Acos
Guld
Jäklar vad giftig!Är ute en sväng på havet.
Har blivit ett antal små torskar och så denna fina blågylta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklar vad giftig!Är ute en sväng på havet.
Ja den ser nästan overklig ut, som om man photoshoppat in den.Jäklar vad giftig!
Ser onekligen redigerad ut vart har du varit och fiskat upp den?Ja den ser nästan overklig ut, som om man photoshoppat in den.
Tyvärr lite strul med tilt/trim så inga rundor på länge, å andra sidan har det ju blåst så sabla mycket så det hade knappt gått att fiska vettigt.
Stenig botten en bit ut på öppna havet från GöteborgSer onekligen redigerad ut vart har du varit och fiskat upp den?
Så jäkla coolt! En annan bor ju på andra sidan och får inte prova på sånt här exotiskt fiskeStenig botten en bit ut på öppna havet från Göteborg
Köpt nytt spö som kommer idag. Återkommer med bilder. Mitt nuvarande spö är 90g+ så det är ett gäddfiskespö, men det visste jag inte när jag började fiska utan jag köpte bara något som såg fett ut. Det är inte så kul att fiska med när man fiskar regnbåge/aborre/öring osv så jag bestämde mig för att köpa ett spö som passar bättre för sådant. Så har jag kvar mitt 90+ spö till gäddfiske. Ska fixa ny lina till det spöet också.
Vad köpte jag då?
Spö: Westin W3 8'/240cm 7-25g haspelspö
Rulle: Shimano Stradic FL - 2500HGFL
Lina: Fireline Ultra 8 0.17mm Smoke
Och sen köpte jag 5-6 nya drag (spinnare, skedar och kustdrag)
Ska bli kul det här! Jag och några kompisar ska under sommaren upp till Stekenjokk och fiska öring och sådant. Då kan jag inte komma dit med ett 90g+ gäddspö som jag inte får ut mer än 10-15 meter med små spinnare och skedar...
Haha se där! Jag tycker att kombon blev riktigt bra. Kastar långt som fan med detta spö. Stor skillnad från när jag bara hade gäddspöet på 90g+ och kom typ max 10 meter med lättare drag haha...Köpte exakt samma kombo
Haha se där! Jag tycker att kombon blev riktigt bra. Kastar långt som fan med detta spö. Stor skillnad från när jag bara hade gäddspöet på 90g+ och kom typ max 10 meter med lättare drag haha...
Aa verkligen.Har bara varit ute snabbt en vända fick tyvärr inget. Men både rulle å spö känns riktigt bra.
Coolt!
Var ute för makrill till lunch men högg en pigghaj också, alltid roligt med något oväntat.
Min flickvän fotade en sån där på senaste dyket. De ser riktig coola ut. Går de att äta?Är ute en sväng på havet.
Ja de skall vara ätbara men inte så goda enligt en kompis.Min flickvän fotade en sån där på senaste dyket. De ser riktig coola ut. Går de att äta?
Har inget direkt ställe att rekommendera men om du aldrig provat på att meta efter bäcköring i någon av de många små åar bäckar som finns uppöver så rekommenderar jag detta starkt.Har ni några tips om fiskeställe norröver i landet? Jag och familjen tar husbil 2v på roadtripp. Oklara destinationer. Vi kanske bara kommer till Skuleberget, Åre, Jokkmokk el de sista 50 milen upp i ingenmansland. Vädret, orken, komforten, svårigheter med husbil jag inte vet om avgör var sjutton vi hamnar. Ungarna är 8-9år så lite får de orka...
köpt antimyggprylar som start. Ska byta till ny lina så den är fräsch och i rätt längd.
Kört en hel del bäckfiske i min ungdom men hade inte med den i planen! Toppentips!Har inget direkt ställe att rekommendera men om du aldrig provat på att meta efter bäcköring i någon av de många små åar bäckar som finns uppöver så rekommenderar jag detta starkt.
Långspö, lina, krok och mask och sedan är det bara att sätta igång - tillbaka till rötterna.
Fiskarna är små men upplevelsen desto större. Har provat en del fiskemetoder genom åren men denna är den som jag alltid längtar tillbaka till.
Kan dock tillägga att det allt som oftast är en myggig upplevelse.
Har dessvärre inga tips men däremot funderar jag på hur bra en thermacell verkligen fungerar? Eller är det bushman som gällerHar ni några tips om fiskeställe norröver i landet? Jag och familjen tar husbil 2v på roadtripp. Oklara destinationer. Vi kanske bara kommer till Skuleberget, Åre, Jokkmokk el de sista 50 milen upp i ingenmansland. Vädret, orken, komforten, svårigheter med husbil jag inte vet om avgör var sjutton vi hamnar. Ungarna är 8-9år så lite får de orka...
köpt antimyggprylar som start. Ska byta till ny lina så den är fräsch och i rätt längd.
Har haft Thermacell i många år och har bara positivt att säga om deras produkter. Är du ute så tänk på vinden sen är ju Bushman också kanon. Båda ingår i min fiskearsenal. Knyta tafs med ett moln av mygg runt huvudet kan vara en prövning för den mentala hälsanHar dessvärre inga tips men däremot funderar jag på hur bra en thermacell verkligen fungerar? Eller är det bushman som gäller
Jaha! Tusen tack för tipsen, är allergisk mot mygg också men det har aldrig stoppat mig men man blir ju otroligt trött av alla bett så hade varit skönt att slippaHar haft Thermacell i många år och har bara positivt att säga om deras produkter. Är du ute så tänk på vinden sen är ju Bushman också kanon. Båda ingår i min fiskearsenal. Knyta tafs med ett moln av mygg runt huvudet kan vara en prövning för den mentala hälsan
Edit: tuberna till Thermacell kan du fylla själv om du rycker ur munstycket. Skruvar i passande skruv och drar ur backventilen. Sen tändernas och något av munstyckena. Ev får du fasa av en kant. Även Mr Mosquito mattor funkar om du tar två stycken. Då får du ner priset markant om det är relevant.
Frugan är också allergisk och hon är sällan ute utan Thermacellen. Funkar bra tycker hon. Själv är jag inte känslig alls tack och lov och har på många fjällfisketurer känt mig nästan immun. Nu finns så bra medel så jag använder det istället. Ibland kör jag en gammal flaska vildmarksolja. Blir sjukt nostalgisk av doften. Minns kvällar och nätter då man fick lära sig bäckmetet av min saknade morfar.Jaha! Tusen tack för tipsen, är allergisk mot mygg också men det har aldrig stoppat mig men man blir ju otroligt trött av alla bett så hade varit skönt att slippa
Låter som ett otroligt fiskeminne!Frugan är också allergisk och hon är sällan ute utan Thermacellen. Funkar bra tycker hon. Själv är jag inte känslig alls tack och lov och har på många fjällfisketurer känt mig nästan immun. Nu finns så bra medel så jag använder det istället. Ibland kör jag en gammal flaska vildmarksolja. Blir sjukt nostalgisk av doften. Minns kvällar och nätter då man fick lära sig bäckmetet av min saknade morfar.
Grattis! Vad kör du för lod? Såg ut att va en bra storlek har nämligen funderingar kring att utrusta kajaken med ett lod men det får gärna vara i behändig storlek och prisRätt trögt idag i strålande sol, men det blev en liten ändå
Garmin striker 4 tror jag den heter! Jag betalade 700 begagnat! Skulle tippa på att de ligger runt 1500 nya! Har kopplat till ett motorcykel batteri från biltema. Kan rekommendera det till 100%. Lagom mycket inställningar för att inte tappa tålamodet.Grattis! Vad kör du för lod? Såg ut att va en bra storlek har nämligen funderingar kring att utrusta kajaken med ett lod men det får gärna vara i behändig storlek och pris
Va?! Det lät ju löjligt bra ska kika in det! Hur har du gjort med givaren? Är ju ändå bara struktur och betesfisk jag vill se och då helst strukturGarmin striker 4 tror jag den heter! Jag betalade 700 begagnat! Skulle tippa på att de ligger runt 1500 nya! Har kopplat till ett motorcykel batteri från biltema. Kan rekommendera det till 100%. Lagom mycket inställningar för att inte tappa tålamodet.
Jag använder ändå bara en bråkdel av alla finesser.