Bullen överlycklig över att ha fått massakrera en boll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bullen överlycklig över att ha fått massakrera en boll
![]()
Väldigt fina bilderVår Ozzy nu saknad i snart 2,5 år. Våra jobb går inte ihop med en ny Sheltie. Usch vad tårögd jag blir...
![]()
![]()
![]()
En vacker hund!beklagar och förstår din sorg.Vår Ozzy nu saknad i snart 2,5 år. Våra jobb går inte ihop med en ny Sheltie. Usch vad tårögd jag blir...
![]()
![]()
![]()
Jag har en god vän som är fotolärare som tog bilderna. Gick åt mycket hundgodis...Väldigt fina bilder![]()
Tack! Jag blev utnött av familjen att skaffa hund. Sen han kom hem var jag helt såld och han var min bäste vän under drygt 12 år. En förlust av en familjemedlem. Usch nu blir jag tårögd igen.En vacker hund!beklagar och förstår din sorg.
Ja det är det värsta med våra vänner,att inte få ha dom tills man själv lämnar in och många har svårt att förstå ens sorg efter en lurvig kompis.Tack! Jag blev utnött av familjen att skaffa hund. Sen han kom hem var jag helt såld och han var min bäste vän under drygt 12 år. En förlust av en familjemedlem. Usch nu blir jag tårögd igen.
Visst är det så. Alltid glad när man kommer hem och följer en överallt. Glömmer aldrig när jag och sonen åkte in med honom akut för hjärnhinneinflamation. Kunde inte gå men viftade på svansen.Ja det är det värsta med våra vänner,att inte få ha dom tills man själv lämnar in och många har svårt att förstå ens sorg efter en lurvig kompis.
Usch va hemskt!men vilken liten figther.Visst är det så. Alltid glad när man kommer hem och följer en överallt. Glömmer aldrig när jag och sonen åkte in med honom akut för hjärnhinneinflamation. Kunde inte gå men viftade på svansen.
Vår Ozzy nu saknad i snart 2,5 år. Våra jobb går inte ihop med en ny Sheltie. Usch vad tårögd jag blir...
![]()
![]()
![]()
Ser farlig ut!Är hundvakt åt den här besten en vecka nu.
![]()
Ja, hon skulle pussas välkommen när jag kom och lyckades riva mig på halsen och nästan välta mig när jag satt på huk. Inte lätt när man är ett år och gladSer farlig ut!
Hehe mops med mopp! Två flugor i en smällFör er som har funderat på kylväst kan jag tipsa om att blötlägga en handduk som passar hundens storlek och lägga den på hunden. Funkar bättre än kylväst som enligt många snabbt blir varm efter den initiala kylan, plus mycket billigare. Min mops har uppskattat det och går till och med runt med handduken på hemma.
Haha, är han slö nog går det att moppa golvet med honomHehe mops med mopp! Två flugor i en smäll![]()
Jättebra förlag!För er som har funderat på kylväst kan jag tipsa om att blötlägga en handduk som passar hundens storlek och lägga den på hunden. Funkar bättre än kylväst som enligt många snabbt blir varm efter den initiala kylan, plus mycket billigare. Min mops har uppskattat det och går till och med runt med handduken på hemma.
@meo_swe @Gäspande_Skorpan
Duscha magen och benen. Jag letade efter nån kyldyna eller liknande men hittade inga, allt slutsålt. Men jag fick duschtipset av en god vän.
Efter att ha provat nån vecka är jag lite förvånad över att tron på kylvästar, kyldynor, kylkragar och annat - att den är så stor och att så få provat/vet om detta. Tror att det dels beror på skicklig marknadsföring, men även på att gemene man saknar kunskap om hur man kyler en hund. De flesta tror t.ex att vatten uppifrån är bra. Men där finns det få ytliga blodkärl.
Nu duschar jag dem blöta unndertill och på benen med sprayflaska, utan att torka dem torra, innan prommis eller om de behöver kylas i största allmänhet. Sen bär jag med mig vatten så jag kan göra samma sak om vi är ute.
Göra hål i handduken, trä igenom snöre/kardborre och knyta den runt magen borde funka om hunden tillåter det. Om man vill slippa spraya/fukta dessa hudpartier. Annars är en mindre badbalja med vatten/is bästa alternativet om man har möjlighet till det, brukar uppskattas av de flesta hundar. (Inte min dock, han är badkruka).Jättebra förlag!
Ännu bättre om man ock kan få kylningen att komma in via mage och insidan av benen, via fuktig handduk eller sonika sprayar undersidan. Många ytliga blodkärl där som gör att det kyler ned bra. Vi skrev lite om det i förra veckan.
...Och montera på ett kvastskaft.Göra hål i handduken, trä igenom snöre/kardborre och knyta den runt magen borde funka om hunden tillåter det. Om man vill slippa spraya/fukta dessa hudpartier. Annars är en mindre badbalja med vatten/is bästa alternativet om man har möjlighet till det, brukar uppskattas av de flesta hundar. (Inte min dock, han är badkruka).
Knyta fast en korv så släpper han aldrig taget...Och montera på ett kvastskaft.Multi function som det skrevs om tidigare.
Hahaha!Knyta fast en korv så släpper han aldrig taget![]()
Snygg hund! Kennel?Bosse blir 10 månader idag. Han har till och med börjat bygga lite muskler. Han vill bli stark som husse.
![]()
Bosse blir 10 månader idag. Han har till och med börjat bygga lite muskler. Han vill bli stark som husse.
![]()