Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
E de ok om jag väger in lite Havskatt, torsk och bleka i morgon på trosametet?Ingen som ska till trosametet imorgon?
Nej fusk är inte tillåtetE de ok om jag väger in lite Havskatt, torsk och bleka i morgon på trosametet?
Taggad för morgondagen och känner fantomsmärtor i biceps för morgondagens fiske (slakt)!
Maskinen som får kämpa imorgon blir en Shimano Torsa.
Trevlig kväll
Jag vill följa med å fiska!Åkt 100 mil ToR och hämtat denna, som det nu ska monteras lite extra lullull.
Bra garage!Nu är båten i sjön. Större plats i garaget och drömmar om stora fiskar är i gång. Fantomsmärtor i biceps.
I år har jag bytt båt och sportar numera en Silver Hawk 540 BR.
Budget?Nån som kan tipsa om ett hyggligt ekolod? Behöver inte plotter utan ett rent ekolod räcker.
bang for the buck så att säga... 2-5 tusen kanske?Budget?
Man får vad man betalar för.. Skulle satsa på minst 5" skärm, gärna 7".bang for the buck så att säga... 2-5 tusen kanske?
Fin fiskeracer! Vad är det för lulllull som du kompletterar med?Åkt 100 mil ToR och hämtat denna, som det nu ska monteras lite extra lullull.
TackFin fiskeracer! Vad är det för lulllull som du kompletterar med?
För egen del har jag svårt att sätta borrmaskinen i en ny båt.
Måste känna in noga först.
Försöker att lösa det mesta montagen på relingen med enkla saker som fenderkorgar, Spöhållare, termos och drickahållare...
Skitfiske!
Tack
Visst tar det emot att börja köra sticksåg i en helt ny båt, men då får jag grejerna precis där jag vill ha dem.
Installerade stereo och 2 högtalare, samt plotter/ekolod till att börja med. Ska montera lite belysning i stuvfacken och längs durken, men det blir höstens projekt.
Båten är utrustad med "alumatrack", små flyttbara klämmor som man kan montera spöhållare osv på. På dessa klämmor monteras 4st rapala deluxe spöhållare.
Då det är en amerikansk båt, finns det ett antal drickahållare monterat
Elmotor sitter i fören också, en Minn kota riptide 55 med I-pilot link (monteras på snabbfäste, den vita pucken som syns i fören).
Shimano is da shit.
Sportar denna:
Hade den som min snuttefilt under första året. Ansträngande dagar på jobbet blev lättare efter några varv med veven...
Ingen lina på första året, bara leksak. Nu används den. Grym rulle. För havsfiske sportas Shimano Torsa. Upplever att den är bra men ansträngande med att den är ojämn i vikten. Vobblar lite över på högersidan som är grövre.
Fångstrapporter för bövelen!Ska bara käka frullen. Sen ut i garaget för att damma av prylarna och börja packa. Söröya here I come.
Ber att få återkomma. Första fiskedagen blir torsdag.Fångstrapporter för bövelen!
Skitfiske på dig.
Har du varit där förut? Är till att hoppas att det inte blåser för mycket. Kommer ni ut till Storskalltaren är det ju en bonus.Ber att få återkomma. Första fiskedagen blir torsdag.
Det blir fjärde gången. Dock är det fem år sedan sist. Knappt fiskat sedan dess faktiskt, saknat det mycket.Har du varit där förut? Är till att hoppas att det inte blåser för mycket. Kommer ni ut till Storskalltaren är det ju en bonus.
Det första hindret ut är ju förstås Norrmännen som ju inte kloka när de tar sig fram i för hög hastighet på de smala vägarna...
Mycket givmilt av dig..Sann KS anda!Någon som binder flugor och pillar nu för tiden? Hittade massa lådor med flugfiskeprylar när jag tömde förrådet som jag skänker bort. Tänkte att det kan komma till användning utav någon intresserad istället. Flugrullar och spön vill jag spara men allt med bindning är ett avslutat kapitel. Bara PMa . Mvh