Orco
Basic
Ni har ingen möjlighet till bekant som vill ha hund på dagarna då eller kanske känns dumt å lasta någon?Ja det är där vi står nu, och har gjort sedan länge haha. Jag är rätt så ambivalent när det kommer till dagis då man sett bekantas hundar blivit halvt slitna i stycken av andra hundar pga okunnig personal m.m. Bästa vore om man kunde få till en liknande lösning som ni har, eller att man kan ha med sig polarn till jobbet.
Sällskapshund är den preliminära typen vi vart inne på, men inget är hugget i sten ännu!
Vi skulle även kunna tänka oss en mer aktiv/krävande ras och träna den därefter.
Finsk lapphund fanns med som alternativ då tjejens kusin har en sån som vi blivit kära i. Hon erbjöd även oss en valp den dagen det var dags, förutsatt att vi hade möjligheten och tiden osv osv osv osv.
Men kanske en Corgi eller en Sheeba eller en Schäfer eller en.......... The list goes on and on and on and on
![]()
Ja jag har inte själv behöva haft hund på dagis men varit i kontakt med flera under åren pga att jag haft å göra med omplaceringar ideellt.
Ja haha the list goes on and on det kommer nog komma att ni ramlar över en uppfödare eller en omplacering som ni inte kan slita er från haha
Har ni ambition av tex lydnad, sök och spår så kör på en bruks variant
Men åter till er fundering jag har en folisofi att ingen väntat på att man tar beslut än sig själv det är bara bestämma er och sedan kommer vardagen formas efter hur det ser ut
Skala ned till kanske 2-3 alternativ och sedan vägen en för och nackdelar och slår slag i saken