• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Spincini

Rolex
2-Faktor
Lätt uttråkad:)
20190324_164436.jpg
 

D.Trump

Cartier
Jag tränar för det med mina tillkortakommanden och hennes begränsningar har gjort att vi bara varit ute ett par ggr. Men vi tränar på
Jag tror att hundar som får utöva det som dom är avlade till ex fågeljakt mår som bäst då, har själv haft en tollare som är en fågelhund. Lycka till med träningen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Beklagar verkligen @curler2 :( Hundar är 100% äkta kärlek. Finns ingen annan än ens hund som alltid i alla lägen tycker att man är världens bästa och som alltid blir glad när man kommer hem oavsett vilket humör man är på.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Lider verkligen med dig @curler2, man förlorar verkligen en bästis/familje medlem! Alltid ett riktigt svårt beslut men oftast är det bäst för hunden, fast det gör lika ont ändå :(
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Mycket hastigt och oväntat fick jag idag åka och avliva min pälskling. Men tolv och ett halvt år blev han iallafall, min Bruno.
...Hur fan gör man när man går till jobbet utan hund?
IMG_20180603_214236.jpg

Jag lider med dig. Att ta bort en pälskling, en familjemedlem, är bland det svåraste man kan göra.
Men jag är viss om att du tog det rätta beslutet - att låta hunden somna in innan den led för mycket.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member

Fy fan, lider med dig:(
Beklagar verkligen den sorg du känner.

Beklagar oerhört mycket, hunden är verkligen människans bästa vän på riktigt.

Usch och fy. Beklagar verkligen. <3

Usch, en av de värsta känslorna i livet - beklagar...

Fruktansvärt när det händer, jag vet känslan och jag säger med dig. Håll i och håll modet uppe!

Beklagar vännen, fyfan så svårt.

Beklagar verkligen @curler2 :( Hundar är 100% äkta kärlek. Finns ingen annan än ens hund som alltid i alla lägen tycker att man är världens bästa och som alltid blir glad när man kommer hem oavsett vilket humör man är på.

Beklagar sorgen. Kämpa på.

Usch och fy.
Det känns som det värsta jäkla beslut att göra även om det är det bästa för hunden.
Kan bara beklaga :(

Fyfan beklagar! Men fina tolv år fick ni!

Beklagar @curler2
Bland det svåraste man kan göra. Lider med dig...

Lider verkligen med dig @curler2, man förlorar verkligen en bästis/familje medlem! Alltid ett riktigt svårt beslut men oftast är det bäst för hunden, fast det gör lika ont ändå :(

Jag lider med dig. Att ta bort en pälskling, en familjemedlem, är bland det svåraste man kan göra.
Men jag är viss om att du tog det rätta beslutet - att låta hunden somna in innan den led för mycket.
Tack för alla stärkande ord!
Det kom som en blixt ifrån klar himmel....
Han fick ett långt krampanfall vid tvåtiden igår och därefter säkert ytterligare tjugo små innan vi kom till veterinären på Ultuna/SLU. Hon sade direkt att troligaste var hjärntumör.
Pratade också med min vanliga veterinär tidigare på eftermiddagen, innan vi åkte och han sade det samma, -hjärntumör.

Jag trodde nog det skulle kunna bli en sommar till, han var för sin ålder väldigt frisk. Men det går fort ibland.
Lite tråkigt avsked bara, jag med 39,5° i temp och han var ju så galet stressad på slutet. Avslutmysa i famnen på husse var inte att tänka på.
Märkligt vad fort en liten tass kallnar.
Nu är här förskräckligt tomt!
 

Riley

Panerai
Paneristi
Otroligt trist läsning @curler2 :(
Har själv aldrig varit med om att förlora en nära vän och familjemedlem så kan bara ana vad du går igenom. Beklagar sorgen.

Jag och sambon funderar på att skaffa hund framöver. Jag älskar hundar men har aldrig haft egen medans hon är uppvuxen med hundar.
För att framförallt jag skulle få känna på hur det är att ha hund (inte bara gullandet) så lånade vi nyligen hem en av hennes föräldrars hundar en vecka.
Den här blicken var jobbig att motstå varje gång man hade något ätbart i handen men jag kämpade väl!
DSC_2257.JPG
 
Senast ändrad:
Topp