• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

LI0N

Panerai
EB4AD0B0-A5D1-4E73-9688-6D759FB0F2A9.jpeg

Så synd att man inte bor hemma längre men roligt att man får hundvakta ibland!
Jävligt sugen på hund själv, har funderat på en svart standard schnauzer. Någon med erfarenheter av rasen?
 

TFK

Omega
Vad kör ni för fästingskydd på era kompisar? Funderar på att dra ut på landet och där är det nog bra att ha.

Vi kör med Exspot som för oss fungerat betydligt bättre än Frontline. Det är bara att droppa i nacken ca en gång per månad så slipper du alla fästingproblem. Där vi bor finns det massor med fästingar, men med Exspot fastnar i princip inga alls.
 

Belfort

Omega
Räkna.med åtminstone 3000-4000:- per månad. Det kan variera lite beroende på vilken hund du har och vad som ingår.
Det är såpass alltså, har långt sommarlov nu tills terminen startar igen på universitet då jag inte ville sommarjobba, men inser nu att jag börjar bli rastlös. Funderar på om man skulle vara lite hunddagis och ta hand om två stycken, fler än så orkar jag inte med och är van med två då jag brukar sköta min mammas två jakthundar.
 
Det är såpass alltså, har långt sommarlov nu tills terminen startar igen på universitet då jag inte ville sommarjobba, men inser nu att jag börjar bli rastlös. Funderar på om man skulle vara lite hunddagis och ta hand om två stycken, fler än så orkar jag inte med och är van med två då jag brukar sköta min mammas två jakthundar.
Tror min son fick 200 kr/dag när han tog hand om två hundar.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Värmen Som slagit till?
Våra hundar är helt orkeslösa och gör knappt annat än att ligga vid en fläkt.

Jag kan tipsa om att ÖoB har en väldigt bra kylfillt. Funkar lika bra för hundar som för frugan. Eller vad säger du @Gäspande_Skorpan ?
20180713_164949.jpg
Tack för tipset, en sådan ska inhandlas!
Nu har han piggat på sig lite. Det har regnat rejält och sänkt temperaturen.
Blev orolig ett tag.
 

meo_swe

Audemars
Tack för tipset, en sådan ska inhandlas!
Nu har han piggat på sig lite. Det har regnat rejält och sänkt temperaturen.
Blev orolig ett tag.
När det blir såhär jävla asvarmt är det bara att hålla sig så kall det går. Kylfilt, kylväst och fläkt är bra saker att kolla på.
Vi har även kylvästar, men dem gillar vovvarna (tyvärr) inte att ha på sig.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Mmm... Vi kör med ac så det blir riktigt kallt. Trots detta så var han helt spak.
Nu har han precis varit ute och piggat på sig lite i regnet.
E6B6D8DF-8836-4772-8D16-CEE2EE9740C4.jpeg
@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
Nu ska det väl sägas att jag inte har någon jycke utan enbart en Frau. Tror hon skulle ta illa upp om jag gjorde dylikt opåkallat.:D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
På en så liten hund som Chucky borde det räcka med en blomspruta tänker jag.
Tack för tipset Curler2 men nu kom regnet!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ja, regnet kom här också nu på morgonen, med blixt och dunder.
Blomsprutan blir bra, det är en sån jag har till mina hundar, borderterrier och dotterns bostonterrier.
 

meo_swe

Audemars
@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
Vi duschar på ben/mage också, Men jag upplever att kykväst och kyldyna är det som funkar bäst när man har två hundar som hatar vatten:)
Eller, der blir tillräckligt bra utan sura miner
 
Topp