Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vem skall man vända sig till för att få optimalt ljuddämpande fönster?
Jag har folie över mina...
Ping DonkiiVem skall man vända sig till för att få optimalt ljuddämpande fönster?
Vem skall man vända sig till för att få optimalt ljuddämpande fönster?
Lägenheten? Finns många varianter och många olika tillverkare vad gäller ljudglas. Möjligen finns kanske också chans att via trafikverket få bidrag vid fönsterbyte om det är nära väg och mäter ett visst dB osv..
Vi har redan en sådan lösning men vill få bättre.
Vad är det för lösning? 3glas med 2+1 där mellanrummet mellan andra och tredje rutan är längre och det yttre glaset är 6mm istället för 4mm.. eller kör ni nån lösning med en extra glasskiva på insidan? Vet du nått om Rw värdet?
Extra ruta innanför och jag vet de som tagit bort den och satt in ett annat specialglas som är effektivare.
Bara glas, bor i brf
Ljudglas således. Kontakta en seriös aktör, glasmästare, som kommer hem och ger er ett kostnadsförslag utifrån förutsättningarna ni har. Mycket beror på hur bågarna ser ut och vad man kan sätta i för glas helt enkelt![]()
Desto längre avstånd man kan uppnå mellan glasen desto bättre ljudreduktion kommer ni att uppnå. Kan tänka mig att detta är väldigt vanligt i Sthlm så de flesta seriösa aktörer lär kunna lösa detta åt er. Glaskassetterna är rätt dyra, men i slutändan är det nog värt det.. Samt ordna lite nya lister mellan karm och båge för att stänga ut lite mer ljud i själva konstruktionen.
Glöm det, du behöver en sådan här isof.Kan man spika i betong? Vilken typ av spik isf? Pallar inte ringa hit farsan med slagborren för att sätta upp lite småtjafs
Edit: kan tillägga att jag inte är händig för fem öre, därför har jag inget intresse i att skaffa egen betongborr
Glöm det, du behöver en sådan här isof.
![]()
En bultpistol !
Ä vafan. Finns det inga små slagborrar? Rädd att jag ska borra mig själv i ögat med en sån där fet jävel..
Det är en faaking spikpickaÄ vafan. Finns det inga små slagborrar? Rädd att jag ska borra mig själv i ögat med en sån där fet jävel..
Lugn nu.. vad ska du sätta upp?
Det är en faaking spikpicka![]()
Du basar du på North... Btw ?Haha, ännu farligare än en slagborr![]()
Tavlor, kanske tvn, en kattklösgrej, hmm vet inget mer just nu. Vill impuls-sätta upp grejer kanske, men just nu e det ju kört.
Det är en faaking spikpicka![]()
Du skjuter igenom 20 mm stål med den där !Grymma eller? Perfekt när damen är svår att få tyst.
Du basar du på North... Btw ?
Northcar ?Då jag inte vet vad det är så får jag utgå från att jag inte basar där![]()
Du skjuter igenom 20 mm stål med den där !
Northcar ?
Nåt helrör till så ;-)Har du testat att skjuta igenom din klocka?
Ok brorsan är nybliven ägare på fet en santa fee och bor i stan så han blir väl kund där antar jag.Ahaaaaaaa, nej fan det gör jag inte, men råkar känna många där. Dodgen har jag lånat för att se om jag kan leva med en sådan istället för F-150, svaret är i alla fall att en diesel är nödvändig för att på nått sätt komma undan med att inte bli ruinerad på köpet.. 5000mil per år med 1,7l i snittförbrukning vore ingen höjdare.