• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Linkan

Rolex
Detta är mina bästa vänner, dock har den vita gått bort förra hösten. Men som tur är den bruna vid liv och glad
image.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Nån sån har vi inte va?

Vi börjar med att berätta vad för hundar vi har el haft.

Jag börjar:
En Engelsk Bulldogg
Sju Amerikanska Bulldoggar
En Kaukasisk ovtjarka
En Holländsk vallhund (korthårig)
En Louisiana Catahoula Leopard dog
Det var nog alla tror jag. Känns som att jag missat nån. Återkommer isf.


J
Damn! Vad många du har/haft!
 

Jens

Greedo
Har letat efter bild på min Holländska vallhund "Slakky", utan resultat. Visste dock att han fanns på nätet och jag tror mig ha hittat fanskapet. Hade honom under en tid innan han skulle bli nån form av militärpolishund. Han visade dock lite för mycket aggressivitet i deras tester så han blev till slut en väldigt duktig kvicksilver-sökande hund!
540630_399535156765921_1848838314_n.jpg

Påminner mest om en Hyena tycker jag. Jobbig jävel, men en kul erfarenhet.

J
 

orre

Cartier
Trevliga hundar det där! Inte ofta man ser dom dock. Varför föll valet på en sån om jag får fråga?

J
Hon är helt fantastisk!
Absolut! Det var slumpen. :) Vi hade inte bestämt oss för någon speciell ras. Vi ville ha en glad, lite större, familjehund. Och var lite inne på golden retriever. Sen hittade vi, på blocket, ett par som hade fått en kull chesapeakes som var till salu. Vi hade inte hört talas om rasen innan. Men efter att läst på om rasen, och ett besök hos familjen var valet enkelt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Så här kan det lekas i timmar, fattar inte hur frallan undviker skador av den farliga "mördarhunden" :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Haha mina föräldrars två Goldens leker på exakt samma sätt, förstår inte hur de undviker skador. Men roligt ser de ut att ha ;)

Jag och sambon har två Goldens, en pojke på 10 och en tant på 12 år. Båda är omplacerade efter ett liv som avelshundar, helt fantastiska djur. Är uppväxt med en Golden-hane så alternativen för mig var inte stora ;) Sambon var tveksam, men när vi kom hem med den lilla guldklimpen så ändrade hon sig snabbt. Riktigt smart, egen och go hund. När vi såg att det fanns en hane som behövde omplaceras från samma kennel så var vi tvungna att åka och hämta hem honom och ge honom en familj!
DSC_1742.JPG

Han gillar inte sängen men det var konkurrens med föräldrarnas två vovvar så då kröp han så nära det gick. Sen ville han inte ner ;)
DSC_1791.JPG

En gruppbild får jag bjuda på med :)
DSC_1734.JPG
 
Topp