla. Alla eventuella blessyrer och skador kan direkt härledas till bastubad och andra av herr Jabla utförda experiment! ;)

WR 50 på kvalitetsur skall tåla att doppas i vatten, dessutom konstaterades det att den var tät innan badet. Tror tom att det hade gått på garantin om den mot all förmodan blivit vattenskadad.
Som Passaround-startare tycker jag det var ett bra och lagom försiktigt test! Kul att se att klockan tål ett dopp.

Men nu ska resterande personer ge fan i att försöka klå Jablas tester i hårdhet. Ser dock gärna att ni försöker slå honom i aktivitet, det har varit en bra vecka :)

En liten slutsummering nu när den är skickad vidare.
Tyckte det var en trevlig bekantskap som satt skönt på armen och passade bra som dressur men jag har ju min DD redan.
Hustrun sa att den såg kvinnlig ut men det var säkert bara en antydan om vart den hamnar när jag vunnit den. :)
Många klagade på låset men som redan nämnts är det bara att trycka på rätt ställe så går det som smort.

WP_20160424_030.jpg

Viklåset var väldigt smidigt på armen och ett stort plus att man kunde justera bandet i bägge ändar.
Bara att böja ihop bandet på bredden och vika upp ur hakarna.

WP_20160424_016.jpg

Sedan har man ett rakt band som lätt går att dra till önskat läge.

WP_20160424_017.jpg

Imponerande är att manualen fortfarande är i orört originalskick, bara extravikt som fraktats runt. :D

Stort tack till @JaTack för att du styrt upp det här.

Tillbaka
Topp