• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Ett år utan egen hund har gått, som tur är har jag kompisens hund som bästis när jag är där. Briard är ok substitut till min gamla Bouvier.
1000003141.jpg
1000002225.jpg

Måste passa på att fråga ang val av ras även om din har gått ur tiden. Bouvier är ju långt ifrån någon dussinjycke, hur kom det sig att det blev en sån en gång i tiden?
I mina ögon är det en ganska hårdför bruksras och trots det långt ifrån förstahandsvalet när det kommer till en brukshund.

J

@Jens
När jag bodde i Usa hade en kompis där en Bouvier som bestämde sig för att jag och han var bästisar. Han var helt klart mer fäst vid mig än kompisarna. Jag hade ingen aning om rasen innan, men lånade honom en hel del där och tyckte om sättet han var på. Lagom stor, lugn och "allergivänlig" alltså inga kopiösa mängder hundhår överallt.

När mitt ex bestämde oss för att flytta till Sverige så ville hon ha en hund också och då blev det en egen Bouvier som vi hämtade bara nån dag efter att vi kom hit.

@Jens
När jag bodde i Usa hade en kompis där en Bouvier som bestämde sig för att jag och han var bästisar. Han var helt klart mer fäst vid mig än kompisarna. Jag hade ingen aning om rasen innan, men lånade honom en hel del där och tyckte om sättet han var på. Lagom stor, lugn och "allergivänlig" alltså inga kopiösa mängder hundhår överallt.

När mitt ex bestämde oss för att flytta till Sverige så ville hon ha en hund också och då blev det en egen Bouvier som vi hämtade bara nån dag efter att vi kom hit.
Då faller allt på plats! Kul och udda val av ras!
Har svårt att tänka mig att det föds jättemånga Bouvier-kullar i Sverige per år så att ni lyckades hitta en valp i samband med hemflyttning måste va ett tecken på att det blev rätt.

J

IMG_9857.jpeg

Jag och Fröken fick ihop drygt 19 mil den här veckan jämfört med 18 mil förra så vi kan somna med gott samvete ikväll! Bilden är från häromdagen då det kom en skur. Fröken är inte jätteroad av regn vilket hon visar tydligt! 😂

J

94C2BEC3-0C2B-450A-B231-1D7F6AE07A7C.jpeg

Det är inte utan att vår hårdkörning under juli månad har börjat ge resultat. Förutom att jag har tappat 3kg så har Fröken gjort sig av med sista hullet och hon är i toppform!
Jag har sagt det förut och poängterar det igen; rasen är lätt att få i form och på en långhårig ras så hade det inte synts lika tydligt. Med det sagt så beror det mest på hennes pannben och min insats bör minimeras. Vi kommer att landa på strax över 70mil vid månadsskiftet! Är det semester så är det!

J

Tillbaka
Topp