• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Var i Harasjömåla idag igen. Ligger utanför Olofström och är ett område med både konstgjorda dammar, strömmar och naturliga sjöar med Regnbåge. Ligger i mycket fin natur och kan definitivt rekommendera stället. Finns camping vid receptionsområdet och ett fiskekort för en heldag går på 250kr för en vuxen. Blev tyvärr ingen fisk idag men tog ett par bilder på den fina naturen.
P1140064.jpg
P1140066.jpg
P1140075.jpg
P1140086.jpg
P1140111.jpg
P1140114.jpg
P1140123.jpg
P1140129.jpg
P1140098.jpg
P1140102.jpg
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Var i Harasjömåla idag igen. Ligger utanför Olofström och är ett område med både konstgjorda dammar, strömmar och naturliga sjöar med Regnbåge. Ligger i mycket fin natur och kan definitivt rekommendera stället. Finns camping vid receptionsområdet och ett fiskekort för en heldag går på 250kr för en vuxen. Blev tyvärr ingen fisk idag men tog ett par bilder på den fina naturen.
P1140064.jpg
P1140066.jpg
P1140075.jpg
P1140086.jpg
P1140111.jpg
P1140114.jpg
P1140123.jpg
P1140129.jpg
P1140098.jpg
P1140102.jpg
Ser grymt fint ut.
Hade det varit lite närmre hade jag gärna hakar på någon gång.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag har nappat på fiske och efter den senaste flytten är mina gamla grejer nowhere to be found, så jag var iväg till Söder sportfiske häromdagen och köpte på mig lite nya grejer och ett lite stöddigare spö än vad jag haft tidigare. Är rätt otålig så skulle vilja komma ut och testa det lite, är det någon som kan ge något tips på något lämpligt ställe i Stockholmstrakten? Blir alltså från land. Vore trevligt med något lite avskilt där man kan stå i lugn och ro. Förväntar mig inte era smultronställen...men någon kanske har något tips? :)
 

zeke_varg

Omega
Jag har nappat på fiske och efter den senaste flytten är mina gamla grejer nowhere to be found, så jag var iväg till Söder sportfiske häromdagen och köpte på mig lite nya grejer och ett lite stöddigare spö än vad jag haft tidigare. Är rätt otålig så skulle vilja komma ut och testa det lite, är det någon som kan ge något tips på något lämpligt ställe i Stockholmstrakten? Blir alltså från land. Vore trevligt med något lite avskilt där man kan stå i lugn och ro. Förväntar mig inte era smultronställen...men någon kanske har något tips? :)

vad har du tänkt vifta efter? Småsvår period.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Just attan, jag har ju glömt att tipsa om Perch Pro, vill minnas att det är säsong 6 som gäller nu.
3 av 6 avsnitt är släppta och nya avsnitt släpps på fredagar.
Finns på en Youtube nära dig :)
 

P-A

Sir Spamalot
Enkel fråga ;)
But why?

För att jag anser att fiske är en allemansrättlig del.
Jag vet att så inte är fallet, men jag tycker det iaf ;)

För förtydling så är jag helt med på att fiskekort krävs i sjöar där föreningar själva planterar in fisk.
Men i generella vattendrag och sjöar så borde det inte vara några krav på fiskekort.
Allternativt ett nationellt fiskekort eller så.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
För att jag anser att fiske är en allemansrättlig del.
Jag vet att så inte är fallet, men jag tycker det iaf ;)

För förtydling så är jag helt med på att fiskekort krävs i sjöar där föreningar själva planterar in fisk.
Men i generella vattendrag och sjöar så borde det inte vara några krav på fiskekort.
Allternativt ett nationellt fiskekort eller så.
Jag är för ett nationellt fiskekort. Att greja med vem man ska betala till för varje sjö/drag man besöker är jobbigt. Och i vissa fall är informationen så pass dålig att man inte vet vad man ska göra. Ett nationellt fiskekort där pengarna går till att hålla alla våra sjöar och drag fina och rika på liv hade varit perfekt!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag är för ett nationellt fiskekort. Att greja med vem man ska betala till för varje sjö/drag man besöker är jobbigt. Och i vissa fall är informationen så pass dålig att man inte vet vad man ska göra. Ett nationellt fiskekort där pengarna går till att hålla alla våra sjöar och drag fina och rika på liv hade varit perfekt!
Ifiske appen är ju en välsignelse!:) Förr försökte man hitta närmaste mack eller markägare, kunde ibland vara knepigt!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Senast ändrad:

bob_sthlm

Cartier
Precis, det är detta som gäller va? Ändå gött att Mälardalens sportfiskekort gäller i så pass många sjöar som det gör.

Aha.
Har bara sportfiskekortet å fiskar sällan i put and take sjöar så har tänkt att ifish är onödigt för mig men kanske får tänka om.
Ska kolla lite noggrannare vad som gäller i öringesjön och vilken del som inte får fiska.
Tackar
https://www.ifiske.se/fiskekort-tyreso.htm
 
Topp