• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Ja det är väl 10.000 kronorsfrågan egentligen... Vill ungen amma varje gång det vaknas?
Nej inte var gång men han är väldigt mammig. Jag kan försöka allt i 15 min och sen när mamman kommer in i rummet bara så drar han en stoooor suck av lättnad och blir tyst.

Håll i hatten! Handbollsspelare?
Ingen av oss fortsatte spela efter 10 årstiderna. Hoppas min son vill spela, eller kanske hockey.

Någon som har tips inför långflygning med grabben? Ska åka typ så långt man kan i november (Australien). Han är då 11 månader. När han var 8 månader flög vi till NYC och det flöt på hur bra som helst. Denna flygning är dock 3 ggr så lång så kommer förmodligen inte bli någon riktig pangupplevelse.

Förutom standardpaketet att dela ut till resenärer som sitter nära med öronproppar och choklad så har ni några andra tips?

Läste om en som slog in typ 10 olika paket som barnet fick öppna med några timmars mellanrum. Kanske kan vara något.

Finns det några sköna hörlurar till kids i den storleken? Han dimmar bort rätt fint till Five little ducks etc som jag dragit hem i offline mode på Youtube:
Vet inte vilka delsträckor du flyger men har åkt sth-Sydney med en 9 månaders (länge sedan nu). Funkade bra, ingen delsträcka var över 11h. Vi turades om att roa honom. Bästa är om ni kan fixa plats vid mellanvägg så de kan sätta upp en sån där " minisäng" minns inte vad det heter.

Vet inte vilka delsträckor du flyger men har åkt sth-Sydney med en 9 månaders (länge sedan nu). Funkade bra, ingen delsträcka var över 11h. Vi turades om att roa honom. Bästa är om ni kan fixa plats vid mellanvägg så de kan sätta upp en sån där " minisäng" minns inte vad det heter.
Vi har bara ett stop i Dubai. Lyckades fixa en sån plats på alla sträckor förutom hemresan just från Dubai. Skönt att det gick bra för er!

Vi har bara ett stop i Dubai. Lyckades fixa en sån plats på alla sträckor förutom hemresan just från Dubai. Skönt att det gick bra för er!
Då finns det ju förutsättningar att det går bra om ni har vettiga platser. Svårt med bra tips för alla barn är ju lite olika hur de "tål" långresor. Tror att det viktiga är att man kan "dela på jobbet" så att inte båda föräldrarna är toktrötta. Är man själv trött o grinig känner de av det. Så bästa tipset är att "växelsova" och "släppa egna skärmen" och ägna sig åt barnet.

Då finns det ju förutsättningar att det går bra om ni har vettiga platser. Svårt med bra tips för alla barn är ju lite olika hur de "tål" långresor. Tror att det viktiga är att man kan "dela på jobbet" så att inte båda föräldrarna är toktrötta. Är man själv trött o grinig känner de av det. Så bästa tipset är att "växelsova" och "släppa egna skärmen" och ägna sig åt barnet.
Låter vettigt. Till NYC sov han noll minuter och hatade minisängen. Dock var han glad hela resan vilket är det viktigaste. Jag brukar själv aldrig sova på flygresor så kommer nog dra stora lasset på flyget. Kan vara bra att inte båda är slitna man kommer fram med. På hemresan har vi flyt då hans farmor är med :)

Ni som har barn i 2-3 års åldern
Hur fan får ni dom att äta frukost??
Våra matkostnader har inte direkt skenat sen man fick kid
Hon verkar jobba stenhårt mot beach 2036
Vi provade nog allt på vår tös. Fryst skivad banan, dricka fil med bär, kex.. allt. Vi har gett upp. 2,5 år senare så kan vi fortfarande inte få i henne frukost. Vi låter henne käka på förskolan eller vänta nån timme. Det blev bara jobbigt och onödigt att bråka om frukost.

tackar, ska testa i helgen även om det bär emot att väcka lillen.
Vill bara varna lite för det där. Vi hade kompisar som gjorde så och de fick hålla på med nattgröt till sin dotter tills hon fyllde fyra.

Vi har haft samma problem som ni (med båda våra barn) och härdade ut istället. Nu är grabben 13 månader och sover oftast hela natten, likadant var det med hans äldre syster. Välling vid läggdags och på morgonen räcker nu. Kan tycka att det är värt det om det innebär att jag får sova gott utan avbrott, tre år längre än om vi gett dem gröt på nätterna.

Vår unge vill hålla i ipaden när han kollar film vilket såklart resulterat i att filmen avbryts och han öppnar massa andra appar. För att undvika detta finns en lösning som jag tänkte dela med mig av:
  1. Inställningar
  2. Allmänt
  3. Hjälpmedel
  4. Guidad åtkomst
Swipa för guidad åtkomst och starta sedan videon. Tryck "starta" på guided access och välj ett lösenord.

För att komma ur videon behöver man nu trycka home-knappen 3 ggr och ange lösenordet.

Vår unge vill hålla i ipaden när han kollar film vilket såklart resulterat i att filmen avbryts och han öppnar massa andra appar. För att undvika detta finns en lösning som jag tänkte dela med mig av:
  1. Inställningar
  2. Allmänt
  3. Hjälpmedel
  4. Guidad åtkomst
Swipa för guidad åtkomst och starta sedan videon. Tryck "starta" på guided access och välj ett lösenord.

För att komma ur videon behöver man nu trycka home-knappen 3 ggr och ange lösenordet.
Bästa_tipset_ever!

1. Inställningar
  2. Allmänt
  3. Hjälpmedel
  4. Guidad åtkomst

gäller detta även Iphone?

Klickade precis hem den här:
http://www.apotea.se/braun-no-touch-termometer-ntf3000
braun-no-touch-termometer-0.jpg

Någon som har erfarenheter? Verkar ju sjukt smidigt att kunna beama barnet utan att det väcks när man vill checka tempen. Det har hänt en del sedan man själv fick kvicksilver uppkört... :)

Någon som har erfarenheter? Verkar ju sjukt smidigt att kunna beama barnet utan att det väcks när man vill checka tempen. Det har hänt en del sedan man själv fick kvicksilver uppkört... :)
Köpte en likadan för bara några veckor sedan. Hade användning för den i helgen då grabben var febrig. Fungerar utmärkt.
Nu När det är så lätt så tar jag tempen på han lite då och då för att bilda mig någon slags uppfattning om vad hans normaltemperatur är

Köpte en likadan för bara några veckor sedan. Hade användning för den i helgen då grabben var febrig. Fungerar utmärkt.
Nu När det är så lätt så tar jag tempen på han lite då och då för att bilda mig någon slags uppfattning om vad hans normaltemperatur är
Har en liknande och de fungerar sådär. Vill man ha ett hum är de helt okej men för en korrekt temp räcker inte min iaf. Dock är det väl sällan som man behöver ha det hundraprocentigt korrekt.

För bebisar så är temp-tagning där bak oslagbart vad det gäller exakthet. För 3+ barnen så kör vi armhålemätning.

Öronmätning fungerade inte alls. Jag kan tänka mig att kontaktlös mätning är smidigt men att det finns diverse felkällor, typ om man har pussat pannan eller så.

Verkar jävligt värt, ska införskaffas. 3 månader kvar tills man blir daddy, massa att tänka på har jag märkt... Nagelklippare för barn fick jag höra igår. :baby:

Grymt praktisk. Har fött upp tre barn utan babybrezzan så det är ju ngen dealbreaker eller livsnödvändighet men man har ju nu lärt sig att köra på allt som förenklar vardagsbestyren... :)

Verkar jävligt värt, ska införskaffas. 3 månader kvar tills man blir daddy, massa att tänka på har jag märkt... Nagelklippare för barn fick jag höra igår. :baby:

Grattis! Nagenklippare behöver du inte köpa på engång jag köpte en när vår dotter blev runt 2 månader.

Det är olika, själv klippte jag klorna på vår grabb 24 timmar efter födseln :)

ikväll ska det monteras vyssan lull på spjälsängen, hoppas på mer sömn än 4 timmar inatt :)

Tillbaka
Topp