• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Jens

Greedo
IMG_9533.jpeg

Nu ska jag sluta bombardera med bilder. Ville bara visa vad 10-12 mil i veckan gör med en hunds fysik. Tacksam ras att träna upp, min del med att hålla i kopplet kräver ingen atlet!


J
 

[Bobo]

Rolex
IMG_9533.jpeg

Nu ska jag sluta bombardera med bilder. Ville bara visa vad 10-12 mil i veckan gör med en hunds fysik. Tacksam ras att träna upp, min del med att hålla i kopplet kräver ingen atlet!


J
Efter en näradödenupplevelse med en kollapsad lever 2021 gick Bruno ner 10kg (nästan 25% av hans totalvikt) på drygt ett år med hjälp av många och långa promenader och mängder av morötter istället för dentasticks och grisöron.
Från 38 till 28kg.

Förutom att hans övervikt påverkade hans lever så slet det på hans leder.
Han fick en Librelaspruta varannan månad tills han helt plötsligt inte längre visade några tecken på att ha problem med lederna. Det är över ett år sedan han fick en spruta senast.

Och blodproverna ser bra ut. Man kan se på ultraljud att en del av levern är förtätad, men med god kondition och lägre vikt är han som en valp igen. En tio år gammal valp.🤗

Vi gick i snitt fyra timmar per dag det där året.
Det blev många ljudböcker och husse rökte många cigarrer.😁

Att hålla nere vikten och att se till att ens kompis är aktiv är A och O om man vill ha dom kvar länge.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fick lov att lämna tillbaka kylmattan ovan då det vid en närmare kontroll visade sig att två av tre sektioner knappt kylde något alls. Ska vara fylld med kylgel men det var bara en sektion som hade tillräckligt. Bytte mot den här istället för en tia mer (149) som inte är lika snygg, men det skiter Jaffa i då hela funkar perfekt. ;)
Jaffa 2024-05-30.jpg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Fick lov att lämna tillbaka kylmattan ovan då det vid en närmare kontroll visade sig att två av tre sektioner knappt kylde något alls. Ska vara fylld med kylgel men det var bara en sektion som hade tillräckligt. Bytte mot den här istället för en tia mer (149) som inte är lika snygg, men det skiter Jaffa i då hela funkar perfekt. ;)
Jaffa 2024-05-30.jpg

Tror att jag ska köpa en sån och lägga under mitt sängöverkast. Jag litar på Jaffas omdöme!
 

lord_hw

Omega
IMG_9533.jpeg

Nu ska jag sluta bombardera med bilder. Ville bara visa vad 10-12 mil i veckan gör med en hunds fysik. Tacksam ras att träna upp, min del med att hålla i kopplet kräver ingen atlet!


J

Amen! Vilken stilig herre. God fysik är A och O men ibland har man otur. Fick ta bort min bästa jaktkompis, taxen Börje, i början på året efter ett andra diskbråck.
Här är en bild på när han var i form, 7,5 kg jaktmaskin.

Enda att anmärka på var benlängden, som var i kortaste laget. Vi kallade det för sportchassi och i ett av jaktlagen fick han epitetet ”Den kravlande döden” 😄

Saknaden är stor.
 

Bilagor

  • IMG_6613.jpeg
    IMG_6613.jpeg
    352 KB · Visningar: 4

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hur bör man agera??

Gäller min kollega, familjen har en lite sällskapshund (kommer inte ihåg ras)
De leker i sin trädgård, familjen och deras hund.

En förbipasserande hundägare med sin okopplade AmStaff.
AmStaff tappar väll det helt och hoppar in i trädgården och attackerar kollegans hund, är nära att bita ihjäl hunden.. min kollega lyckas lyfta upp AmStaff'n och den släpper taget efter en stund.

Ägaren till kamphunden lyckas efter ett tag koppla sin hund.
Nu till det intressanta, ägaren till AmStaff'n är nära att ge sig på min kollega för att kollegan antyder att han måste göra en anmälan.

Borde det inte vara obligatoriskt med anmälan, eller hur säger ni här som har massa erfarenhet av hundägande??
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hur bör man agera??

Gäller min kollega, familjen har en lite sällskapshund (kommer inte ihåg ras)
De leker i sin trädgård, familjen och deras hund.

En förbipasserande hundägare med sin okopplade AmStaff.
AmStaff tappar väll det helt och hoppar in i trädgården och attackerar kollegans hund, är nära att bita ihjäl hunden.. min kollega lyckas lyfta upp AmStaff'n och den släpper taget efter en stund.

Ägaren till kamphunden lyckas efter ett tag koppla sin hund.
Nu till det intressanta, ägaren till AmStaff'n är nära att ge sig på min kollega för att kollegan antyder att han måste göra en anmälan.

Borde det inte vara obligatoriskt med anmälan, eller hur säger ni här som har massa erfarenhet av hundägande??

Jag skulle definitivt anmäla händelsen, då det kanske varken är den första eller sista gången det händer. Som hundägare är du enligt lag skyldig att ha kontroll på din hund samt givetvis ansvarig för var den kan ställa till om du inte har det, i det här fallet ev veterinärvård om så skulle behövas.

Tyvärr läser man allt för ofta om liknande händelser, många gånger så är det inte första gången för den attackerande hunden. Ägaren kan vara ålagd att alltid hålla hunden kopplad och ibland även ha munkorg, men ägaren skiter i det. Vissa människor ska inte ha hund och definitivt inte en kamphund. :banghead:
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hur bör man agera??

Gäller min kollega, familjen har en lite sällskapshund (kommer inte ihåg ras)
De leker i sin trädgård, familjen och deras hund.

En förbipasserande hundägare med sin okopplade AmStaff.
AmStaff tappar väll det helt och hoppar in i trädgården och attackerar kollegans hund, är nära att bita ihjäl hunden.. min kollega lyckas lyfta upp AmStaff'n och den släpper taget efter en stund.

Ägaren till kamphunden lyckas efter ett tag koppla sin hund.
Nu till det intressanta, ägaren till AmStaff'n är nära att ge sig på min kollega för att kollegan antyder att han måste göra en anmälan.

Borde det inte vara obligatoriskt med anmälan, eller hur säger ni här som har massa erfarenhet av hundägande??
Utan tvekan anmäla, vilken jävla idiot!
 

Jens

Greedo
Ett regn blev vårt sällskap under kvällens mil.
IMG_9637.jpeg

En något moloken Fröken visade med all tydlighet vilket skit regn är.
IMG_9638.jpeg

För att i nästa sekund komma att tänka på nåt kul och helt plötsligt kom livsgnistan tillbaka!
Jag har ju lovat att inte bomba sönder med bilder så jag ville bara rekommendera hennes Instagramkonto: @pitbullfroken
Vi använder det som ett fotoalbum då alla dessa bilder på telefonen tenderar att försvinna med tiden på ett el annat sätt. Skapade mitt egna konto för 10 år sen och det är kul att skrolla tillbaka ibland. Med en växande varelse i familjen så kan man unna dom ett eget konto för att kunna bli lite nostalgisk då och då. Instagram är inte så dumt ibland. Internet kan nog bli nåt!

Edit: Dessutom kan ju rörligt material va en höjdare när det kommer till vovvar!



J
 

Jens

Greedo
Idag fick vår älskade Prince somna in. Så extremt tufft när dom är så glada men kroppen inte orkar :(
Usch, man blir aldrig redo..
Mys lite extra med era idag ❤️

IMG_3726.jpeg
A av
Beklagar…
Även om det är en klen tröst så vet jag att sällskapet där uppe i den stora ”hundgården” är fantastiskt.
Som du skriver så blir man aldrig redo. Det enda man kan göra är att vara med dom på slutet och precis på samma sätt som när man hämtade den gulliga valpen och gav den trygghet i början så behövs den tryggheten på slutet också.


J
 

Makkanxd

Rolex
Beklagar…
Även om det är en klen tröst så vet jag att sällskapet där uppe i den stora ”hundgården” är fantastiskt.
Som du skriver så blir man aldrig redo. Det enda man kan göra är att vara med dom på slutet och precis på samma sätt som när man hämtade den gulliga valpen och gav den trygghet i början så behövs den tryggheten på slutet också.


J
Så är det!

Efter första lugnande sprutan gick han ett varv och luktade i rummet sedan tillbaka till matte och somnade i knät på henne, så rörande och fint. Kunde inte blivit bättre givet situationen :)
 
Topp