• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Jag har grannens nyinköpta 6 månaders cockertjej på dagarna. Det är en fröjd att mysa med en sån liten ulltuss. Däremot är det en mardröm att gå i koppel med! Aldrig haft varken koppel eller regler. Stackars 10åriga gammelhunden står för största delen av uppfostringen som tur är.
20180921_120535.jpg
Haha cockrar kan knappt gå rakt fram. De har det i sig att gå åttor från jakten. Säkert därför... Och uppfostran

Ser riktigt fin ut! Funderar själv på en fralla några tankar runt rasen? :)

Rolig ras, verkligen. Har två stycken.

Många bekanta som också har/har haft. Väldigt sjuk ras så var otroligt nogrann. Ena jag har nu är hyperallergisk (hon på bild) allergisk emot allt och äter medicin och specialfoder även godis .

Haft en tidigare som var tvungen avlivas som valp.

Finns mycket att tänka på, andning, rygg, mm. Forska mycket och var riktigt nogrann med val av uppfödare.

Jag gillar de lite "längre" då de verkar ha mycket mindre problem med just rygg och andningen ( rör sig bättre ) ist. för de som är avlade att vara så korta och kompakta som möjligt. Men är ingen expert. Lycka till, underbar ras

IMG_20180925_133349.png

Senast ändrad:
Rolig ras, verkligen. Har två stycken.

Många bekanta som också har/har haft. Väldigt sjuk ras så var otroligt nogrann. Ena jag har nu är hyperallergisk (hon på bild) allergisk emot allt och äter medicin och specialfoder även godis .

Haft en tidigare som var tvungen avlivas som valp.

Finns mycket att tänka på, andning, rygg, mm. Forska mycket och var riktigt nogrann med val av uppfödare.

Jag gillar de lite "längre" då de verkar ha mycket mindre problem med just rygg och andningen ( rör sig bättre ) ist. för de som är avlade att vara så korta och kompakta som möjligt. Men är ingen expert. Lycka till, underbar ras

IMG_20180925_133349.png
Ja jag har förstått det så har varit nogrann när jag kikat på uppfödare och har hittat en som känns stabil. Så vi får se på lördag om man får med sig en liten rackare hem!

Är det fler än min lilla hund som gillar att ta med sig saker upp i soffan eller sängen bara för att sen kasta ner dem över kanten och se vad som händer? :D

Tillbaka
Topp