• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Bränner upp till Grövelsjön nästa vecka för att lura några ädelfiskar. Har aldrig fiskat med fluga runt där, någon som har ett eller två tips? :D
Försök lösa fiskekort vid hävlingen, ett par timmars vandring eller typ 5 min med helikopter från Grövelsjön. Magiskt öringfiske. Endast flugfiske tillåtet.
Fisket består utav 5 små sjöar med rinnande vatten mellan precis söder om sjön hävlingen. Stora fjällöringar och grym natur
image.jpg

Senast ändrad:
Försök lösa fiskekort vid hävlingen, ett par timmars vandring eller typ 5 min med helikopter från Grövelsjön. Magiskt öringfiske. Endast flugfiske tillåtet.
Fisket består utav 5 små sjöar med rinnande vatten mellan precis söder om sjön hävlingen. Stora fjällöringar och grym natur
image.jpg
Schysst!

Tack vare ditt svar så blir det 2,6 mils gång fram/tillbaka:D

Hävlingen var en stor besvikelse för mig och min vän!

Efter att ha stånkat på våra otympliga väskor över fjället kom vi äntligen fram efter alldeles för lång tid. När vi har pustat ut så är vi överens: "vi gör aldrig om detta".

Den första gubben vi möter med spö i hand säger "idag nappar det inte" vilken katastrof...

Så vi fiskar, fiskar O fiskar. Jag fick 4 riktigt små öringar, men landade ingen av dom. Dagen efter var det bara att packa ihop å gå tillbaka över fjället. Besvikna men vid gott humör. Efter hemgången är vi överens "vi åker hit nästa år igen!"
image.jpeg
image.jpeg

Hävlingen var en stor besvikelse för mig och min vän!

Efter att ha stånkat på våra otympliga väskor över fjället kom vi äntligen fram efter alldeles för lång tid. När vi har pustat ut så är vi överens: "vi gör aldrig om detta".

Den första gubben vi möter med spö i hand säger "idag nappar det inte" vilken katastrof...

Så vi fiskar, fiskar O fiskar. Jag fick 4 riktigt små öringar, men landade ingen av dom. Dagen efter var det bara att packa ihop å gå tillbaka över fjället. Besvikna men vid gott humör. Efter hemgången är vi överens "vi åker hit nästa år igen!"
image.jpeg
image.jpeg
Tråkigt att fisket inte var så bra men jag rekommenderar att spendera iaf en vecka där och lära er området. Har själv varit där 4 veckor totalt.
Dessa drog jag -12

image.jpg
image.jpg
image.jpg

PS ta helikoptern ut, ta med er go mat och öl, gå hem med lätt packning :)

Någon som har tips på bra fiske på västkusten? Smögen ish.
Är båten med kommer lite koordinater för fisket:
N 58 21 513, O 11 50 287
N 58 21 800, O 11 04 800
Vill ni ut till de yttre bergen får du skicka PM för koordinater.

Vrak (inte så vanliga norr över)* hittar du på:
N 58 20 618, O 10 57 686
*/ med norr är det norr om Marstrand...

Skitfiske på dig!
B

Är båten med kommer lite koordinater för fisket:
N 58 21 513, O 11 50 287
N 58 21 800, O 11 04 800
Vill ni ut till de yttre bergen får du skicka PM för koordinater.

Vrak (inte så vanliga norr över)* hittar du på:
N 58 20 618, O 10 57 686
*/ med norr är det norr om Marstrand...

Skitfiske på dig!
B
Hej! Tyvärr ingen båt. Så det blir kast från land men har saker för bottenmete osv. Innesjöar i närheten eller liknande?

Tråkigt att fisket inte var så bra men jag rekommenderar att spendera iaf en vecka där och lära er området. Har själv varit där 4 veckor totalt.
Dessa drog jag -12

image.jpg
image.jpg
image.jpg

PS ta helikoptern ut, ta med er go mat och öl, gå hem med lätt packning :)

Vart fiskar du då? Jag stod nästan enbart i "strömmarna" mellan håarna. Men jag såg ju en del som bara satt å spana vid håarna. :)

Har väl 10000 timmar haspelfiske i armarna och kommit till svart bälte i utrustning. Fluga är jag dock helt off med. Dags att ändra på.

Tänkt shoppa begagnat för att få mycket för pengarna. Rulle har jag hört inte är högst prio. Jag har en 25-30 år hyfsad rulle ärvd från far. Ska försöka leta på den bara..

Några tips? Blocket? Utländsk site? Fiskeforum? Bättre på affärn?

Fisket som avses är älv/sjö och harr/öring/röding. Klass 5 en bra start?

Har väl 10000 timmar haspelfiske i armarna och kommit till svart bälte i utrustning. Fluga är jag dock helt off med. Dags att ändra på.

Tänkt shoppa begagnat för att få mycket för pengarna. Rulle har jag hört inte är högst prio. Jag har en 25-30 år hyfsad rulle ärvd från far. Ska försöka leta på den bara..

Några tips? Blocket? Utländsk site? Fiskeforum? Bättre på affärn?

Fisket som avses är älv/sjö och harr/öring/röding. Klass 5 en bra start?

Har ingen koll på flugfiskeprylar. Men för beg fiskeutrustning håller jag koll på fiskesnack.com och dedikerade grupper på facebook.

Efter en dag med misslyckat fiske (1 öring med kastspö) la vi ut lite nät. 45 sikar, 26 abborrar och 15 öringar.
Blev två burkar sikrom och 14 öringar i frysen.

Körde via flugfiske köp o sälj på Facebook.

Skulle bara handla ett spö. Gick inte bra. Handlat 2 spön, 2 rullar, lina, tafsar o flugor. Handla inte där ;)

Haha, bra där. Lika bra att ha ett extra om ett skulle gå sönder... :p

Själv är jag på jakt efter ett nytt spö till höstens havsöringsfiske, men det blir haspel..

Jag kör speedmaster till det fisket. Spöt kastar långt vilket kan ha sina fördelar :)
De som det står mellan nu tror jag är två olika Reliant-spön, dels någon specialare som är framtagen tillsammans med Sportfiskeboden och Sumpans fiske, eller deras "standard" spö Searun.
Eller Abus nya Suverän, men inte hunnit känna på det ännu...

Vädret gör ju att man börjar tänka på höstfisket! :confused:

Pumpar tråden!

Fick stulet haspelset och verktyg m.m i vintras (inbrott) och nu är det dags för revansch.

Skall upp till norrland (ångermanland) och fiska lite i sjöar, mest trollting. Hur brukar fisket vara i mitten av september?

Gädda/Abborre/ev öring med lite tur.

Fan vad jag längtar. Semestern blev kort i år så ska ta ut den lite nu.
IMG_1368.JPG

Tillbaka
Topp