• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

RosaCasio

Cartier
Ungefär så här.
Trevlig söndag alla mammor, pappor och barn.
DSC_0137.JPG
 

matalm

Cartier
Börjar snart bli dags... Bara man inte får en:
image.jpeg
Lycka till! Du har en fantastisk upplevelse på bb framför dig! Håller med om allt som sagts ovan om blocket/tradera etc. Vi har hittat mkt där. Kläder tenderar man få både nytt o begagnat i present av alla i början. Har man plats är ett rejält skötbord bra. Stadigt och plats för kläder, blöjor, tvättlappar, salva etc. Vi köpte ett begagnat på blocket för ett par hundralappar. Babynest mellan er i sängen funkar tryggt och bra. Lycka till!
 

Simpatico

Rolex
För en vecka sen kom vår dotter! Efter ett par (känns som 100) blöjbyten är det här bästa klockan. Ingen alls! Inget som fastnar när man håller på och gosar (eller byter blöja!)

När hon blir lite större ska hon dock få bekanta sig med samlingen. Och jag tyckte hon sa att jag kan köpa en ny klocka som hon kan ta över sen.

Grattis till nyförvärvet.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
För en vecka sen kom vår dotter! Efter ett par (känns som 100) blöjbyten är det här bästa klockan. Ingen alls! Inget som fastnar när man håller på och gosar (eller byter blöja!)

När hon blir lite större ska hon dock få bekanta sig med samlingen. Och jag tyckte hon sa att jag kan köpa en ny klocka som hon kan ta över sen.
Ett stort grattis!
 

JohnDoe

Rolex
När kidsen blir lite äldre så kan man ibland ha turen att använda deras intressen som ursäkt för att köpa kul grejer. Äldsta grabben håller på med bilkörkortet och den yngsta har förhoppningsvis AM kortet klart inom någon vecka. EU moppen hemma lockar inte honom (dvs den yngre) han vill ha fyrhjuling. Upptäckte att det går att få dem traktorreggade.
image.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Alltså... HÖSTBLÅSOR!
Bägge tjejerna ((snart) 3 resp. 1,5 år) åkte på skiten förra veckan. Trodde jag hade hygglig koll men hade ingen aning om Höstblåsor.
Över 39 graders feber på bägge och blåsor i munnen. Matvägran, dryckesvägran, extrem smärta vid minsta munberöring, konstant skrik och gråt. Tre år med barn och detta var överlägset värsta sjukan.. Ingen medicin hjälper, utan det måste väntas ut. Det enda man kan ge är tex flytande Alvedon, vilket är sådär kul när de varannan gång vägrar att ta (även när man blandar ner det i något snaskigt).. Gaaaahhhh

Så, var tvungen att skriva av mig och också skrämma upp er stackare som ännu inte genomlidit Höstblåsor med era barn ;)
 

matalm

Cartier
Fick precis info om att vår "lilla" guldklimp var 77 cm och 11,4kg tung på 8mån-kontroll. Inte undra på att man är lite trött efter nattningarna :)
71,5cm resp. 9,2kg här... Så, ja, klimpen är en liten klump!;). Våran har sjunkit till medelkurvan efter några månader på plus. En fördel kan ju vara att man får lite träning av att bära på dem, nu när man inte hinner gymma längre...
 
Topp