Vår labradoodle I Zermatt I sommras
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vår labradoodle I Zermatt I sommras![]()
![]()
Man tackar och bockarKan vara både den coolaste och den gulligaste hundbilden jag någonsin skådat!![]()
Fantastisk bild du fick till, mycket fin hund.Vår labradoodle I Zermatt I sommras![]()
![]()
Det började så fint med en härlig eftermiddag i skogen. Rossi var klockren på inkallningsövningarna vi hade det allmänt mysigt.
![]()
Väl hemma passade jag på att ta en tur med motorcykeln medan Rossi somnade som en stock hos matte. Jag var väl borta någon timme men när jag kom hem möttes jag av en väldigt orolig fru. Rossi blivit mycket dålig medan jag var borta och hade inte ens orkat resa sig när han kräktes vattnigt. Det blev högsta fart till djurakuten där man misstänkte svampförgiftning.
Efter diverse prover, dropp, kol och röntgen av magen lade dom in honom på intensiven.
![]()
Veterinären lät ganska dyster och pratade om risker för eventuell organsvikt mm och att han troligen skulle behöva vara kvar flera dagar. Vi fick absolut inte stanna kvar och dom skulle höra av sig under kvällen/natten om han blev sämre. Det var med mycket tunga steg vi lämnade lilla Rossi och åkte hem.
När dom efter ett par timmar sedan ringde från djursjukhuset fruktade vi att han blivit sämre men dom frågade istället om vi kunde tänka oss att hämta honom. Han hade piggnat på ordentligt och höll på att riva djurintensiven, han hade bitit av tre droppslangar och visade alla tecken på att vilja hem. Det var en mycket lycklig valp som mötte oss och nu sover han gott bredvid mig. Att sätta klockan på 02.00 för att gå upp och medicinera honom känns som en ynnest efter vad som hänt.
Fy tusan! Vilken tur att han blev bra!Det började så fint med en härlig eftermiddag i skogen. Rossi var klockren på inkallningsövningarna vi hade det allmänt mysigt.
![]()
Väl hemma passade jag på att ta en tur med motorcykeln medan Rossi somnade som en stock hos matte. Jag var väl borta någon timme men när jag kom hem möttes jag av en väldigt orolig fru. Rossi blivit mycket dålig medan jag var borta och hade inte ens orkat resa sig när han kräktes vattnigt. Det blev högsta fart till djurakuten där man misstänkte svampförgiftning.
Efter diverse prover, dropp, kol och röntgen av magen lade dom in honom på intensiven.
![]()
Veterinären lät ganska dyster och pratade om risker för eventuell organsvikt mm och att han troligen skulle behöva vara kvar flera dagar. Vi fick absolut inte stanna kvar och dom skulle höra av sig under kvällen/natten om han blev sämre. Det var med mycket tunga steg vi lämnade lilla Rossi och åkte hem.
När dom efter ett par timmar sedan ringde från djursjukhuset fruktade vi att han blivit sämre men dom frågade istället om vi kunde tänka oss att hämta honom. Han hade piggnat på ordentligt och höll på att riva djurintensiven, han hade bitit av tre droppslangar och visade alla tecken på att vilja hem. Det var en mycket lycklig valp som mötte oss och nu sover han gott bredvid mig. Att sätta klockan på 02.00 för att gå upp och medicinera honom känns som en ynnest efter vad som hänt.
Tråkig händelse, men skönt att han repade sig!Det började så fint med en härlig eftermiddag i skogen. Rossi var klockren på inkallningsövningarna vi hade det allmänt mysigt.
![]()
![]()
Vad skönt att det var övergående! Jag antar att det är som med människor att de svampar som ger direkta symptom inte är lika allvarliga som de som ger symptom först efter någon dag och där njurar redan har tagit en massa stryk.
Fy tusan! Vilken tur att han blev bra!
Tackar! Faran är väl inte helt över än utan det kommer att krävas uppföljning med lever- och njurprover men han är hemma nu och allmäntillståndet är fint.Tråkig händelse, men skönt att han repade sig!
Låter du hunden sitta i en fåtölj drickandes vatten, på en servering?
Haha nä, hon får inte dricka från bordet.Låter du hunden sitta i en fåtölj drickandes vatten, på en servering?![]()
Han ser nöjd ut över sitt nya slalom, gladare hund får man leta efter eller?Kul att det postas lite i tråden.
Fick hem ett slalom förra veckan.
![]()
Hon älskar att träna och skulle köra på tills hon stuparHan ser nöjd ut över sitt nya slalom, gladare hund får man leta efter eller?![]()
Jäklar vilken fart hon har där. Riktigt roligt med hundar som lär sig snabbt och ger hundra på banan.Hon älskar att träna och skulle köra på tills hon stupar
Film när hon kör slalom:
https://www.instagram.com/p/BBqYREoiWep/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=a0wouho1llcn
Med dem där oskyldiga ögonen kan man i vilket fall som helst inte bli sur!Haha nä, hon får inte dricka från bordet.
Hon låg i fåtöljen när jag drack kaffe. Skålen tog jag upp för att de som stökar runt med barnvagnar skulle kunna komma förbi.