• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Roddan

Omega
Någon som har något bra tips på springcykel / balanscykel av lite bättre kvalité? Har kikat på woom 1 eller ride early lutar åt en woom någon som testat?
 

Lithium

Cartier
Någon som har något bra tips på springcykel / balanscykel av lite bättre kvalité? Har kikat på woom 1 eller ride early lutar åt en woom någon som testat?

Köpte Froggy Tadpole mini i slutet på sommaren till tredje barnet. Denna har 10 tums hjul. Klart mycket bättre kvalitet än den från Netto som de andra två hade. Men de lärde sig cykla och den kostade 1/9 av priset.
Froggyn är ändå värd det. Jag ler varje gång jag tar fram den.
20191202_210234.jpg
 

phyx

Omega
Köpte Froggy Tadpole mini i slutet på sommaren till tredje barnet. Denna har 10 tums hjul. Klart mycket bättre kvalitet än den från Netto som de andra två hade. Men de lärde sig cykla och den kostade 1/9 av priset.
Froggyn är ändå värd det. Jag ler varje gång jag tar fram den.
20191202_210234.jpg
Jag hade valt nettocykeln alla dagar i veckan. Tror inte att den prisskillnaden gör barnen till bättre cyklister. :p
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Det har säkerligen avhandlats tidigare men, syskonvagn...
Frugan vill absolut ha en Bugaboo. Jag är lite måttligt road av det då vi har en idag som jag anser vara en hög med billig plast. Vill ha något stadigt! Har ni några tips? Ju bredare platser det är destå bättre. Vi får inga bebisar, vi får typ tonåringar direkt...
 
Senast ändrad:

Ekberget

Cartier
Det har säkerligen avhandlats tidigare men, syskonvagn...
Frugan vill absolut ha en Bugaboo. Jag är lite måttligt road av det då vi har en idag som jag anser vara en hög med billig plast. Vill ha något stadigt! Har ni några tips? Ju bredare platser det destå bättre. Vi får inga bebisar, vi får typ tonåringar direkt...
Bugaboo alltså. Snacka om märklig hype. Men antar de marknadsförde sig helt rätt med bloggar o influencers precis i begynnelsen när det blev poppis. Knappast råd o rön man tittar på längre.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Det har säkerligen avhandlats tidigare men, syskonvagn...
Frugan vill absolut ha en Bugaboo. Jag är lite måttligt road av det då vi har en idag som jag anser vara en hög med billig plast. Vill ha något stadigt! Har ni några tips? Ju bredare platser det är destå bättre. Vi får inga bebisar, vi får typ tonåringar direkt...
Vi var ganska nyss i köpartagen efter en syskonvagn. Frun skulle absolut ha en bugaboo, jag var mer inne på Emmaljunga som vi hade tidigare men i dubbelutförande. Vi kompromissade och köpte en bugaboo. Den känns sjukt plastig. Emmaljunga vi hade hade kändes otroligt mycket mer gedigen och välbyggd!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det har säkerligen avhandlats tidigare men, syskonvagn...
Frugan vill absolut ha en Bugaboo. Jag är lite måttligt road av det då vi har en idag som jag anser vara en hög med billig plast. Vill ha något stadigt! Har ni några tips? Ju bredare platser det är destå bättre. Vi får inga bebisar, vi får typ tonåringar direkt...

Bugaboo alltså. Snacka om märklig hype. Men antar de marknadsförde sig helt rätt med bloggar o influencers precis i begynnelsen när det blev poppis. Knappast råd o rön man tittar på längre.

Vi var ganska nyss i köpartagen efter en syskonvagn. Frun skulle absolut ha en bugaboo, jag var mer inne på Emmaljunga som vi hade tidigare men i dubbelutförande. Vi kompromissade och köpte en bugaboo. Den känns sjukt plastig. Emmaljunga vi hade hade kändes otroligt mycket mer gedigen och välbyggd!
Håller faktiskt inte med. Vi körde Bugaboos dubbelvagn och tyckte att den var supersmidig, och framförallt då att kunna växla mellan singel- och dubbelvagn. Dessutom får man tillbaka en bra slant när man sedan säljer den.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Håller faktiskt inte med. Vi körde Bugaboos dubbelvagn och tyckte att den var supersmidig, och framförallt då att kunna växla mellan singel- och dubbelvagn. Dessutom får man tillbaka en bra slant när man sedan säljer den.
Där ser man, så klart man kan ha olika åsikter. Väldigt besviken på Buffalon vi kör hittils. Just bygg kvaliten, den är ranglig och plastig rak igenom. Sen så ska dom absolut ha en high five för att den är smidig att plocka in och ut ur bilen.
I vilket scenario klämmer man ihop vagnen och kör singel? Har inbillat mig att det är någonting man inte gör ens någon gång i veckan?
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Där ser man, så klart man kan ha olika åsikter. Väldigt besviken på Buffalon vi kör hittils. Just bygg kvaliten, den är ranglig och plastig rak igenom. Sen så ska dom absolut ha en high five för att den är smidig att plocka in och ut ur bilen.
I vilket scenario klämmer man ihop vagnen och kör singel? Har inbillat mig att det är någonting man inte gör ens någon gång i veckan?
Visst är den smidig att ha o göra med på så vis men det är väl kanske sällan man växlar mellan enkel o dubbelläge ja. Nu har vårat barn nr.2 inte kommit till världen än så vi kör vagnen i enkelläge än sålänge.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Där ser man, så klart man kan ha olika åsikter. Väldigt besviken på Buffalon vi kör hittils. Just bygg kvaliten, den är ranglig och plastig rak igenom. Sen så ska dom absolut ha en high five för att den är smidig att plocka in och ut ur bilen.
I vilket scenario klämmer man ihop vagnen och kör singel? Har inbillat mig att det är någonting man inte gör ens någon gång i veckan?

Visst är den smidig att ha o göra med på så vis men det är väl kanske sällan man växlar mellan enkel o dubbelläge ja. Nu har vårat barn nr.2 inte kommit till världen än så vi kör vagnen i enkelläge än sålänge.
Vilka olika uppfattningar man kan ha. Nu är det tre år mellan våra barn så dottern (äldst) var på sluttampen gällande vagn när lillebror kom. Men vi bor på gångavstånd från dagis så under föräldraledigheten åkte vi till dagis i dubbelvagn, lämnade storasyster och ställde sedan om vagnen till singel tills det var dags att hämta storasyster igen. Visst, man fick ett säte över men det lades under vagnen och dumpades sedan av hemma innan dagens övriga aktiviteter företogs. Vi tyckte att det var ytterst smidigt iaf.

Ska man räkna på totalkostnaden för vagnen var det en bra affär jämfört med den BRIO vi hade till första barnet. BRIOn köpte vi för ~7k och sålde sedan för 1k när dottern växt ur den. Bugaboon köpte vi för 12k (från Holland) och sålde sedan för 9,5k när vi var klara med den.
 

phyx

Omega
2015 köpte vi en emmaljunga classic chrome. Den har extra stora däck vilket fungerade otroligy bra när trottoarerna inte bar skottade på vintern. Alla föräldrar med deras småhjul och svänghjul hade ett helvete. Vi traskade rätt genom 20cm snö utan problem.

Den var även otroligt lätt att köra. Såg man till att ha ordentligt pumpade däck så var den otroligt lätt att skyva. 2018 fick vi en till liten och använde samma vagn som med den första. Så nu håller den på att gå igenom nästa unge. Och ståbräda är installerat till den äldsta vid längre avstånd.

Det enda negativa jag kan egentligen säga är dess storlek. Den är otroligt stor, så den tar upp massa plats i ett bagage. Så har man en mindre bil är det inte att föredra.
17984_8.jpg
 

Roddan

Omega
Det har säkerligen avhandlats tidigare men, syskonvagn...
Frugan vill absolut ha en Bugaboo. Jag är lite måttligt road av det då vi har en idag som jag anser vara en hög med billig plast. Vill ha något stadigt! Har ni några tips? Ju bredare platser det är destå bättre. Vi får inga bebisar, vi får typ tonåringar direkt...
Vi kör med Thule chariot sport två med "hängmatta" för den lilla tänker vi när båda ska åka vagn annars kör vi en singel med ståbräda.
 

oystercase

Cartier
Bugaboo revolutionerade barnvagnsbranschen fullständigt när de kom ut (de lanserades 1999 av en kurskamrat till en av mina kompisar, långt innan någon uppfunnit ordet influencers). Tack vare helt ny take på konceptet barnvagn och en marknad som inte hade haft någon utveckling att tala om på 30år exploderade försäljningen.

De följdes av fler nytänkande och innovativa barnvagnskoncept där mountainbuggy blev trendsättare med tåliga "terränggående" vagnar. Sedan har alla tillverkare inspirerats och lånat idéer från dessa pionjärer. Så vi får nog tacka bugaboo att barnvagnar inte fortfarande ser ut som på 70 talet.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Kan tipsa om att youtuba Sunes jul för att dryga ut årets julkalender. Upptäckte även att Linus på linjen är golden för min 4-åring. Gapskrattar!
 

Ekberget

Cartier
Kan tipsa om att youtuba Sunes jul för att dryga ut årets julkalender. Upptäckte även att Linus på linjen är golden för min 4-åring. Gapskrattar!
Sån skillnad i kvalité på julkalendern nu kontra förr. Försökte ge det en chans men tycker det är riktigt uselt. Julkalendern va ju nått som samlade hela familjen när jag va ung, vuxna som barn.
Edit: sunes jul va för övrigt heeela fantastiskt. Tack för tips om Youtube! Hade den på dvd en gång i tiden :)
 

Häggvik

Omega
Sån skillnad i kvalité på julkalendern nu kontra förr. Försökte ge det en chans men tycker det är riktigt uselt. Julkalendern va ju nått som samlade hela familjen när jag va ung, vuxna som barn.
Edit: sunes jul va för övrigt heeela fantastiskt. Tack för tips om Youtube! Hade den på dvd en gång i tiden :)
Sunes jul finns på svt play, så slipper man reklamen på tuben.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Sån skillnad i kvalité på julkalendern nu kontra förr. Försökte ge det en chans men tycker det är riktigt uselt. Julkalendern va ju nått som samlade hela familjen när jag va ung, vuxna som barn.
Edit: sunes jul va för övrigt heeela fantastiskt. Tack för tips om Youtube! Hade den på dvd en gång i tiden :)
De två senaste åren har varit riktigt bra. Årets? Fruktansvärd.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Nån som har nån input på en Kombivagn? Kommer mest att användas till löpning och cykling. Har kikat på Thule Cougar, nån som har den?
 
Topp