Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kör ni för fästingskydd på era kompisar? Funderar på att dra ut på landet och där är det nog bra att ha.
Räkna.med åtminstone 3000-4000:- per månad. Det kan variera lite beroende på vilken hund du har och vad som ingår.Hur mycket kostar hunddagis i innerstan i Stockholm?
Ah de där små rakbladständerna alltså. Riktigt farliga!Valpen biter husse med sina sylvassa tänder.
![]()
Det är såpass alltså, har långt sommarlov nu tills terminen startar igen på universitet då jag inte ville sommarjobba, men inser nu att jag börjar bli rastlös. Funderar på om man skulle vara lite hunddagis och ta hand om två stycken, fler än så orkar jag inte med och är van med två då jag brukar sköta min mammas två jakthundar.Räkna.med åtminstone 3000-4000:- per månad. Det kan variera lite beroende på vilken hund du har och vad som ingår.
Tror min son fick 200 kr/dag när han tog hand om två hundar.Det är såpass alltså, har långt sommarlov nu tills terminen startar igen på universitet då jag inte ville sommarjobba, men inser nu att jag börjar bli rastlös. Funderar på om man skulle vara lite hunddagis och ta hand om två stycken, fler än så orkar jag inte med och är van med två då jag brukar sköta min mammas två jakthundar.
Åh, vilken sötnos!!Kuddar. Dvs plural. De låg i en annan ordning tidigare.
![]()
Värmen Som slagit till?Chucky har varit helt spak, orkeslös och tråkig i flera dagar nu. Inte ens ost vill han ha.
![]()
![]()
Tack för tipset, en sådan ska inhandlas!Värmen Som slagit till?
Våra hundar är helt orkeslösa och gör knappt annat än att ligga vid en fläkt.
Jag kan tipsa om att ÖoB har en väldigt bra kylfillt. Funkar lika bra för hundar som för frugan. Eller vad säger du @Gäspande_Skorpan ?
![]()
När det blir såhär jävla asvarmt är det bara att hålla sig så kall det går. Kylfilt, kylväst och fläkt är bra saker att kolla på.Tack för tipset, en sådan ska inhandlas!
Nu har han piggat på sig lite. Det har regnat rejält och sänkt temperaturen.
Blev orolig ett tag.
Mmm... Vi kör med ac så det blir riktigt kallt. Trots detta så var han helt spak.När det blir såhär jävla asvarmt är det bara att hålla sig så kall det går. Kylfilt, kylväst och fläkt är bra saker att kolla på.
Vi har även kylvästar, men dem gillar vovvarna (tyvärr) inte att ha på sig.
Jag svär, utan kylplatta hade Frau flyttat till Grönland vid det här laget.Värmen Som slagit till?
Våra hundar är helt orkeslösa och gör knappt annat än att ligga vid en fläkt.
Jag kan tipsa om att ÖoB har en väldigt bra kylfillt. Funkar lika bra för hundar som för frugan. Eller vad säger du @Gäspande_Skorpan ?
![]()
@meo_swe @Gäspande_SkorpanMmm... Vi kör med ac så det blir riktigt kallt. Trots detta så var han helt spak.
Nu har han precis varit ute och piggat på sig lite i regnet.
![]()
Nu ska det väl sägas att jag inte har någon jycke utan enbart en Frau. Tror hon skulle ta illa upp om jag gjorde dylikt opåkallat.@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
Prova vettja!Nu ska det väl sägas att jag inte har någon jycke utan enbart en Frau. Tror hon skulle ta illa upp om jag gjorde dylikt opåkallat.![]()
På en så liten hund som Chucky borde det räcka med en blomspruta tänker jag.@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
Vi duschar på ben/mage också, Men jag upplever att kykväst och kyldyna är det som funkar bäst när man har två hundar som hatar vatten@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Börjar de bli slöa på riktigt så får de inte välja.Vi duschar på ben/mage också, Men jag upplever att kykväst och kyldyna är det som funkar bäst när man har två hundar som hatar vatten
Eller, der blir tillräckligt bra utan sura miner