• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Fredagshunden:
IMG_0425.jpg
IMG_0423.jpg

Amen! Vilken stilig herre. God fysik är A och O men ibland har man otur. Fick ta bort min bästa jaktkompis, taxen Börje, i början på året efter ett andra diskbråck.
Här är en bild på när han var i form, 7,5 kg jaktmaskin.

Enda att anmärka på var benlängden, som var i kortaste laget. Vi kallade det för sportchassi och i ett av jaktlagen fick han epitetet ”Den kravlande döden” 😄

Saknaden är stor.

”Vi väntar ett år innan vi börjar leta efter en ny hund”

Det gick sådär - det blev för tomt hemma så i början på sommaren välkomnade vi Harry till familjen!

Bilagor

• IMG_7200.jpeg
    IMG_7200.jpeg
    594.6 KB · Visningar: 11
Törsten är förjävlig, men släkten är värst!
82A4980F-A539-4A19-ACA2-AC06C34AB4D7.jpeg

Mamma Jane och hennes dotter ”Fröken”.
Dom är så sjukt lika. Vet inte om det här var det bästa exemplet, men det var vad jag hittade. På vissa bilder så går det inte att se skillnad på dom. Inte nog med det; dom är exakt likadana i temperamentet också.
Så kan det gå!

J

Senast ändrad:
A3382478-7BB8-4725-B1BA-5064459C4666.jpeg
7CFAEEA1-643F-484B-B342-5574214900B9.jpeg

Tiden går fort när man har roligt och om man inte har roligt så går tiden fort ändå!

Det har varit en prövningens tid med Fröken i hemmet. Den dominanta och hårdhänta/buffliga valpen har onekligen prövat vårt tålamod. Ibland har jag inte förstått hur vi stått ut, men det har vi gjort och den unga damen som svansar omkring här hemma nu är fantastisk. Jag tar inte åt mig äran själv utan det har varit en kollektiv insats.
Hon är en självklar del av familjen och vi kan inte tänka oss nån annat än just henne.
Btw. Klockan är nu 22.04 och det innebär att en viss Fröken har gått och lagt sig! Hon går alltid och lägger sig kl 22 och det går fan att ställa klockan efter henne!

J

Lägger in lite bilder på Triton från hans 12 år hos oss.
Han är en eurasier, förr hängde vi på utställningar då han tyckte det var superkul, men en dag så hade han lessnat så då la vi av.
@Curler2 🥌 :)
B0EEB622-E71B-4FD1-A8BB-14A5A67CB9C0-8602-00000ACABBB94D6E.jpeg
IMG_0106.jpeg
IMG_0512.jpeg
IMG_0049.jpeg
IMG_4414.jpeg
IMG_2740.jpeg
Hur fin som helst!
Saknar det där med att ha en egen hund. Men det får vara, tills vidare. Dotterns boston finns iaf i närheten. Förr, nära kompis med en av mina bordrar.
1000000180.jpg

Hur fin som helst!
Saknar det där med att ha en egen hund. Men det får vara, tills vidare. Dotterns boston finns iaf i närheten. Förr, nära kompis med en av mina bordrar.
1000000180.jpg
Tack, han är hur mysig som helst.
På sistone har han börjat höra dåligt, man får väcka honom för att få med honom på promenad.

Jag förstår saknaden, räcker med att han sovit borta nån gång så blir det tomt.
❤️

Skönt ändå att ha dom i närheten. Det passar ju inte alltid i livet heller. :)

Kanske den bästa formen av ”hundägande”. Man har aldrig hunden så pass länge att man funderar på att strypa den och det i sin tur beror väl på att dom lämnar sina sämsta sidor hemma hos husse och matte. Iaf är det så i vårt hem. När Fröken var hos en kompis för några helger sen så hade hon naturligtvis skött sig klanderfritt! Jag gav lite instruktioner innan och lite tips på vad han bör se upp med; bl.a katter och av nån anledning sparkcyklister som hon irriterar sig på till förbannelse när jag är ute med henne.
När hon kom hem på söndagen så berättade min kompis att det hade gått jättebra och att katter och sparkcyklister inte var några problem! Det är förjävligt! Även om jag vet att hon väljer mig alla dar i veckan så är jag inte lika säker på att det är ömsesidigt längre!

J

Tillbaka
Topp