I det här fallet så är det jag personligen som hatar fiskmåsar. Hunden gillar alla djur och är snäll mot dem...och katter..
. . Och igelkottar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I det här fallet så är det jag personligen som hatar fiskmåsar. Hunden gillar alla djur och är snäll mot dem...och katter..
. . Och igelkottar.
![]()
Saknar den här busen som vi tyvärr fick ta bort för en månad sen då det upptäcktes en större missbildning på ryggraden. Han fick en dag på stranden sen cyklade jag en längre sväng med han innan han fick äta korv för att senare somna in.
Tyngre än vad jag trodde det skulle vara men det är ju ansvaret som följer med uppdraget. Tyvärr blev han bara 4.5 år.
Stor tröst iaf att vi har en till annars hade det nog varit väldigt jobbigt. Kommer nog alltid att ha hund. Oerhört givande
FY fan för att ta bort sin hund, men det är få förunnat att ha lyxen att slippa lida. Det överväger och det är så jag tänkt när det varit tungt![]()
Saknar den här busen som vi tyvärr fick ta bort för en månad sen då det upptäcktes en större missbildning på ryggraden. Han fick en dag på stranden sen cyklade jag en längre sväng med han innan han fick äta korv för att senare somna in.
Tyngre än vad jag trodde det skulle vara men det är ju ansvaret som följer med uppdraget. Tyvärr blev han bara 4.5 år.
Stor tröst iaf att vi har en till annars hade det nog varit väldigt jobbigt. Kommer nog alltid att ha hund. Oerhört givande
Har förmånen att min sambo och jag jobbar olika tider så gossen är själv endast 3 timmar på dagen och dom fåtal gångerna vi jobbar samma tider så åker jag hem på lunchen och rastarJag och tjejen har nog varje dag sedan 8 år tillbaka (utan att överdriva) pratat om att vi vill/ska skaffa hund. Problemet är bara hur vi jobbar för tillfället då hundens bästa alltid kommer i första hand. Därav har det inte blivit någon hund ännu.
Hur ser vardagen ut för er och hur får ni det att gå ihop? Kan ni ha med eran buddy på jobbet? Jobbar ni hemifrån? Hunddagis? Pensionerad? Osv.
Bravecto har funkat fint på våran schäfer hanne. Tablett alltså.Vad kör ni för fästingskydd på era kompisar? Funderar på att dra ut på landet och där är det nog bra att ha.
Det är otroligt tufft när det kommer till slutet för våra fyrfotade vänner. Känner verkligen sorgen![]()
Ah får kika på det. Lillfisen är lite känslig i magen så kanske är riskabelt med tablett.Bravecto har funkat fint på våran schäfer hanne. Tablett alltså.
Ja om magen spökar lite så hade jag nog valt halsband. Folk kan säga vad dom vill men ni märker snabbt vad som funkar bäst.Ah får kika på det. Lillfisen är lite känslig i magen så kanske är riskabelt med tablett.
Matte är egenföretagare och jag är för tillfället sjukskriven men är annars ganska flexibel med plats så det funkar ganska bra.Jag och tjejen har nog varje dag sedan 8 år tillbaka (utan att överdriva) pratat om att vi vill/ska skaffa hund. Problemet är bara hur vi jobbar för tillfället då hundens bästa alltid kommer i första hand. Därav har det inte blivit någon hund ännu.
Hur ser vardagen ut för er och hur får ni det att gå ihop? Kan ni ha med eran buddy på jobbet? Jobbar ni hemifrån? Hunddagis? Pensionerad? Osv.
Kör på Scalibor vet, dvs halsband. Funkar bra utan några märkbara biverkningar.Vad kör ni för fästingskydd på era kompisar? Funderar på att dra ut på landet och där är det nog bra att ha.
Får kika vad som finns. Borde väl inte finnas så många olika typer av halsband va? Eller iaf joxet som är i halsbanden lär väl vara typ samma?Kör på Scalibor vet, dvs halsband. Funkar bra utan några märkbara biverkningar.
Länk till hemsidan:Får kika vad som finns. Borde väl inte finnas så många olika typer av halsband va? Eller iaf joxet som är i halsbanden lär väl vara typ samma?
Aldrig ens hört talas om märket?Kör på Scalibor vet, dvs halsband. Funkar bra utan några märkbara biverkningar.
Har förmånen att min sambo och jag jobbar olika tider så gossen är själv endast 3 timmar på dagen och dom fåtal gångerna vi jobbar samma tider så åker jag hem på lunchen och rastar
Det är inte lätt att se vardagen för ens man står där med hund men det brukar lösa sig naturligt vad som funkar best så länge man ligger i framkant med planeringen under arbetstiden.
Vad är ni ute efter för typ av hund?
Möjlighet att ha hund på jobbet?
Märkligt att du aldrig hört om det?Aldrig ens hört talas om märket?
Kikar lite på deras sida och känns sådär men funkar de så kör på.
Insnöad på Frontline och Bravecto helt klart.Märkligt att du aldrig hört om det?
Funnits länge och säljs på apoteket. Flera på klubben som använder.
Ja dagis i all ära så länge ni känner er trygga med valet och personalen som ska hantera hundarna. Finns ju tex vissa som inriktar sig mer specifikt på raser av typ brukshund och jobbar med dom på det sättet under vistelsen medans ett allsidigt dagis kanske tar alla hundar så länge dom är snälla på varandra.Härligt!Man kanske bara ska köra på och sen får allt annat anpassa sig helt enkelt. Man går hela tiden och väntar på det perfekta tillfället att göra realitet av drömmen.
Men fan det är svårt. Hade fått bli dagis för vår del som det ser ut just nu, och vet inte riktigt vad jag känner för det. Därför det ej har blivit av.
Det ändras lite från dag till dag haha. I en perfekt värld skulle man ha en flock med alla möjliga raser. Men något i modell mindre! Allt från staffe, griffon, fralla, finsk lapphund, mops osv osv.
En skön social sällskapshund helt enkelt.
Vi har ej möjlighet att ha med hund på jobbet tyvärr. Annars hade jag postat bilder på hunden här för längesen![]()
Halsbanden är fan bra. Har en ganska känslig hund, men hon har aldrig visat nån reaktion när hon burit dom. Dessutom har hon varit 100% fästingfri vid bärandet.Kör på Scalibor vet, dvs halsband. Funkar bra utan några märkbara biverkningar.
Ekologiskt å närodlade halsbandHalsbanden är fan bra. Har en ganska känslig hund, men hon har aldrig visat nån reaktion när hon burit dom. Dessutom har hon varit 100% fästingfri vid bärandet.
Min mamma skulle vara duktig nåt år och körde med ett ”ekologiskt” fästingband. Det är möjligt att dom ekologiska fästingarna valde en annan jycke, men de övriga hade inga betänkligheter.
J
Såg att det finns ett som är baserat på typ citrus. Kanske var det?Halsbanden är fan bra. Har en ganska känslig hund, men hon har aldrig visat nån reaktion när hon burit dom. Dessutom har hon varit 100% fästingfri vid bärandet.
Min mamma skulle vara duktig nåt år och körde med ett ”ekologiskt” fästingband. Det är möjligt att dom ekologiska fästingarna valde en annan jycke, men de övriga hade inga betänkligheter.
J
Ja dagis i all ära så länge ni känner er trygga med valet och personalen som ska hantera hundarna. Finns ju tex vissa som inriktar sig mer specifikt på raser av typ brukshund och jobbar med dom på det sättet under vistelsen medans ett allsidigt dagis kanske tar alla hundar så länge dom är snälla på varandra.
Besöka och höra sig för helt enkelt.
Dom flesta alternativen du så är ju trevliga hundar men kanske inte ta någon lapphund (jaktintresse)
Men det är precis som du så att det är ingen som kommer vänta på er utan ni får helt enkelt bestämma er och se till att det ska funka i vardageni ur och skur älskar dom en lika mycket hahaha
Ni vill så klart ha vinthundJa det är där vi står nu, och har gjort sedan länge haha. Jag är rätt så ambivalent när det kommer till dagis då man sett bekantas hundar blivit halvt slitna i stycken av andra hundar pga okunnig personal m.m. Bästa vore om man kunde få till en liknande lösning som ni har, eller att man kan ha med sig polarn till jobbet.
Sällskapshund är den preliminära typen vi vart inne på, men inget är hugget i sten ännu!
Vi skulle även kunna tänka oss en mer aktiv/krävande ras och träna den därefter.
Finsk lapphund fanns med som alternativ då tjejens kusin har en sån som vi blivit kära i. Hon erbjöd även oss en valp den dagen det var dags, förutsatt att vi hade möjligheten och tiden osv osv osv osv.
Men kanske en Corgi eller en Sheeba eller en Schäfer eller en.......... The list goes on and on and on and on![]()
Kan vara så. Rekommenderar iaf inte dom utan sikta på varianten med massa kemikalier från typ apoteket.Såg att det finns ett som är baserat på typ citrus. Kanske var det?
...Eller borderterrier!Ja det är där vi står nu, och har gjort sedan länge haha. Jag är rätt så ambivalent när det kommer till dagis då man sett bekantas hundar blivit halvt slitna i stycken av andra hundar pga okunnig personal m.m. Bästa vore om man kunde få till en liknande lösning som ni har, eller att man kan ha med sig polarn till jobbet.
Sällskapshund är den preliminära typen vi vart inne på, men inget är hugget i sten ännu!
Vi skulle även kunna tänka oss en mer aktiv/krävande ras och träna den därefter.
Finsk lapphund fanns med som alternativ då tjejens kusin har en sån som vi blivit kära i. Hon erbjöd även oss en valp den dagen det var dags, förutsatt att vi hade möjligheten och tiden osv osv osv osv.
Men kanske en Corgi eller en Sheeba eller en Schäfer eller en.......... The list goes on and on and on and on
![]()
Ni vill så klart ha vinthund![]()