• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Mr Chance

Kalmar
Fina hundar i tråden. Hittade en bild på vår salige Alaskan Malamute-tik. Vi hade henne i ca 10 månader, sen lämnade vi bort henne pga aggressivt beteende (vår dotter var nyfödd). Vilket visade sig klokt då hon ett par månader senare högg sin nye ägare i handen. Men fin var hon.
Isa i skogen.jpg
 

Jens

Greedo
Hon hade dessutom ett psyke som jag inte har fått uppleva sedan dess. Kunde be henne om vad som helst. Om jag bad henne att vakta så gick hon runt och sökte igenom alla rum där vi befann oss och morrade. Spelade ingen roll om vi var i lägenheten el hemma hos mina föräldrar i deras villa.
Hon låg dessutom alltid och sov med mig under täcket med huvudet på en kudde.
Husses tjej!


J
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att vi borde lägga till i protokollet att det är en Pitbull/Amstaff m.m blandning.
Hursom så är han en hund med ett riktigt grymt temperament som jag vet att Denke kommer att göra nåt bra av.


J

Ja, det är en helgrym hund med riktigt fint temperament. Terrier, fast snäll. Om än bufflig. :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Precis en sådan hade min fru då jag träffade henne. Fina jyckar :)
Så va det för oss med (men inte gift oss än). Jag tog med mig denna staffe in i förhållandet. Charlie... Som jag saknar honom, fortfarande. Det är drygt 3år sedan jag tog bort honom. Han utvecklade rädslor för allt ju äldre han blev så han var raka motsatsen till Cockern. Han blev inte ens 3år.
image.jpg

Han va riktigt bra polare med min mormor.
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Så va det för oss med (men inte gift oss än). Jag tog med mig denna staffe in i förhållandet. Charlie... Som jag saknar honom, fortfarande. Det är drygt 3år sedan jag tog bort honom. Han utvecklade rädslor för allt ju äldre han blev så han var raka motsatsen till Cockern. Han blev inte ens 3år.
image.jpg

Han va riktigt bra polare med min mormor.
image.jpg
Riktigt fin också. Älskar när staffar är så pass vita.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har en cockertjej på halvtid som snart fyller sju, Milly. Precis som de flesta cockrar är hon matglad som få. Världens gosigaste och känsligaste tjej; blir så till sig varje gång hon möter någon hon känner att man tror hon ska få hjärtattack varje gång.
Här i sommarfrippa..
image.jpg


Min fru hade med sig Jack Russel-tjejen Roxy in i förhållandet på halvtid. En underbar ärkemysare som jag kommit att älska mycket. Tyvärr var vi tvungna att omplacera henne då vi inte riktigt kunde lita på henne runt våra två små barn. Trots att det varit incidentfritt har det inte varit hållbart att vara så på helspänn hela tiden.. Var bara två månader sedan vi lämnade bort henne. Helt klart bland det värsta jag varit med om..
image.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Har en cockertjej på halvtid som snart fyller sju, Milly. Precis som de flesta cockrar är hon matglad som få. Världens gosigaste och känsligaste tjej; blir så till sig varje gång hon möter någon hon känner att man tror hon ska få hjärtattack varje gång.
Här i sommarfrippa..
image.jpg


Min fru hade med sig Jack Russel-tjejen Roxy in i förhållandet på halvtid. En underbar ärkemysare som jag kommit att älska mycket. Tyvärr var vi tvungna att omplacera henne då vi inte riktigt kunde lita på henne runt våra två små barn. Trots att det varit incidentfritt har det inte varit hållbart att vara så på helspänn hela tiden.. Var bara två månader sedan vi lämnade bort henne. Helt klart bland det värsta jag varit med om..
image.jpg
Kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara att lämna bort en hund man tytt sig till :( Superfina bägge två!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Har en cockertjej på halvtid som snart fyller sju, Milly. Precis som de flesta cockrar är hon matglad som få. Världens gosigaste och känsligaste tjej; blir så till sig varje gång hon möter någon hon känner att man tror hon ska få hjärtattack varje gång.
Här i sommarfrippa..
image.jpg


Min fru hade med sig Jack Russel-tjejen Roxy in i förhållandet på halvtid. En underbar ärkemysare som jag kommit att älska mycket. Tyvärr var vi tvungna att omplacera henne då vi inte riktigt kunde lita på henne runt våra två små barn. Trots att det varit incidentfritt har det inte varit hållbart att vara så på helspänn hela tiden.. Var bara två månader sedan vi lämnade bort henne. Helt klart bland det värsta jag varit med om..
image.jpg
Härligt med sommarfrippa och cockerglädje! Ja man får en hel del sorg när man har djur, det är det sämsta med att ha små pälskompisar. Har själv haft Jack Russel. Stört coola :)
 

vonhall

Rolex
Det här var en kul tråd!
Har varit otroligt spretig i val av hund genom åren. Fast följande har passerat:
2 Dvärgpudlar
1 Amerikans Cockerspaniel
1 Dalmantiner

Just nu så har jag:
1 Kinesisk nakenhund "med päls" :D
1 Chow chow korthårig
1 Chow chow långhårig som är 12 veckor
 

Bilagor

  • _MG_6867.jpg
    _MG_6867.jpg
    48.2 KB · Visningar: 118
  • IMG_0167.JPG
    IMG_0167.JPG
    34.1 KB · Visningar: 137
  • 027B1781.jpg
    027B1781.jpg
    64.7 KB · Visningar: 126

demondave

Rolex
Funkar inte med hund och arbetstiderna som eget företag innebär. Så för dryga 10 år sedan köpte jag och sys en jycke åt päronen i julklapp. Smidig lösning ;) En gatukorsning på Berner Sennen, Newfoundland och en skvätt labbe. Visade sig bli en underbar hund, den där Wilma.

image.jpg


Fick tyvärr ta bort henne som nioåring. Fy, så jag bölade!

Efter ett tag som hundlösa för päronen närmar sig farsans pension. Bra läge för valp, alltså. Sådan tur med gatukorsningar kan man omöjligen ha två gånger, så jakten på en bra kennel inleddes. I Matfors hittades en vettig kennel med bra avelsmaterial. För lite drygt 15 veckor sedan var det nedkomst, så sedan några veckor busar en lätt hyperaktiv Elsa runt hos päronen. Vilket charmtroll! Läraktig, lagomt kaxig och med vad som verkar vara ett stabilt psyke, bådar gott! När vi hade hämtat henne gjorde hon sig hemmastadd på några minuter. Nosade runt lite i huset, inte ett gnäll.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Topp