UncleBear
Silver
Snygg klocka och välformad slemtorped!Ute och jagar vårgrisar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klocka och välformad slemtorped!Ute och jagar vårgrisar!
Har du plockat någon över den magiska gränsen?9,3 kg
Ville verkligen att den skulle väga 7hg till
Gratulerar, antar att du inte hade några bananer i båten vid fångsttillfälletUte och jagar vårgrisar!
Sweet ride! En riktig fiskemaskin!Inväntar leveransdatum på nya fiskemaskinen
Inväntar leveransdatum på nya fiskemaskinen
Efterleksfisket brukar ju vara episkt roligt.Min båt har funnits för leverans i över en vecka men kärran verkar först komma denna vecka. Rädd för att man missar vårfisket efter gädda i år. Får väl i båten först när leken har dragit igång.
Brukar vara svårare efter än före leken här runt Västerås tycker jag, men klart man kan få riktigt roliga dagar efter leken också. ☺Efterleksfisket brukar ju vara episkt roligt.
Jag fiskar inte alls under leken men brukar vara roligt vid islossningen när de håller på att äta upp sig inför leken. En romstinn hona har ju lite extra tyngd på sig också.Lekfisker ajabaja, ta dom när dom äter upp sig. Det hinner du
Fiskar ni gös med eller utan tafs? Vassa tänder men bra syn.. en jäkla fisk!
Aldrig fiskat med fluorcarbon, är det något som kommit till fiskevärlden nyligen eller har det alltid funnits?Kört mycket med ståltafs och det funkar bra. Annars kan du köra typ 0,30 fluorcarbon som tafs, men hugger en gädda så finns det inga garantier.
Plotter/ekolod kombi ska inköpas. Har aldrig haft något tidigare så är helt grön. Jag har inte så mycket plats så det ska vara smidigt att slänga med sig i fiskeväskan. Får inte vara segt i menyer och byten mellan vyer. Ska ha chirp.
Hittat dessa kandidater. Med båda så följer gratis kartor med i form av Navionics Silver Europa eller C-MAP Essentials. Båda är bantade varianter men om jag förstått det rätt så ska korten innehålla all information ner till 10 meter. Vilken som är bäst vet jag ej!?
http://www.olssonsfiske.se/elektron...rtplottergps-eller-plotter/lowrance-hook-4-g1
http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=13928
Kom gärna med tips om andra enheter som jag säkerligen har missat.
Med tafs, brukar alltid kliva på nån gädda.Fiskar ni gös med eller utan tafs? Vassa tänder men bra syn.. en jäkla fisk!
Flyttat till Gävle, här är det ån som är hetast fiskevatten om man inte tar sig till typ Älvkarleby. Kört dropshot nu senaste gångerna men annars bara vanligt jiggfiske, fisk finns har jag sett men dom verkar inte se draget mittMed tafs, brukar alltid kliva på nån gädda.
Hur fiskar du?
Trolling, fluorocarbon 1-1,5m 0.45mm, använd paravaner, i mina vatten tar gösen ofta på de yttersta spöna.
Jiggning 0,5-1m 0.3-0.35mm
Gösen är ganska trött denna period, leken brukar komma igång i mitten på maj, och efter den försvarar hanarna rommen, och hugger på allt.Flyttat till Gävle, här är det ån som är hetast fiskevatten om man inte tar sig till typ Älvkarleby. Kört dropshot nu senaste gångerna men annars bara vanligt jiggfiske, fisk finns har jag sett men dom verkar inte se draget mitt
Grymt, tack för tipsen! Står gösen alltid djupt eller ändrar den sitt beteende beroende på väderlek/tid på dygnet?Gösen är ganska trött denna period, leken brukar komma igång i mitten på maj, och efter den försvarar hanarna rommen, och hugger på allt.
Testa wobblers, går de för grunt blyar du ned med päronsänke i beteslåset eller banansänke på huvudlinan.
Fiska extremt långsamt med långa spinnstopp så lossnar det nog för dig
Gösen är kinkig och oförutsägbar.Grymt, tack för tipsen! Står gösen alltid djupt eller ändrar den sitt beteende beroende på väderlek/tid på dygnet?