Laddar...

Den stora fisketråden (linan?).

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Roffe, 20 juni 2015.

1. Acos

Acos Silver

Jäklar vad giftig!

MrIzoard gillar detta.
  2. MrIzoard

MrIzoard Tantal

Ja den ser nästan overklig ut, som om man photoshoppat in den.
    Tyvärr lite strul med tilt/trim så inga rundor på länge, å andra sidan har det ju blåst så sabla mycket så det hade knappt gått att fiska vettigt.

Acos gillar detta.
  3. Acos

Acos Silver

Ser onekligen redigerad ut vart har du varit och fiskat upp den?:)

4. MrIzoard

MrIzoard Tantal

Stenig botten en bit ut på öppna havet från Göteborg

Acos gillar detta.
  5. Acos

Acos Silver

Så jäkla coolt! En annan bor ju på andra sidan och får inte prova på sånt här exotiskt fiske:rolleyes:

6. Compiss

Compiss Diamant

Från:
    Kina
  7. Guillbert

Guillbert Guld

Köpte exakt samma kombo

TobiasD gillar detta.
  8. TobiasD

TobiasD Diamant Friends Of KS

Haha se där! Jag tycker att kombon blev riktigt bra. Kastar långt som fan med detta spö. Stor skillnad från när jag bara hade gäddspöet på 90g+ och kom typ max 10 meter med lättare drag haha...

Guillbert gillar detta.
  9. Guillbert

Guillbert Guld

Har bara varit ute snabbt en vända fick tyvärr inget. Men både rulle å spö känns riktigt bra.

TobiasD gillar detta.
  10. TobiasD

Aa verkligen.

Guillbert gillar detta.
  11. Plockade hem ett lättare spö från Söder sportfiske idag med en Shimanorulle nedsatt till 699kr från rek. 1799kr - rätt bra deal. Har nu ett 28-84g gäddspö och ett 10-40g abborre/gäddspö, så nu blir det lite roligare att fiska abborre! :) Köpte även några abborrejiggar och en 16cm headbanger för gädda som ska bli kul att prova.
    F98774DE-4953-46C2-8FAB-D269701F3942.
    5705A368-823E-4EAD-8FE5-2B75B317859C.

Eroll026, Acos, Fixoflex och 6 andra gillar detta.
  12. Lyden

Lyden Brons

AB572BBA-F0A5-42B1-88EF-D7B5338F6DDF.
    346FD1A8-9E09-4523-81A9-C0E56A8A3D35.

Drog ut för lite abborrefiske i ”forsen” idag.. men en brax högg på den rosa spinnaren. :wtf:

Fender59, Eroll026, Fixoflex och 4 andra gillar detta.
  13. hisingen

hisingen Tantal

Från:
    Göteborg
    0ADECE39-89FC-42CF-B16F-948C09DF3259.

Var ute för makrill till lunch men högg en pigghaj också, alltid roligt med något oväntat.

Anton, Eroll026, Fixoflex och 4 andra gillar detta.
  14. TobiasD

Coolt!

hisingen gillar detta.
  15. Model_Citizen

Model_Citizen Tantal

Min flickvän fotade en sån där på senaste dyket. De ser riktig coola ut. Går de att äta?
    blågylta.

Eroll026, MrIzoard och Acos gillar detta.
  16. zeke_varg

zeke_varg Titan

Från:
    Stockholm
    Har ni några tips om fiskeställe norröver i landet? Jag och familjen tar husbil 2v på roadtripp. Oklara destinationer. Vi kanske bara kommer till Skuleberget, Åre, Jokkmokk el de sista 50 milen upp i ingenmansland. Vädret, orken, komforten, svårigheter med husbil jag inte vet om avgör var sjutton vi hamnar. Ungarna är 8-9år så lite får de orka...

köpt antimyggprylar som start. Ska byta till ny lina så den är fräsch och i rätt längd.

8074F53E-2C57-42BA-B89D-AC6F6427FE6F.

17. MrIzoard

MrIzoard Tantal

Ja de skall vara ätbara men inte så goda enligt en kompis.
    Mina fångster får i regel alltid simma tillbaka så jag kan inte svara på denna fisk.

Model_Citizen gillar detta.
  18. Väntans tider

Väntans tider Titan

Från:
    Södra Norrlands inland
    Har inget direkt ställe att rekommendera men om du aldrig provat på att meta efter bäcköring i någon av de många små åar bäckar som finns uppöver så rekommenderar jag detta starkt.
    Långspö, lina, krok och mask och sedan är det bara att sätta igång - tillbaka till rötterna.
    Fiskarna är små men upplevelsen desto större. Har provat en del fiskemetoder genom åren men denna är den som jag alltid längtar tillbaka till.
    Kan dock tillägga att det allt som oftast är en myggig upplevelse.

Acos och zeke_varg gillar detta.
  19. zeke_varg

zeke_varg Titan

Från:
    Stockholm
    Kört en hel del bäckfiske i min ungdom men hade inte med den i planen! Toppentips!

grymt om kidsen får träna på att smyga lite. :)

Väntans tider gillar detta.
  20. Ska upp till Vemdalen om några veckor och givetvis ska fiskegrejerna med. Ska bli ruskigt skoj att fiska efter öring och röding för första gången. Någon som har varit där uppe i krokarna och har något att inflika/tipsa om? :)

Acos och TobiasD gillar detta.
  21. Acos

Acos Silver

Har dessvärre inga tips men däremot funderar jag på hur bra en thermacell verkligen fungerar? Eller är det bushman som gäller

22. Fixoflex

Fixoflex Diamant

Från:
    Småland
    Vilken dag! Kanske inte bästa fiskedagen men vad gör det....
    Jag å monstret ska fiska gös!
    image. image. image.

Eroll026, Acos, Bjoerlin76 och 2 andra gillar detta.
  23. Magnus Eriksson

Magnus Eriksson Tantal

Har haft Thermacell i många år och har bara positivt att säga om deras produkter. Är du ute så tänk på vinden sen är ju Bushman också kanon. Båda ingår i min fiskearsenal. Knyta tafs med ett moln av mygg runt huvudet kan vara en prövning för den mentala hälsan ;)
    Edit: tuberna till Thermacell kan du fylla själv om du rycker ur munstycket. Skruvar i passande skruv och drar ur backventilen. Sen tändernas och något av munstyckena. Ev får du fasa av en kant. Även Mr Mosquito mattor funkar om du tar två stycken. Då får du ner priset markant om det är relevant.

Acos gillar detta.
  24. Acos

Acos Silver

Jaha! Tusen tack för tipsen, är allergisk mot mygg också men det har aldrig stoppat mig men man blir ju otroligt trött av alla bett så hade varit skönt att slippa:D

Magnus Eriksson gillar detta.
  25. Fixoflex

Fixoflex Diamant

Från:
    Småland
    Rätt trögt idag i strålande sol, men det blev en liten ändå D55A9FEF-A596-4CE6-AC20-635F671CD0D9.

Eroll026, zeke_varg, Acos och 3 andra gillar detta.
  26. Magnus Eriksson

Magnus Eriksson Tantal

Frugan är också allergisk och hon är sällan ute utan Thermacellen. Funkar bra tycker hon. Själv är jag inte känslig alls tack och lov och har på många fjällfisketurer känt mig nästan immun. Nu finns så bra medel så jag använder det istället. Ibland kör jag en gammal flaska vildmarksolja. Blir sjukt nostalgisk av doften. Minns kvällar och nätter då man fick lära sig bäckmetet av min saknade morfar.

Acos gillar detta.
  27. Acos

Acos Silver

Låter som ett otroligt fiskeminne!
    Har du provat på bushman 80? Helt sinnessjukt bra får däremot inte säljas i Sverige.. vet inte om den som säljs i Sverige är lika bra får väl prova den och utvärdera då alla dessa stift man provat på är som att kasta pengar i sjön enligt mig iallafall

28. Acos

Acos Silver

Grattis! Vad kör du för lod? Såg ut att va en bra storlek har nämligen funderingar kring att utrusta kajaken med ett lod men det får gärna vara i behändig storlek och pris

Fixoflex gillar detta.
  29. Fixoflex

Fixoflex Diamant

Från:
    Småland
    Garmin striker 4 tror jag den heter! Jag betalade 700 begagnat! Skulle tippa på att de ligger runt 1500 nya! Har kopplat till ett motorcykel batteri från biltema. Kan rekommendera det till 100%. Lagom mycket inställningar för att inte tappa tålamodet.
    Jag använder ändå bara en bråkdel av alla finesser:).

Acos gillar detta.
  30. Acos

Acos Silver

Va?! Det lät ju löjligt bra ska kika in det! Hur har du gjort med givaren? Är ju ändå bara struktur och betesfisk jag vill se och då helst struktur :)