• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Set vore ju lyckligt om jag fick den i samband med vännens 50årsfest... Enda planerade kostymkalaset på överskådlig tid.
Du får kolla med de andra Göteborgarna och se vad de säger :)

En liten slutsummering nu när den är skickad vidare.
Tyckte det var en trevlig bekantskap som satt skönt på armen och passade bra som dressur men jag har ju min DD redan.
Hustrun sa att den såg kvinnlig ut men det var säkert bara en antydan om vart den hamnar när jag vunnit den. :)
Många klagade på låset men som redan nämnts är det bara att trycka på rätt ställe så går det som smort.

WP_20160424_030.jpg

Viklåset var väldigt smidigt på armen och ett stort plus att man kunde justera bandet i bägge ändar.
Bara att böja ihop bandet på bredden och vika upp ur hakarna.

WP_20160424_016.jpg

Sedan har man ett rakt band som lätt går att dra till önskat läge.

WP_20160424_017.jpg

Imponerande är att manualen fortfarande är i orört originalskick, bara extravikt som fraktats runt. :D

Stort tack till @JaTack för att du styrt upp det här.
Ja nu är nog banden inte lika stela som i början. Ska bli kul att testa klockan som sista person med för att se hur den känns då :)

Om allt går som det ska så kommer jag ha klockan vecka 26, även den veckan som jag ska på bröllop. Skulle ju vara en uppenbarelse! :)

Sådär nu har jag hämtat ut Cartieren från Ica.
Jabla hade behandlat den väl vad jag kunde se.
WP_20160426_15_17_15_Pro.jpg

I lådan fanns en liten present. Trevligt!
WP_20160426_15_51_32_Pro.jpg

Det är nästan så att den är lika snygg som min DS vid en första anblick ;-)
WP_20160426_15_52_23_Pro.jpg

men det där j*%la låset! Hur ska jag få upp det?
Har ju iofs lite resurser till det.
WP_20160426_15_59_04_Pro.jpg

Fasiken vad jag blev förvånad över min tatuering, konstigt hustrun inte märkt den. :)
Nästan ännu konstigare att inte du upptäckt den förrän nu! ;)

Mosar på med lite bilder.

Safiren se bra ut på dessa bilder.

WP_20160426_19_20_30_Pro.jpg

WP_20160426_19_39_33_Pro.jpg

Ursprunget
WP_20160426_19_18_29_Pro.jpg

WP_20160426_19_11_56_Pro.jpg

WP_20160426_19_08_50_Pro.jpg

Undrar om Caritieren är i lika bra skick som DS:en om 50 år?
WP_20160426_19_15_21_Pro.jpg

Stoor skillnad i pris men inte så mycket i känsla.
WP_20160426_19_28_04_Pro.jpg

Känslan är inte mer än 'sådär'
Bandet är säkert i krokodil eller något liknande, men det är tunnt och mjäkigt.
Tavlan är vit. Inte någon sunburst. Inte någon specialblandning av flera effekter eller nåt annat skoj. Tavlan är vit. Svarta romerska siffror där man tgit ut svängarna rejält och lagt in texten i ett av strecken. Gäsp...
Blånerade vidare är ju fint. Det har mina Certinor DS också och de kostar en tjugondel av priset.
Kronan är fin. Safir är ju kul och så. För det är väl safir? Är det inte safir blir jag sur på riktigt.
Spännet är ju lite läckert. Det bygger en del på höjden men är rätt fint ändå. När man väl förstår sig på spännet (Grr @jabla) så är det rätt så smidigt.

Nja... Första intrycket är inte jättegott. Kanske växer den på mig under veckan?
Frågade frun om hon ville låna den halva veckan. Hon bär hellre sin Mikael Kors och avböjde därför.

Priset är ca 20k om jag fattat det rätt? Min reaktion på det är följande: Hahahahaha!

En av mina gamla favoriter, Ola Magnell. :)
Dag två med Cartier:
När jag fick sova på saken så försvann lite av agget från gårdagen. Klockan är faktiskt ganska mysig.
Den är platt, väldigt platt, men har en viss elegans över sig. Tavlan har inget fancy över sig, men elegans och "jag vet att jag är snygg" finns i överflöd!
Men återigen: Den känns inte snygg för tjugotusen spänn!

Har sett att många åker BMW och Mercedes på forumet. Vissa åker ännu finare bilar och några åker vält .
Jag vet inte vilken bil som passar till en Cartier Tank (En Tanks kanske?). Men jag vet iaf att Toyotamärket inte riktigt lirar i samma liga.
Nej ,det är inte repor på klockan. Det är smuts och hår.
WP_20160427_07_40_24_Pro.jpg

Lekte lite med Kalle och Cartieren i morse. (ap-dålig fokus på klockan)
WP_20160427_07_13_23_Pro.jpg

När vällingklockan ringde och när västanvinden ven
Och Dolly låg på farstubron och gnagde på ett ben
När plommonen var saftiga och luften sval och ren
Och mamma sjöng en vaggsång medan vintermånen sken
Då trodde man väl en och annan gång på troll och skrock
I knät på nån farbror som var glad och snäll och tjock
Ola Magnell

Dag två med Cartier:
När jag fick sova på saken så försvann lite av agget från gårdagen. Klockan är faktiskt ganska mysig.
Den är platt, väldigt platt, men har en viss elegans över sig. Tavlan har inget fancy över sig, men elegans och "jag vet att jag är snygg" finns i överflöd!
Men återigen: Den känns inte snygg för tjugotusen spänn!

Har sett att många åker BMW och Mercedes på forumet. Vissa åker ännu finare bilar och några åker vält .
Jag vet inte vilken bil som passar till en Cartier Tank (En Tanks kanske?). Men jag vet iaf att Toyotamärket inte riktigt lirar i samma liga.
Nej ,det är inte repor på klockan. Det är smuts och hår.
WP_20160427_07_40_24_Pro.jpg

Lekte lite med Kalle och Cartieren i morse. (ap-dålig fokus på klockan)
WP_20160427_07_13_23_Pro.jpg

När vällingklockan ringde och när västanvinden ven
Och Dolly låg på farstubron och gnagde på ett ben
När plommonen var saftiga och luften sval och ren
Och mamma sjöng en vaggsång medan vintermånen sken
Då trodde man väl en och annan gång på troll och skrock
I knät på nån farbror som var glad och snäll och tjock
Ola Magnell
Mer kärlek efter en dag, ska bli spännande att se hur detta slutar!

Eftersom flera personer gillat bandet hade det varit intressant att höra vad du menar med mjäkigt? Det kan ju inte vara allt för fett med tanke på klockan det sitter på.

Skönt att Jabla har fått en värdig uppföljare som tillför kvalitetsinlägg! :)

Mer kärlek efter en dag, ska bli spännande att se hur detta slutar!

Eftersom flera personer gillat bandet hade det varit intressant att höra vad du menar med mjäkigt? Det kan ju inte vara allt för fett med tanke på klockan det sitter på.

Skönt att Jabla har fått en värdig uppföljare som tillför kvalitetsinlägg! :)
Får väl erkänna att "mjäkigt" var ett lite frankt ordval.
En halv millimeter extra stoppning i bandet hade blivit helt perfekt!

WP_20160427_19_04_11_Pro.jpg

Kolla safiren! Det blir snyggt när solen lyser på den!
WP_20160427_19_02_43_Pro.jpg

Man är ju lite sugen att skruva ur de där skruvarna.
WP_20160427_19_01_48_Pro.jpg

En lite svulstigare 'rygg' hade inte gjort något.
WP_20160427_19_03_11_Pro.jpg

Dag tre med Cartier Tank.
Jag får väl helt enkelt krypa till korset och erkänna att jag gillar klockan. Den är stilig som få och har en väldigt fin närvaro på handleden.
När man som vanligt springer omkring eller sitter vid tangentbordet så tänker man inte så mycket på den. När man sätter sig i bilen så upptäcker man klockan och vilken otrolig närvaro den har trots sin litenhet. Lite extra skoj är att den har 20 mm mellan bandhornen. Har dock inte brytt mig om att försökt byta band.
I mitt huvud är klockan just nu värd ca 13000:- och jag har bestämt mig för att vinna den!

Tillbaka
Topp