Ljudrör! Det var ju faktiskt väldigt logiskt. Tack för hjälpen!Aha! Ett ljudrör? (tog det på skånskan)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ljudrör! Det var ju faktiskt väldigt logiskt. Tack för hjälpen!Aha! Ett ljudrör? (tog det på skånskan)
Köp bra kvalitet (ny eller beg) för ni kanske vill ha fler barn. Vi köpte Emmaljunga (föregående årsmodell) och hade den till båda våra och sedan tog en vän över och hade till minst en till.Hej allesammans! Jag och min fru väntar vårt första barn nu i höst och idag var vi och tittade på barnvagn för första gången. Jisses vilken djungel! Någon som sitter på några bra tips? Vad är ett måste, vad kan man skippa? Har tittat på britax, Emmaljunga och cybex. Vi har tänkt oss max 15 men gärna billigare! Begagnat funkar också. Har sett att det finns nya vagnar för typ 4 på jollyroom men det kanske är skitkass kvalitet. Eller inte, ingen aning. Kanske bara är märket man betalar för? Britax hade en smart grej så man kunde vrida babyskyddet i bilen när man ska docka. Vet inte om det är smidigt men verkade så åtminstone! Tacksam för hjälp!
Instämmer, värt kronorna. Hade likväl någon Emmaljunga som var smidig och stabil, dock däck med luft. Vettefan hur många gånger jag fick punktering på den men många var de! skulle köpa solida gummidäck om jag behövt en igen. Inte kul att skyffla en vagn med unge och allt vad det är i snön med punktering.Köp bra kvalitet (ny eller beg) för ni kanske vill ha fler barn. Vi köpte Emmaljunga (föregående årsmodell) och hade den till båda våra och sedan tog en vän över och hade till minst en till.
Ja det har man gjort någon gång. Hade en dubbelvagn när dom blev lite större och sista året var det punka jämt. Ligger på vinden än då jag aldrig orkade göra i ordning den och sälja.Instämmer, värt kronorna. Hade likväl någon Emmaljunga som var smidig och stabil, dock däck med luft. Vettefan hur många gånger jag fick punktering på den men många var de! skulle köpa solida gummidäck om jag behövt en igen. Inte kul att skyffla en vagn med unge och allt vad det är i snön med punktering.
Först och främst ett stort grattis Det är en djungel det där. Men såhär resonerade jag och frugan när vi köpte allt det där för drygt ett år sedan.Hej allesammans! Jag och min fru väntar vårt första barn nu i höst och idag var vi och tittade på barnvagn för första gången. Jisses vilken djungel! Någon som sitter på några bra tips? Vad är ett måste, vad kan man skippa? Har tittat på britax, Emmaljunga och cybex. Vi har tänkt oss max 15 men gärna billigare! Begagnat funkar också. Har sett att det finns nya vagnar för typ 4 på jollyroom men det kanske är skitkass kvalitet. Eller inte, ingen aning. Kanske bara är märket man betalar för? Britax hade en smart grej så man kunde vrida babyskyddet i bilen när man ska docka. Vet inte om det är smidigt men verkade så åtminstone! Tacksam för hjälp!
Hej allesammans! Jag och min fru väntar vårt första barn nu i höst och idag var vi och tittade på barnvagn för första gången. Jisses vilken djungel! Någon som sitter på några bra tips? Vad är ett måste, vad kan man skippa? Har tittat på britax, Emmaljunga och cybex. Vi har tänkt oss max 15 men gärna billigare! Begagnat funkar också. Har sett att det finns nya vagnar för typ 4 på jollyroom men det kanske är skitkass kvalitet. Eller inte, ingen aning. Kanske bara är märket man betalar för? Britax hade en smart grej så man kunde vrida babyskyddet i bilen när man ska docka. Vet inte om det är smidigt men verkade så åtminstone! Tacksam för hjälp!
Hade en rejäl Emmaljunga vagn med lufthjul, riktigt bra på grusvägar och allmänt lite jävligare väg. Byte slang på ett hjul en gång på två ungar, avfärda inte lufthjul om du tänkt gå på andra ställen än stan och i köpcentrum.Tack för flera bra tankar! Solida hjul skriver jag upp på listan. Punka låter inget vidare…
Kvalitet kan vara värt det. Hade en billig skitvagn från Jollyroom, funkade utmärkt men ett av hjulen var irriterande och snurrade runt titt som tätt. Den var lätt, lätt att vika ihop osv, men kändes inte så stabil. Vi värdesatte vikten då vi bodde på 4e vån utan hiss.Hej allesammans! Jag och min fru väntar vårt första barn nu i höst och idag var vi och tittade på barnvagn för första gången. Jisses vilken djungel! Någon som sitter på några bra tips? Vad är ett måste, vad kan man skippa? Har tittat på britax, Emmaljunga och cybex. Vi har tänkt oss max 15 men gärna billigare! Begagnat funkar också. Har sett att det finns nya vagnar för typ 4 på jollyroom men det kanske är skitkass kvalitet. Eller inte, ingen aning. Kanske bara är märket man betalar för? Britax hade en smart grej så man kunde vrida babyskyddet i bilen när man ska docka. Vet inte om det är smidigt men verkade så åtminstone! Tacksam för hjälp!
Allt jäkla fluff med specialanpassade paraplyer, mugghållare och skit kan man absolut skippa enligt mig. Vi köpte en vagn för runt 6 papp ny när vi skaffa barn nr1.Tack för flera bra tankar! Solida hjul skriver jag upp på listan. Punka låter inget vidare…
Vi körde tvärt emot rekommendationerna här på luftfyllda hjul istället. Vi körde på Stokke Trailz och vi är har varit grymt nöjda. Tveksam på om den fortfarande finns på marknaden då det är drygt tre år sedan vi köpte. Men vi har inget negativt att säga om den!Hej allesammans! Jag och min fru väntar vårt första barn nu i höst och idag var vi och tittade på barnvagn för första gången. Jisses vilken djungel! Någon som sitter på några bra tips? Vad är ett måste, vad kan man skippa? Har tittat på britax, Emmaljunga och cybex. Vi har tänkt oss max 15 men gärna billigare! Begagnat funkar också. Har sett att det finns nya vagnar för typ 4 på jollyroom men det kanske är skitkass kvalitet. Eller inte, ingen aning. Kanske bara är märket man betalar för? Britax hade en smart grej så man kunde vrida babyskyddet i bilen när man ska docka. Vet inte om det är smidigt men verkade så åtminstone! Tacksam för hjälp!
Vi köpte Britax Smile III begagnad till hyggligt pris. Köpte då paketet med sittdel, liggdel och babyskydd som funkar väldigt smidigt. Den har luftfyllda hjul och jag har aldrig fått punka trots dagliga promenader. Haft den 1,5 år nu.Hej allesammans! Jag och min fru väntar vårt första barn nu i höst och idag var vi och tittade på barnvagn för första gången. Jisses vilken djungel! Någon som sitter på några bra tips? Vad är ett måste, vad kan man skippa? Har tittat på britax, Emmaljunga och cybex. Vi har tänkt oss max 15 men gärna billigare! Begagnat funkar också. Har sett att det finns nya vagnar för typ 4 på jollyroom men det kanske är skitkass kvalitet. Eller inte, ingen aning. Kanske bara är märket man betalar för? Britax hade en smart grej så man kunde vrida babyskyddet i bilen när man ska docka. Vet inte om det är smidigt men verkade så åtminstone! Tacksam för hjälp!
+1 på kollektivtrafiken, väldigt irriterande med en barnvagn som är 2 cm för bred för att komma igenom spärrarna till t-banan eller där man inte kan vinkla ner handtaget på bussen så att vagnen sticker ut i gången.Vi köpte Britax Smile III begagnad till hyggligt pris. Köpte då paketet med sittdel, liggdel och babyskydd som funkar väldigt smidigt. Den har luftfyllda hjul och jag har aldrig fått punka trots dagliga promenader. Haft den 1,5 år nu.
Några saker att tänka på är att barnvagnen ska få plats i ert bagageutrymme om ni har bil. En annan att den ska vara smidig att ta med i kollektivtrafiken om ni åker sånt. Kommer ni ha behov av att fälla ihop den ofta så underlättar det ju om den är smidig att fälla ihop och upp.
Vi har kompletterat sen med en resevagn från Babyzen. Perfekt om man reser mycket och inte vill ta med den stora vagnen.
+1 på Yoyo babyzen, nu har ju vissa flygbolag börjat jobba sig men ett bra tag så hystade vi upp den i overhead compartment på flyget, rätt dyr men sjuk kvalle6 barnvagnar senare…
Mina tips: Köp begagnat. Köparens marknad. Ni kommer ändra behoven med livet. En liten kotte till? Bra med dubbelvagn? Bor ni trångt? Vad har ni för bil? Ingen bil? Byte av bil… andra möjligheter. Man vet inte vad som är runt hörnet.
Vi blev med två kids med 18 månader emellan. Våra top två vagnar blev bugaboo donkey. Smidig rackare. Stora hjul. Svindyr men värd pengarna för oss. Sen hade vi en yoyo babyzen som resevagn. Svinbra om det ska packas tight.
Hen kanske har rätt?Min 6 åring börjar bli näsvis.
Frågade på en söndag om han fick äta lördagsgodis, vilket jag sa nej till.
- Vad taskig du är din gamla gubbe!
Är sexåringar såna? Trodde sånt kom när de uppnått tonåren eller strax innan.
Min 6 1/2 åriga tjej är identisk med nidbilden av en tonårstjej....Min 6 åring börjar bli näsvis.
Körde vår Babyzen ordentligt när det begav sig. När alla andra checkade in sina vagnar hade vi den alltid direkt och hel.+1 på Yoyo babyzen, nu har ju vissa flygbolag börjat jobba sig men ett bra tag så hystade vi upp den i overhead compartment på flyget, rätt dyr men sjuk kvalle
Hen kanske har rätt?
Skämt åsido, barn försöker testa gränserna på alla sätt. Både att utöka godisdagar och att provocera. En 8åring har bättre vokabulär och börjar fatta en hel del saker och testar att skita i regler som inte är fördelaktigt.
/ våra ungar har, på nått jävla sätt, 2 dagar med ”snacks”. Chips/popcorn fredag och godis på lördag.
Min 6 1/2 åriga tjej är identisk med nidbilden av en tonårstjej....
Haha!Min 6 åring börjar bli näsvis.
Vi använder vår fortfarande. Sista svängen då yngsta dottern fyllde 4 precis. Men ibland kan den vara räddaren i nöden! Det var nåt flygbolag förra året som nekade oss att ta ombord den trots sizen var ok.Körde vår Babyzen ordentligt när det begav sig. När alla andra checkade in sina vagnar hade vi den alltid direkt och hel.
Har vid flera flighter sett många nekas sina vagnar medan vår aldrig varit ett problem.
Haha!
Har du en tidig tweenie där hemma?
Mina ungar svär nåt förbannat och att de gör det framför mig ser jag som ett tryggehetstecken
Lilla tonåren. Vissa dagar är vår dotter inte kul att handskas med (6 år hon med).Min 6 åring börjar bli näsvis.
Lilla tonåren. Vissa dagar är vår dotter inte kul att handskas med (6 år hon med).
Ofta i kombination med hunger eller trötthet. Men att äta maten som serveras eller sova när man är trött brukar inte vara så intressant heller.
Moment 22
Hög igenkänningsfaktorn på den.Ah, menar du typ super-söt-jätte-gulligt-charmtroll ena sekunden till ett ohanterbart monster nästa?
YesAh, menar du typ super-söt-jätte-gulligt-charmtroll ena sekunden till ett ohanterbart monster nästa?