Går väl alltid att styra upp med lite god vilja.Set vore ju lyckligt om jag fick den i samband med vännens 50årsfest... Enda planerade kostymkalaset på överskådlig tid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går väl alltid att styra upp med lite god vilja.Set vore ju lyckligt om jag fick den i samband med vännens 50årsfest... Enda planerade kostymkalaset på överskådlig tid.
Du får kolla med de andra Göteborgarna och se vad de sägerSet vore ju lyckligt om jag fick den i samband med vännens 50årsfest... Enda planerade kostymkalaset på överskådlig tid.
Ja nu är nog banden inte lika stela som i början. Ska bli kul att testa klockan som sista person med för att se hur den känns dåEn liten slutsummering nu när den är skickad vidare.
Tyckte det var en trevlig bekantskap som satt skönt på armen och passade bra som dressur men jag har ju min DD redan.
Hustrun sa att den såg kvinnlig ut men det var säkert bara en antydan om vart den hamnar när jag vunnit den.
Många klagade på låset men som redan nämnts är det bara att trycka på rätt ställe så går det som smort.
![]()
Viklåset var väldigt smidigt på armen och ett stort plus att man kunde justera bandet i bägge ändar.
Bara att böja ihop bandet på bredden och vika upp ur hakarna.
![]()
Sedan har man ett rakt band som lätt går att dra till önskat läge.
![]()
Imponerande är att manualen fortfarande är i orört originalskick, bara extravikt som fraktats runt.
Stort tack till @JaTack för att du styrt upp det här.
@Freddie L tror jag är näst på tur.Vem tusan skulle ha den efter mig?
Man får aldrig överskina bruden...Om allt går som det ska så kommer jag ha klockan vecka 26, även den veckan som jag ska på bröllop. Skulle ju vara en uppenbarelse!![]()
Trodde det var att stänga och justera längden som skulle vara svårt.....
men det där j*%la låset! Hur ska jag få upp det?
Har ju iofs lite resurser till det.
![]()
Fasiken vad jag blev förvånad över min tatuering, konstigt hustrun inte märkt den.
Nästan ännu konstigare att inte du upptäckt den förrän nu!Fasiken vad jag blev förvånad över min tatuering, konstigt hustrun inte märkt den.![]()
Eller tvärtom om man vill ha en ursäkt.Cartieren passar ju bra till en liten konjagare
![]()
En av mina gamla favoriter, Ola Magnell.När vällingklockan ringde...
Fråga: Vilken svensk artist sjöng denna?
![]()
Dag två med Cartier:En av mina gamla favoriter, Ola Magnell.![]()
Mer kärlek efter en dag, ska bli spännande att se hur detta slutar!Dag två med Cartier:
När jag fick sova på saken så försvann lite av agget från gårdagen. Klockan är faktiskt ganska mysig.
Den är platt, väldigt platt, men har en viss elegans över sig. Tavlan har inget fancy över sig, men elegans och "jag vet att jag är snygg" finns i överflöd!
Men återigen: Den känns inte snygg för tjugotusen spänn!
Har sett att många åker BMW och Mercedes på forumet. Vissa åker ännu finare bilar och några åker vält .
Jag vet inte vilken bil som passar till en Cartier Tank (En Tanks kanske?). Men jag vet iaf att Toyotamärket inte riktigt lirar i samma liga.
Nej ,det är inte repor på klockan. Det är smuts och hår.
![]()
Lekte lite med Kalle och Cartieren i morse. (ap-dålig fokus på klockan)
![]()
När vällingklockan ringde och när västanvinden ven
Och Dolly låg på farstubron och gnagde på ett ben
När plommonen var saftiga och luften sval och ren
Och mamma sjöng en vaggsång medan vintermånen sken
Då trodde man väl en och annan gång på troll och skrock
I knät på nån farbror som var glad och snäll och tjock
Ola Magnell
Får väl erkänna att "mjäkigt" var ett lite frankt ordval.Mer kärlek efter en dag, ska bli spännande att se hur detta slutar!
Eftersom flera personer gillat bandet hade det varit intressant att höra vad du menar med mjäkigt? Det kan ju inte vara allt för fett med tanke på klockan det sitter på.
Skönt att Jabla har fått en värdig uppföljare som tillför kvalitetsinlägg!![]()
Eller varför inte ett Tropic.När/om jag vinner den ska jag köra den på rally
![]()
När/om jag vinner den ska jag köra den på rally
![]()
Eller varför inte ett Tropic.![]()
Perlon? Bah! Fnys!Perlon är alltid rätt på en Tank.
![]()
En lite svulstigare 'rygg' hade inte gjort något.
![]()
och med länk ocksåJag har storleken större och med automatverk (ETA 2892). Den är lite "kutryggig". Lånad bild.
![]()
![]()
![]()
Här kommer två nytagna bilder. Tror den heter XL automatic.