• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Både Jaffa och Millie (och jag) väntar på att fru laketwig ska komma tillbaka efter ett ärende.
Jaffa + Millie 2024-12-05.jpg

Som jag har sagt tidigare så har vi ju försökt köpa en hund till sen Gordon Settern Zooki fick sluta i februari. Vår uppfödare av Springer har försökt få till kullar ett antal gånger under året men utan att lyckas. När vi sen har fått ta hand om Millie ett antal gånger insåg vi att man inte måste ha en 8 veckors valp utan det finns fördelar med en något äldre valp/unghund. Sagt och gjort, idag var vi till Växjö för att hälsa på en 5,5 månaders Springervalp vid namn Päron. Tänkt att gå i avel men precis som med Millie satte ett litet bettfel stopp för det. Istället kommer hon att hamna hos oss. :happyhappy:

Päron 2024-12-29.jpg

Jaffa var givetvis med och fick ge sitt godkännande. ;)
Päron & Jaffa 2024-12-29 (1).jpg

Päron & Jaffa 2024-12-29 (2).jpg

Hon ska bara veterinärbesiktas nu i veckan så får vi förhoppningsvis ta över henne på fredag. Som jag (vi) längtar ... :happyhappy:

Ber om ursäkt i förväg men det kommer nog att bli lite Päron-spam i den här tråden den närmaste tiden ... ;)

Fick lite bilder från uppfödaren idag. Först från dagens veterinärbesiktning, som hon klarade galant. Redo för leverans på fredag med andra ord. :happyhappy:
Päron 2024-12-30 (Vet 1).jpg
Päron 2024-12-30 (Vet 2).jpg

Sen fick vi en bunt bilder från när hon var en liten valp, sjukt söt redan då.
Päron 2024-12-30 (valp 1).jpg

Päron 2024-12-30 (valp 2).jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp