• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Vi har ju hoppats på att få en hund till under året sen Zooki fick sluta, men det har inte blivit några valpar trots att vår uppfödare har försökt para flera gånger. Hon ska göra ett försök till om några dagar så vi håller tummarna.

Däremot har en kompis till oss skaffat en lite äldre Springervalp efter att dom fick lov at ta bort sin tidigare Springer för tidigt. Båda jobbar men kan oftast pussla ihop det med hemarbete. När det inte går har vi fått äran att vara hundvakter åt Milli, 5+ månader. Hon var här nyss för att bekanta sig med vårat hus och mig, men Jaffa och fru laketwig har hon redan träffat flera gånger.
Milli 2024-10-25 (1).jpg
Milli 2024-10-25 (2).jpg
Milli 2024-10-25 (3).jpg
Milli 2024-10-25 (4).jpg

Orkar inte läsa igenom 117 sidor. Har det diskuterats försäkringsbolag? Går det att sammanfatta enkelt till vilket som är det bästa bolaget?

Orkar inte läsa igenom 117 sidor. Har det diskuterats försäkringsbolag? Går det att sammanfatta enkelt till vilket som är det bästa bolaget?
Jag tror inte det varit uppe speciellt mycket här. Gjorde en sökning på "försäkringsbolag" i tråden. Tre inlägg och ändå inte så relevant din fråga. Men för egen del har jag haft Agria för alla hundarna. Hade aldrig några problem med dem.

Bilagor

• 1000017126.jpg
    1000017126.jpg
    151.2 KB · Visningar: 3
Efter att ha jämfört lite villkor och premier så lutar det åt Folksam. Bu eller bä? Någon som har erfarenheter åt något håll?

Efter att ha jämfört lite villkor och premier så lutar det åt Folksam. Bu eller bä? Någon som har erfarenheter åt något håll?
Jag vet att många med "min ras" är mycket nöjda med just Folksam.

...Och Agria, Svedea, Moderna. 😅

Försäkringsbolagen ändrar ständigt reglerna för att anpassa/konkurrera med varandra, så det som gällde i går kanske inte gäller idag. Läs villkoren och jämför. Fundera över vilken självrisk du vill ha osv. Inte lätt... Är det valp på ingång, eller omplacering? Sånt kan också avgöra vilket bolag som väljs. Liksom vad du tänker göra med hunden. Jakt, utställning, olika tävlingsgrenar, sängvärmare... 😆 Spelar också viss roll i valet.

Jag vet att många med "min ras" är mycket nöjda med just Folksam.

...Och Agria, Svedea, Moderna. 😅

Försäkringsbolagen ändrar ständigt reglerna för att anpassa/konkurrera med varandra, så det som gällde i går kanske inte gäller idag. Läs villkoren och jämför. Fundera över vilken självrisk du vill ha osv. Inte lätt... Är det valp på ingång, eller omplacering? Sånt kan också avgöra vilket bolag som väljs. Liksom vad du tänker göra med hunden. Jakt, utställning, olika tävlingsgrenar, sängvärmare... 😆 Spelar också viss roll i valet.

Valpen kom hem idag. Så nu blev det Folksam. 👌

Vår hund är minst sagt en vän av rutiner. Tror att jag har nämnt det förut, men kan inte låta bli att skratta åt henne och hennes tvångsmässiga påhitt.
Fröken är en sjusovare av rang; om ingen gör nåt väsen av sig så sover hon gärna till framåt 12 på dagen, men runt 9-10 så brukar hon börja knorra.
På vardagarna så brukar jag va hemma runt kl 17 och då sover hon i princip alltid middag. Innan dess så har hon levt rövare med min fru en timme. Alltid samma visa.
Fröken kommer nästan aldrig ut och hälsar utan då sover hon och dessutom hör hon att det är jag som kommer och så intressant är inte det.
Sen är hon och jag ute i 1h45m vilket innebär en mil ungefär. Sen är det matdags för alla och sen tar vi en vända till på 40min.
Kl 22 så ligger hon så här;
IMG_0445.jpeg

Min fru påstår att det inte är så konstigt att hunden har blivit som hon blivit med en sån husse!
Hon har säkert rätt; jag mår bäst av rutiner men jag trodde inte att jag skulle smittta/inspirera en hund så pass mkt.

J

Tillbaka
Topp