• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Det här med pimpling alltså. Vilken bluff. Har någon någonsin fångat något på det sättet?
jag satt 4 timmar utan så mycket som en bett.
C4D8A441-C156-4C6B-933C-4D124504ECE8.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Måste be om lite tips...jag och min kompis är och fiskar i en liten sjö i Halland. Vi drog upp en liten gädda för ett par dagar sedan, men sedan dess har det varit totalt stendött. Vi har metat efter abborre, fiskat med olika beten efter gädda på olika ställen etc. Har ni något tips? Vet inte hur kallt det är vid ytan, men kanske runt 10-12 grader. Det finns djupa ställen med runt 10m och långgrunda med runt 1m. Alla tips är uppskattade - vi börjar krokna lite...
 

bob_sthlm

Cartier
Tyvärr syns inte gulfmastern på bilden men den e på armen iaf.
Fisken är den minsta jag sett men den gjorde att det inte blev bompass igår kväll.

IMG_20200508_205359.jpg
 

Flipper2

Rolex
Fiskegubbar med vackra klockor, nu behöver jag eran hjälp:
1. Bor i Frölunda men har ALDRIG kustfiskat... får man fiska gratis överallt? (utom i hamnar förstås)
2. Så länge var det insjöfiske (abborre, regnbåge upp till 4kg) med 7-8 ft haspel, men nu är jag sugen på UL... räcker ett UL-set under 1000-lappen för ovanstående insjöfiske?... kanske även detta:
https://www.biltema.se/fritid/fiske/fiskeset/ultralatt-fiskeset-2000042558
 
Senast ändrad:

Acos

Audemars
Brukar egentligen fara runt på mässor på sommaren och inhandla drag och utrustning för året men då detta år inte alls hör till det normala så tänkte beställa hem lite grejer.. utöver söder har ni något att rekommendera?
 

bob_sthlm

Cartier
Brukar egentligen fara runt på mässor på sommaren och inhandla drag och utrustning för året men då detta år inte alls hör till det normala så tänkte beställa hem lite grejer.. utöver söder har ni något att rekommendera?

Tycker ju eg att man ska stödja sin lokala butik men det är inte alltid så lätt då det inte längre finns så många.

Dogger från nortälje har en bra hemsida
Happyangler e finskt tror jag men har aldrig haft några problem med beställda grejer där.
Sett att fiskejournalen har börjat sälja grejer oxå.
Kanalgratis är bra roliga och informativa filmer på youtube. Där kan man dessutom föra egna färg kombos på vissa mjukbeten om man vill ge sig på det.
 

Acos

Audemars
Tycker ju eg att man ska stödja sin lokala butik men det är inte alltid så lätt då det inte längre finns så många.

Dogger från nortälje har en bra hemsida
Happyangler e finskt tror jag men har aldrig haft några problem med beställda grejer där.
Sett att fiskejournalen har börjat sälja grejer oxå.
Kanalgratis är bra roliga och informativa filmer på youtube. Där kan man dessutom föra egna färg kombos på vissa mjukbeten om man vill ge sig på det.
Kikade in kanalgratis faktiskt då jag kollar en del på doms youtube kanal men det mesta jag skulle ha fanns inte där eller hade dom det inte i lager så fick bli dogger då dom hade allt plus en liten deal på Berkley L med litet frysfack.. hoppas nån folk öl går i:D
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Hej Alla! Har tänkt prova att meta makrill från kajen i kvarteret. Vad behöver jag införskaffa om jag vill komma billigt undan?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
haha nä det är en popper, ett ytbete för gädda
vet faktiskt inte hur bra ankan är, men flytbeten formade efter möss och grodor brukar fungera rätt bra
Ytbetena är grymma, har en fet anka som gäddorna gillar att följa efter. Problemet är dock att den fastnar lite för mycket i näckrosorna. En kompis har ett ytbete som inte ska efterlikna något utan bara försöka få gäddan att bli intresserad, den fastnar typ aldrig då den har krokarna på ovansidan som din. Han har fått fyra-gäddor på det ytbetet än så länge.

Hitta en bra vik där det är ganska grunt så brukar det finnas gädda där :)

Finns inte mycket roligare inom "normalt" fiske än att se en fet gädda hugga på ens ytdrag!
 
Topp