• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hunden njuter av vinden och jag av nya länken
IMG_20180818_163401.jpg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vi har 2 adpoterade indiska gatuhundar och för att summera värmeproblemen i år så lider jag och min fru mer än dem. De verkar ha någon inbygd termostat som vi saknar. Klart de inte är så aktiva i värmen men betydligt mer än vi är :)
IMG_20180811_165112.jpg
 

Jens

Greedo
Vi har 2 adpoterade indiska gatuhundar och för att summera värmeproblemen i år så lider jag och min fru mer än dem. De verkar ha någon inbygd termostat som vi saknar. Klart de inte är så aktiva i värmen men betydligt mer än vi är :)
IMG_20180811_165112.jpg
Berätta lite mer om adoptionen. Gissar att det inte var ett samtal till Bombay som en vecka senare ledde till en hämtning av två hundar på Arlanda?!
Vi hade ngn tidigare i tråden som hade adopterat en gatuhund från Ryssland(?) om jag inte missminner mig.
Alltid kul med stories och öden.


J
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Berätta lite mer om adoptionen. Gissar att det inte var ett samtal till Bombay som en vecka senare ledde till en hämtning av två hundar på Arlanda?!
Vi hade ngn tidigare i tråden som hade adopterat en gatuhund från Ryssland(?) om jag inte missminner mig.
Alltid kul med stories och öden.


J
Helt korrekt, inte riktig så enklet utan enklare :)

Long story är att jag och min fru bor i Indien sen 4 år tillbaka. Vi har pratat om att skaffa hund och här dök möjligheten upp då hon eller någon annan alltid var hemma.

Vi gick på en adoptionsdag där kennlar och privatpersoner samlas med olika hittehundar som de vill hitta ett hem till.

Jackie, till vänster i bild, fann vi på en sådan dag. Hennes mamma hade blivit överkörd och en man hade tagit hand om valparna. Adoptionsfirman gör en intervju för att se att man är lämplig och blir du godkänd så ger man en donation på 200inr (ca 20 sek) och så får du ta hand om hunden. Hon var 8v när vi fick henne.

Marley, till höger i bild, tog vi hand om som vuxen. Var en annan familj som skulle flytta hem och "insåg" att de inte kunde ta med honom (de fick ett förmaningstal av oss) så antingen en spruta eller så tog vi honom. Eftersom han gick bra ihop med vår tik redan (båda är kastrerade) så tog vi honom. Inte ångrat en sekund det beslutet

Den dag vi flyttar hem så kommer de självklart med. Har köpt IATA (eller vad det heter) godkända flygburar och allt som behövs är ett intyg som visar att de har antikroppar mot rabies så behövs ingen karantän, de har tom eget "pass"

Som familjehundar fungerar de utmärkt, gillar våra barn, leker och är sociala. Hanhunden har lite vakt i sig verkar det som. I övrigt så är de väldigt tåliga fysiskt, inga besvär, klarar värme (vi har runt 45gr på sommaren) och äter allt

Så allt som allt var det värt allt "besvär" att skaffa dem och jag ser fram emot deras reaktion när de upplever snö för första gången.

Man ska inte favorisera men Jackie ligger mig lite närmare om hjärtat om jag måste välja då vi haft henne sen valp. Dock är Marley en fanatisk hund också.
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
Åhhh är det cavalier king charles spaniel? Jag har faktiskt börjat kika på dessa. Faktiskt blivit lite väl sugen på att införskaffa en!
Precis! Min tjej som har några stycken och tagit en kull på en av tikarna. Trevlig ras som är ganska okomplicerad, men ändå gillar att träna. Vi kör mest agility.
Och om man har barn så behöver man ju inte vara orolig att de blir uppätna om man lämnar dem ensamma med hunden utan uppsikt..
Ett tips är att vara ute i god tid, då det ofta är kö för att köpa valp. Och kolla att det är hjärtfriska linjer på föräldrarna.
IMG_20180816_221715.jpg

(Bilden är ett par veckor gammal)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag har nyligen separerat och min hund som är 10 bast gör revolt. Detta är en hund som aldrig stulit ens en skinkmacka på golvet..
Screenshot_20180919-073552_Messages.jpg

Som tur så är revolten hos hans andra matte och inte hos mig. :D
Det där hände mig med när jag bodde med en Schäfer! Hade ställt ut en dubbel sats stroganoff på kylning på altanen. När jag ska ta in den är kastrullen borta, när jag väl hittar den är den helt ren. Började fundera på om jag ens lagat någon mat tills jag såg att hunden låg och smygkikade på mig från sin madrass...
 

MariaE

Panerai
Jag har grannens nyinköpta 6 månaders cockertjej på dagarna. Det är en fröjd att mysa med en sån liten ulltuss. Däremot är det en mardröm att gå i koppel med! Aldrig haft varken koppel eller regler. Stackars 10åriga gammelhunden står för största delen av uppfostringen som tur är.
20180921_120535.jpg
 
Topp